Der jeg oppsummerer juni bok- og filmmessig sett :)

Heisann! Siden jeg er en flink person som bidrar når de har veldig behov for hjelp på jobben min så skal jeg jobbe tre timer i morgen, men etter det så skal jeg ikke gjøre noen telefonintervjuer før august, noe som blir ganske kos. Og ellers så har jeg ikke gjort så mye spennende i det siste, men jeg har supermange ideer til historier og tegninger og ymse som surrer oppi hodet, jeg koser meg mye med Nintendo og jeg har masse fint å lese på fremover. Dessuten hadde jeg veldig hell i uhell i stad for jeg tok en lunsj på Peppes og så hadde de noen tekniske problemer på bankterminalen så jeg måtte prøve en annen bankterminal og rakk derfor ikke første t-banen fra Nydalen til Stovner. Og så satt jeg på neste t-banen i stedet og hadde kommet helt til Grorud da t-banen stoppet og måtte vente en god stund fordi en person på t-banen før min hadde blitt syk og de måtte skaffe ambulanse til Romsås og hele pakka. Noe som til slutt endte opp med at jeg måtte gå den 25 minutter lange spaserturen fra Grorud til Stovner. Heldigvis var det veldig behagelig vær og det var nettopp hell i uhell fordi at om jeg hadde rukket første t-banen så hadde jeg endt opp med å være på t-banen der noen ble syk, noe som ikke hadde vært så koselig, dessuten ville det vært enda mer upraktisk å komme seg fra Romsås til Stovner uten t-bane enn det var å komme seg fra Grorud.  

Her er en sang jeg elsket i en musikal jeg så på Disney + ganske nylig kalt Sneakerella:


Det er de skurkete stebrødrenes rap om onde planer og sånt og det er veldig kult og fengende :)

*

Anyway, nå tenkte jeg å oppsummere juni fordi det er juli og sånt. Så da setter jeg i gang, god fornøyelse :) 

Oppsummeringsinnlegg for juni 2022 

BØKER

- Det finnes ikke monstre av Kory Merritt

Creepy grafisk roman som jeg leste i en jafs og virkelig koste meg med. Terningkast 5!

- Dragon Hoops av Gene Luen Yang 

En overraskende engasjerende og interessant grafisk roman om high school basketball. Terningkast 5!

- Beasts and Beauty av Soman Chainani 

Fascinerende samling med klassiske eventyr gjenfortalt med en ny vri. Fint illustrert og fortalt. Terningkast 5!

- Berätta tre saker av Callum Bloodworth

En svært godt skrevet ungdomsbok der jeg riktignok gjennomskuet et viktig element ved boka lenge før boka fortalte at det var tilfelle fordi jeg har lest ganske mye ungdomsbøker OG bøker der noen viser seg å ha kreft før. Terningkast 5!

- Surrender your sons av Adam Sass

Innmari spennende bok om gutt som blir sendt på en sommerleir for å kurere homofilien hans der det skjer masse forferdelig og veldig mye står på spill. Ikke spesielt koselig, men svært engasjerende. Terningkast 5!

- Mystery av Ced

Enda en grafisk roman som også er choose your own adventure, i denne omgang med superhelter som tema. Morsomt og fengende. Terningkast 5!

- Someone in Time av mange forfattere og med Jonathan Strahan som redaktør

Veldig flott antologi med en masse noveller om tidsreiser og kjærlighet. Ikke alt engasjerte like mye, men alt var i alle fall interessant og de beste novellene var skikkelig elsk. Terningkast 5!

- When you get the chance av Emma Lord

En skikkelig fin ungdomsbok som basically var Mamma Mia bare at New York og wannabe-Broadwaystjerne på jakt etter moren sin. Søt og sjarmerende og lett sommerlesning. Terningkast 5!

FILMER

- Lightyear 

Flott animert og en film som prøver på mye fint, men som alt i alt mest småskuffet fordi den var ganske gjennomsnittlig, manglet særpreg og ikke levde opp til det jeg forventer av Pixar-filmer. Terningkast 3!

- Trevor 

Usedvanlig engasjerende filmet musikal som overrasket positivt og gjorde meg veldig revet med. Terningkast 5!

- Sneakerella 

Skikkelig kul vri på Askepott bare at gutt med drømmer om å designe joggesko i New York. Dessuten musikal med mye kul musikk som ofte var i rap-segmentet og minnet meg om musikaler som In the Heights og sånt. Terningkast 5!

*

Neste innlegg kommer om noen dager så da bables vi :)



Kommentarer

Populære innlegg