Juleønskeliste 2021 og sånt :)

Heisann! Det er lørdag og livet er fint fordi jeg egentlig bare har bestemt meg for å ikke tenke så mye på pandemi, men bare leve så normalt som mulig, gå ut i fra at kulturelle planer fremover blir noe av, bruke sunn fornuft og glede meg ekstra mye over alle de små tingene som en restaurantmiddag av og til eller å lese aviser på biblioteket. Jeg orker ikke å bruke resten av livet mitt på å bekymre meg over ting jeg ikke kan kontrollere og som tilsynelatende aldri kommer til å ta slutt, jeg har lyst til å ha det fint og å lese mindre nyheter og å legge planer for et enda bedre 2022 :) Utover det så nevnte jeg det jo sist jeg blogga, men JEG HAR FÅTT JOBB!!! Så en lapp om at de trengte julehjelp på en Norli-butikk på tirsdag, nevnte at jeg var interessert fordi jeg trengte en ekstra jobb frem mot jul uansett og har nå jobbet full dag på torsdag som var og skal jobbe 4 timer i dag. Om det blir fast stilling senere eller hva vet jeg jo ikke, men det er uansett fint på CV-en med å ha jobbet noen dager frem mot jul på bokhandel og jeg skal prøve å sørge for å få noen fridager fremover og, sånn at jeg ikke blir gal av å jobbe hele tiden. 

Ellers så leser jeg masse, spiller mye Nintendo og jeg har tenkt å dra på kino etter jobb i dag og vant teaterbilletter til i morgen sammen med mamma. (Egentlig vant jeg visst teaterbilletter til torsdag som var og, men pga. jobb til kl. 17 og sånt så oppdaget jeg det for sent og fikk ikke brukt dem, men det går bra siden det var en forestilling jeg allerede hadde sett uansett.) Jeg er også med på en tegneutfordring frem mot jul og har mål om å skrive en bok innen jul som noen skal få som julegave så det er nok å drive med.

Her er en sang fra en cd som kom ut i går:


I går kom volume 1 av en cd-samling kalt Sondheim Unplugged som består av intime tolkninger av Sondheims sanger. Det skal komme volum 2 i mars og volum 3 i juni og delen som har kommet ut fins på Spotify og inneholder altså denne fine versjonen av On the steps of the palace, som er en av de mange Sondheim-sangene jeg aldri blir lei :)

Nå tenkte jeg å poste jule-ønskelista mi sånn i tilfelle noen leser denne bloggen og har skikkelig lyst til å kjøpe julegave til meg. God fornøyelse og så blogger jeg igjen om noen dager. 

Juleønskeliste for Karoline 2021 


- Penger

- poser med Tyrkisk Pepper Hot & Sour (https://www.cooperscandy.no/tyrkisk-peber-hot-sour-150g) (fordi det er yndlingsgodteriet mitt)

- Hjemmebakte lussekatter eller hveteboller (fordi jeg er dårlig på elting så det blir ikke godt nok når jeg prøver å lage det selv)

- En pakning med svenske sjokoladeboller (slik snacks som dette:  https://www.nordkak.no/Produkter/Kaker/Mammas-Sjokoladeboller)

- dvd-mapper (https://www.t3lshop.no/shop/dvd-mappe-ringperm-for-dvd-oppbevaring-964p.html) (fordi dvd-covere tar opp så stor plass og noen slike mapper til å samle mange dvd-er hadde frigjort mye plass i hyllene mine der jeg kunne hatt plass til bøker i stedet)

- Flax-kalendere

 

Teaterbilletter

 

- Into the Woods på Det Norske Teater (fordi yndlingsmusikal på yndlingsteater)

- Folkeeventyrene The Musikal på Lillestrøm Kultursenter (høres gøy ut)

- Jersey Boys på Chateau Neuf (fordi masse fengende musikk)

- Så som i himmelen på Oslo Nye Teater (fordi jeg ikke fikk sett den i 2020 fordi pandemi og ikke vet om tilgodebillettgreia gjelder fortsatt i 2022)

- Mamma Mia på Folketeateret (fordi sikkert underholdende)

 

Bøker

 

- Å fange luft av Neda Alaei (fordi jeg elska første boka til Neda og trenger å lese hennes nye bok)

- Breaking into song av Adam Lenson (samling essays om musikaler fordi jeg elsker å lese alt om musikaler)

 

Gavekort på

 

- bokhandel (ideelt sett Outland, Ark eller Norli)

- Billettservice, Eventim eller på et teater som f.eks. Det Norske Teatret (fordi jeg elsker teater)

- Kino (av samme grunn som forrige punkt)

- Platekompaniet (fordi det alltid finnes fristende ting der)

 

Filmer

 

- Spongebob-musikalen på dvd (https://www.amazon.com/SpongeBob-SquarePants-Musical-Live-Stage/dp/B08GG2DH75) (fordi den høres veldig underholdende ut)

- In the Heights på dvd (https://www.platekompaniet.no/dvd/in-the-heights/) (fordi jeg elsker denne musikalen og trenger å kunne se den igjen massevis)

 

Klær

 

- søte skjørt uten splitt som gjerne er tyll eller har artig design eller på annen måte er sjarmerende og karolinske

- søte og nerdete t-skjorter fra Outland (tenk søte katter og bøker, Pikachu, artige illustrasjoner)

 

Annet

 

- tur på Tusenfryd eller en annen fornøyelsespark (fordi jeg alltid syns slikt er trivelig)

- Tur til København eller Gøteborg (fordi jeg elsker begge disse byene og fordi det er mer sannsynlig at går enn London/New York, i tillegg til lettere sikkert økonomisk og praktisk sett)

- natt på hotell i Oslo (fordi jeg da kunne dratt på bikubekveld på Det Norske Teatret som starter for sent til at jeg får dratt på det og fått spist hotellfrokost)

- hjernetrim (jeg elsker hjernetrimspill og leker som kan spilles alene, jeg har dilla på kryssord og ja, hjernetrim-ting er gøy)

 

Urealistiske ting jeg ellers ønsker meg

 

- ikke noe pandemi å forholde seg til hele 2022 (ikke munnbind, ingen nedstengninger, ingen avstandsregler, ingen avlysninger, bare helt normal 2019-verden hele neste år)

- At onkel Andreas og Daniel flytter til Oslo sånn at jeg kan spille brettspill med dem minst en gang i uka

- At katten Luna får skikkelig lyst til å ligge på fanget mitt og begynner å gjøre det hver gang jeg besøker mamma

- at Det Norske Teatret annonserer at de skal sette opp enten Hadestown eller Ringeren i Notre Dame i løpet av 2023

 


Kommentarer

Populære innlegg