Oppsummeringsinnlegg for april =D

Heisann! Jeg hadde egentlig tenkt å vente med å blogge til i morgen, men så fant jeg i forigårs ut at pappa var sånn "hei, vil du dra til Gøteborg fra søndag til mandag sånn at du på vei hjem kan dra innom Nordby Kjøpesenter og bruke gavekortet ditt" og så var jeg sånn "ja, gjerne" og ja, hei, her er jeg :) Dessuten passer det fint å blogge nå fordi jeg veldig gjerne vil sette i gang "Karoline kommenterer alle sangene i Eurovision"-sesongen tidlig i neste uke fordi det i dag faktisk bare er to uker til Eurovision =D 

Uansett. Siden sist har det ikke skjedd så mye spennende, men jeg har ENDELIG fått tatt den ene medisinen jeg egentlig skulle ta for tre uker siden, men som de ikke fikk tak i pga. bestillingsproblemer på apoteket og satser på at det går fint at jeg fikk tatt den litt senere enn ønskelig. Utover det har jeg spilt litt Bugsnax, men ikke blitt så fenget enda som jeg håpet på, jeg har kommet litt videre på enkelte ambisiøse kreative tegneprosjekter som jeg må prioritere en del fremover og jeg har fortsatt å ha litt dilla på American Idol.

Her er en opptreden med Leah Marlene som jeg likte skikkelig godt fordi jeg elsker hvordan hun synger Happy Together:


Jeg syns den mest interessante i år utenom Leah Marlene antakelig er Fritz fordi han har en slags sårhet som gjør at man alltid føler det han synger, dessuten synger han her Wonderwall, som jo er en ganske oppbrukt sang, men så får han den til å bli helt unik og helt egen:


Nå tenkte jeg å oppsummere april fordi himla hattifnatt, jeg skjønner ikke at det allerede er mai i morgen. Hva angår april så var det en litt treg måned bokmessig sett for jeg leste jo syv bøker og det er jo ganske bra, men jeg brukte litt lenger tid enn jeg ofte gjør på flere av bøkene jeg leste. Her kommer uansett oppsummeringa, god fornøyelse :)

Oppsummeringsinnlegg for april 2022 

BØKER

- Snøkattprinsen av Dina Norlund 

Nydelig illustrert grafisk roman med en fin fantasy-historie og sjarmerende karakterer. Terningkast 5!

- It's not what you thought it was av Lizzy Stewart

En ganske positiv overraskelse av en grafisk roman. Tegnestilen var ikke så spennende, men historiene i denne boka var så fint fortalt og så interessante og relaterbare. Terningkast 5!

- The Ogress and the Orphans av Kelly Barnhill

Et nydelig fortalt eventyr som kanskje var litt for moralsk og sånt, men det gjør ikke noe. Jeg elsket denne boka og syns den var veldig fin å være i. Terningkast 6 (kan jeg gi plusspoeng til året 2022 for at hver eneste måned så langt har inneholdt hver sin terningkast 6-bok) 

- Lighfall 2: Skyggen av Tim Probert 

Så flott tegnet grafisk roman med en god historie og mye spenning. Svært engasjerende lesning. Terningkast 5!

- Flash Fire av TJ Klune

Velskrevet bok om gay love og superhelter som var veldig spennende, selv om det er litt tydelig at forfatteren har lært veldig mye siden han skrev bok 1 om problematiske ting med politi og virker litt anstrengt opptatt av å være mer politisk korrekt i denne omgang. Jeg liker likevel mye her, deriblant den underholdende hovedpersonen. Terningkast 5!

- The appeal av Janice Hallett

Smart og snurrig krim fortalt på kreativt og originalt vis. Fornøyelig og interessant lesning. Terningkast 5!

- The Bolds on Holiday av Julian Clary

Mens jeg har kost meg veldig med andre bøker i serien om Bolds-familien (hyener som lever undercover som mennesker), så syns jeg ikke denne boka var særlig godt skrevet. Julian Clary har åpenbart kost seg, men ting løste seg litt for lett og skrivestilen irriterte meg litt. Velment nok dog. Terningkast 3!

FILMER

- Better Nate than ever

Fornøyelig karolinsk film om en trettenårig gutt med musikaldrømmer som drar til New York. Veldig musikalgeeky og sympatisk. Terningkast 5!

- Uncharted 

Spennende og ganske rett frem eventyrfilm. Ikke veldig overraskende noen gang, men underholdende nok og med flere skuespillere jeg liker og det er et pluss. Terningkast 5!

- My little pony: New Generation

Minuspoeng for å bytte ut sjarmerende 2D-animation med mer generisk 3D-animasjon, men en søt nok film som både har supre karakterer og fin musikk. Sjarmerende og trivelig. Terningkast 4!

*

Ellers så er den beste tv-serien jeg har sett i april Heartstopper på Netflix fordi det er en så utrolig søt og fin dramaserie om ung kjærlighet som gjør veldig mye riktig, men jeg koser meg også ganske mye med å se gjennom Our flag is Death; der jeg heldigvis har et par episoder igjen som jeg har spart til å kose meg med i mai. Yay!

Neste blogginnlegg kommer mest sannsynlig på tirsdag kveld etter jobb og da kan dere glede dere til bilder fra Gøteborg og sannsynligvis årets første Eurovision-innlegg. Hurra :) 

Kommentarer

  1. Jeg har løse planer om å få sett både Heartstopper og Our Flag Is Death etter hvert, men jeg aner ikke når det skjer, for det er til enhver tid helt utrolig mange serier jeg har lyst til å se (og det gjør det ikke noe enklere når mange av seriene på den mentale lista mi gjerne har både fem og seks sesonger). Jeg syns fortsatt det er litt rart at Tom Holland spiller Nathan Drake i Uncharted-filmen, fordi i hodet mitt er han for ung, men karakteren Nathan Drake skal vel egentlig være på alder med, om ikke yngre enn Tom Holland, så det handler kanskje mer om at når TV-spill har så god grafikk at karakterene ligner på ekte mennesker, syns jeg det er vanskelig å akseptere det når skuespillerne ikke ligner mer enn de gjør. Jeg har det samme problemet med The Last of Us, men i spillet virker det veldig som at hovedkarakterens utseende er basert på henholdsvis Nikolaj Coster-Waldau og Elliot Page, så når andre skuespillere spiller dem i den kommende serien (selv om jeg innser at Elliot Page nå er altfor gammal til å spille en fjortenåring) slår hjernen min seg litt vrang. Det var en digresjon, håper du har hatt en fin Sverige-tur og at du koser deg med Eurovision-ukene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentaren og jeg skjønner at det kan ta tid å få sett ting, for det er stadig mange serier å velge mellom. Men jeg håper du får sett Heartstopper og Our flag means Death etter hvert, for jeg tror du ville likt dem. Ellers har jo ikke jeg noe forhold til Uncharted-spillene i det hele tatt, men jeg skjønner poenget ditt og det var en helt ålreit digresjon :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg