Et par sjefsavgjørelser og sånt :)

Heisann! Siden sist har jeg tatt noen sjefsavgjørelser. Jeg har besluttet å kjøpe månedskort i morgen selv om jeg kun tar t-banen to, tre dager i uka nå og Ruter for tiden ikke har kontroller, fordi det føles usolidarisk å snike slik jeg har gjort de siste ukene, dessuten er Ruter avhengig av billettinntekter for at det skal gå rundt og jeg vil jo helst ha et t-banetilbud når vi en dag er helt tilbake til hverdagen og alt er normalt igjen også. Den andre beslutningen er å melde meg ut av treningssenteret jeg har vært medlem av siden 2009. Og det føles litt slemt å melde meg ut nå som det er virus-stengt, men selv da det var åpent så har de hatt veldig lite timer som frister de siste årene, så jeg har betalt 249 kr måneden for spinning en gang i uka og da er det bedre å spare de pengene nå og så bruke sommeren til å researche steder man kan holde på med linedance fordi de hadde det på treningssenteret en periode og det likte jeg jo faktisk veldig godt, dessuten var det mye mer effektiv trening enn spinning mens man leser bøker samtidig er. Kanskje jeg heller kan begynne med linedance igjen til høsten og trene det en gang eller to ukentlig i stedet. Det kan jo bli et fint prosjekt :)

Og ellers, ting går opp og ned for tiden. Mesteparten av tiden har jeg det ganske greit og klarer å være forholdsvis positiv og håpefull og det er bra. Samtidig så har jeg også de andre øyeblikkene der det føles som om jeg trenger at ting går bra så veldig mye fordi det ikke føles som jeg vil takle om noe annet går galt, de øyeblikkene der jeg blir redd for at selv ikke to uker på Stavern til sommeren skal kunne bli noe av (for da kapitulerer jeg eller så rømmer jeg og moren min til Stavanger for å bare sitte hjemme hele sommeren mens alt er stengt orker jeg faktisk ikke) eller at jeg ikke skal få dratt på bibliotek eller teater igjen før 2021. Og man vet jo objektivt sett at ting er nødt til å bli bedre etter hvert, men altså, dette året har vært en skikkelig utfordring for optimisten i meg, man har vanligvis hakket bedre forutsetninger for positivitet, det må det være lov å syns ;)
*
Det som dog ER fint er at jeg hadde en skikkelig fin påske <3 Jeg var på drive-in kino, jeg leste fine bøker, jeg gikk flere turer og deriblant en der jeg endelig traff hunden til onkel C med familie:


Jeg fikk spist Peppes Pizzas Garlic Bread for første gang på over en måned:


Jeg koste meg med påskegodteri, streamede konserter og musikaler og masse brettspill med mamma og vi spiste god mat sammen og ja, det var veldig lite å klage over i grunnen.

Dessuten har jeg laget et skikkelig kult korona-brettspill så yay, go me!:


Jeg har ellers kjøpt tre bøker, men de tenkte jeg å dele bildet av i neste innlegg. Akkurat nå tenkte jeg mer i retning av å spise bringebær mens jeg ser en Merlin-episode eller noe sånt og så kan det få resten av denne kvelden til å gå. Uansett bables vi om noen dager og så får ting gå som de går :)

Og på en måte er vi allerede tilbake til en form for normal, nemlig den der jeg av og til vinner konkurranser på nettet for i forrige uke var det jo billetter til drive-in kino jeg vant og i dag har jeg vunnet to godteriposer fra Brynhild. Så det er to tilfeller med flaks denne måneden og det er jo slett ikke verst ;)



Kommentarer

Populære innlegg