Der jeg deler bilder fra en miniferie i Gøteborg :)

Heisann! Det er torsdag og dagens høydepunkt blir å dra til Outland fordi jeg shoppet litt mindre bøker enn planlagt i Gøteborg og tilfeldigvis har veldig mye bursdagspenger igjen, dessuten skal jeg ta lunsj i sentrum, det blir kjekt. Ellers så kan jeg bare advare på forhånd om at det antakelig blir en stund til neste blogginnlegg siden jeg på lørdag drar til Stavern og hytta, der jeg skal være i to uker. Jeg HAR tenkt å ta med dataen sånn at jeg har muligheten til å skrive hvis jeg får ånden over meg og fordi vi visstnok skal ha bedre internett på hytta nå, så å kunne se ting på strømmetjenester på kvelden er også en mulighet, men neste blogginnlegg kommer siste søndag i juli når jeg kommer hjem fra hytta, siden jeg kommer til å prioritere bøker, kryssord og fargelegging mer enn internett om alt går etter planen. Jeg har også en sånn regel om at jeg ikke får lov til å ta med spillkonsoller ned på hytta fordi jeg ikke vil ende opp med å spille Nintendo i stedet for å lese eller gå turer eller alt det andre jeg koser meg med på hytta, så ja, det blir litt pauser fra både tv-spill og blogging de neste to ukene og det er greit.

Men ja, jeg har jo altså vært i Gøteborg. EGENTLIG hadde jeg og mamma mest lyst til å dra til København, men så viser det seg at det er ekstra dyrt nå fordi det ikke bare er fellesferie, men også større etterspørsel grunnet SAS-streiken og sånt, så det hadde vi rett og slett ikke råd til. Men å ta tog/buss til Gøteborg og bo på hotell to dager før vi tok tog/buss tilbake tidlig onsdag formiddag, det gikk og nå kommer litt bilder jeg tok mens vi var på tur.

Bilder fra mini-ferie i Gøteborg


Vi tok først buss for tog til Rygge og deretter tog til Gøteborg Centralstasjon. Så brukte vi litt tid på å finne hotellet, men her ser man Hotel Avalon; som jeg ikke hadde testa før, men som jeg syntes så fint ut, dessuten skulle det ha takterrasse med basseng og det frista ganske mye. 


En fin gate rett ved hotellet.


En fin passage like ved hotellet som var koselig på kveldstid. Det hører til historien at vi spiste på en indisk restaurant, slik jeg alltid ønsker meg på tur, mandag kveld og at den dessverre var bittelitt skuffende siden de glemte å gi oss vann først, dessuten brukte de litt for lang tid på å lage maten og jeg syns selve maten ikke var helt topp den heller. Men det var greit nok og heldigvis ganske nære hotellet siden både jeg og mamma var ganske slitne av reisen den kvelden. 


I en ideell verden ville jeg ha spist hotellfrokost hver dag for jeg elsker det sååå mye <3


Utsikt fra hotellrommet. Hoteller var ellers fint; det hadde fin beliggenhet og fint rom. Det eneste aberet var at badet basically var midt i stua og at det bare var en veldig tynn dør mellom toalettet og resten av hotellrommet, noe som gjorde det veldig lytt om man var på do og det var særlig mamma lite fan av.


Jeg elsker denne bokhandelen selv om jeg aldri finner så mye nytt og spennende som jeg ønsker der og de bøkene jeg har mest lyst på ikke var der i denne omgang heller. Men nå skal jeg visst til Gøteborg igjen med faren min helt i slutten av august, så kanskje de har mer nytt og spennende der da ;)


Pizza der jeg liker å ta lunsj på Nordstan.


Utsikt fra takterrassen. 


Et lite basseng på takterrassen som jeg badet i, så nå har jeg faktisk badet i år. 


Og tirsdag ettermiddag dro vi på Liseberg der jeg ikke hadde vært på fem år og det var dyrere enn forventet, men hyggelig selv om det var litt for lange køer. Yndlingstingen min å kjøre var Underlandet fordi den er sånn typen ting jeg elsker der man sitter i en gondol som kjører gjennom en eventyrverden med mye fint å se på og finurlig stemning. 


Bildet de hadde på veggen etter at man hadde stått i en superlang kø og deretter tatt heis ned til Underlandet. 


Utsikt fra det digre pariserhjulet.


Enda mer pariserhjul-utsikt :)


Så ja, jeg har allerede vært en kort tur til Gøteborg denne uka og den inneholdt shopping, basseng, fornøyelsespark og sightseeing da vi gikk feil når vi skulle hjem fra fornøyelsesparken til hotellet og mamma førte oss på ville veier. Jeg er veldig fornøyd og nå gleder jeg meg til hytta om to dager der to herlige uker skal fullføre ferien min med bravur. Det er veldig fint å fortsatt ha beste delen av ferien igjen <3 

Neste innlegg kommer søndag 31. juli så da bables vi :) Yay!

Kommentarer

Populære innlegg