Hvilken type Stjernekamp-deltaker er du?

Heisann! Siden sist har jeg prøvd siste bossen på Mario + Rabbids utallige ganger uten hell. I tillegg var jeg ble jeg litt stressa av at jeg på onsdag ettermiddag fikk en mail om at det var en korona-smitta som satt på samme rad som meg da jeg så Billy Elliot på teater. Og jeg er jo fullvaksinert og følte meg helt frisk, men jeg ble anbefalt å ta en hurtigtest for sikkerhets skyld og derfor sto jeg i går i kø i til sammen over en halvtime for å ta den første testen jeg har måttet ta i løpet av halvannet år med pandemi (jeg føler meg veldig heldig som har sluppet test så lenge, ikke minst fordi jeg bor på Stovner der det har vært veldig ille smittemessig sett i perioder). Jeg var så himla nervøs fordi det hadde passet så himla dårlig å måtte være i isolasjon fremover, men heldigvis var testen negativ og det betyr at jeg dermed fortsatt skal se Next to Normal i morgen <3

Her er en fin sang fra Next to Normal:


Det er Christiane Noll som synger I miss the mountains. 

For øvrig så tenkte jeg å poste en test nå. For a) jeg liker personlighetstester og å skrive dem selv. Og b) jeg er veldig fan av Stjernekamp. Her har jeg laget en test der man skal se for seg at man er flink nok til å være deltaker på Stjernekamp og så kan man da finne ut hva slags Stjernekamp-deltaker man ville vært. God fornøyelse =D

Hvilken type Stjernekamp-deltaker er du?


1 Hvilket tid på døgnet liker du best?

a)   På morgenen. Da har jeg mest energi og overskudd og kan slappe av med en avis og en kopp te mens sola våkner opp

b)   Midt på dagen. Når jeg er i gang med jobb eller andre aktiviteter og føler meg så til stede i verden og kjenner at jeg lever og er viktig

c)   På ettermiddagen. Tiden etter jobb da verden føles som den er full av muligheter og jeg har kvelden foran meg

d)   På kvelden. Når det lir mot natt og skumringen får meg til å drømme meg bort mens gatelyktene tennes

2 Hva slags Eurovision-sanger pleier du å heie mest på?

a) sanger som er skikkelig godt fremført av en virkelig trygg artist som har virkelig peiling på det hen driver med

b) sanger som skiller seg ut og som overrasker og føles virkelig unike og nettopp derfor så utrolig riktige i Eurovision-settingen 

c) sanger som kunne vært henta rett fra en musikal eller en Disney-film og som gir meg masse følelser 

d) sanger som ikke føles riktige for Eurovision-settingen og som har en egen modenhet og nerve som gjør det for bra for konkurransen og derfor optimalt for deg

3 Hva slags dyr liker du best av disse?

a) Katt eller hund. Dyr som føles som en del av familien

b) Rotte, ulv, edderkopp eller slange. Dyr som har et litt dårlig rykte, men som fortjener bedre

c) Flamingo, ugle, pingvin eller papegøye. Fugler som er fascinerende og kule og som har masse personlighet

d) Elefant, skilpadde eller dovendyr. Dyr som er spesielle og sære på den beste måten

4 Hvilken sesong av Stjernekamp likte du best av disse? 

a) Sesong 1

b) Sesong 6

c) Sesong 3

d) Sesong 7

5 Hvilken av disse alternativene beskriver drømmehuset ditt best?

a) Et to-etasjers hus som ser ganske alminnelig og rolig ut og som passer perfekt inn i område der det ligger, men som innenfor husets fire vegger er fullt av varme, omsorg og barnetegninger. Det ligger i nærheten av både skole, barnehage og en koselig park med ekorn i.

b) Et ganske lite hus med lite plass, men mye kreativitet og originale løsninger som gjør at det føles større enn det er. Det ligger litt for seg selv uten mange naboer og er som en skikkelig fin hemmelighet.

c) Et slott med vollgrav som ligger i midten av en labyrint og som inneholder veldig mange bokhyller med hemmelige rom bak. Bør ligge i nærheten av et par naboer som i hemmelighet er dypt misunnelige fordi de gjerne vil bo i et slott med vollgrav i midten av en labyrint de og.

d) En liten leilighet med vinduskarm der man kan sitte og betrakte utsikten omringet av en hel masse puter og gjerne en og annen plante man gir navn fordi de er del av familien de og. Huset skal ha plass til et lite barnetelt som man kan gjemme seg i med en masse bøker og Nintendo Switch når verden er skummel.

 

6 Hvilken årstid liker du best?

a) Våren da alt blomstrer og det er lett å se fremover og se muligheter

b) Høsten da verden er så full av farger og man kan fylle dagene med kultur og fine planer

c) Sommeren da det er mye fri og kos og man kan bade og slappe av og gi seg helt hen

d) Vinteren da alt er så stille og ettertenksomt og man kan finne trøst i stille snø og mørke, men koselige julenetter

 

7 Hvilken av disse musikalene liker du best?


a) Les Miserables eller Chess

b) Hadestown eller Into the Woods

c) Book of Mormon eller Hamilton

d) Next to Normal eller Spring Awakening

 

8 Hvilket talent av disse ønsker du deg mest?

a) Å være skikkelig flink til å tegne sånn at jeg kunne blitt illustratør, kunstner eller tegneserieskaper

b) Å være supergod til å sy eller strikke fordi det er så praktisk, kreativt og hadde vært en så fin måte å vise omsorg

c) Å være rå som sanger, danser eller skuespiller sånn at jeg kunne blitt musikalstjerne og strålt på en scene mens jeg alltid hadde det gøy på jobb

d) Å være fantastisk til å skrive sånn at jeg kunne blitt en forfatter som formidlet følelser og fantasi med den største selvfølgelighet

 

9 Hva vil være det fineste når vi en dag er helt ferdig med pandemien?


a)Å kunne reise igjen, oppleve andre omgivelser og gå meg bevisst vill i ukjente gater. Da skal jeg utvide horisonten og gjøre spennende oppdagelser eller bare finne den magiske lille butikken jeg ikke visste om som stjeler hjertet mitt

b)  Å kunne legge planer igjen uten frykten for at det avlyses. Det vil gi meg følelsen av at verden funker som den skal og vil gi en trygghet som er verdt alt i verden

c) Å kunne dra så mye jeg vil på teater eller kino uten avstandskrav, publikumsbegrensninger og redselen for at det skal dukke opp smitte i publikum. Bare gi meg hen til kultur og gleden det gir meg.

d) Å være mye mer sammen med familie og venner uten å være redd for å smitte uten å vite det. Da skal jeg gi klemmer og sette enda mer pris på de fine menneskene i livet mitt.

 

10 Hva slags fabeldyr skulle du helst hatt som kjæledyr?

 a) Enhjørning

b) Havfrue

c) Drage

d) Fe

 

11 Hvilken vinner av Stjernekamp likte du best?


a) Knut Marius Djupvik eller Rita Eriksen

b) Adam Douglas eller Bilal Saab

c) Silya Nymoen eller Maria Haukaas Mittet

d) Ella Marie Hætta Isaksen, Nora Foss Al-Jabri eller Knut Anders Sørum

 

12) Hvilken strømmetjeneste liker du best av disse fire? 

a) Netflix

b) HBO Nordic

c) Disney +

d) Viaplay

 

Flest A) Flinkisen

 

Du har både flott stemme og masse erfaring og det gir deg en trygghet som gjør at du behersker det meste. Som person er du en person som kjenner seg selv og som er både løsningsorientert og engasjert og det gjør deg til en person som det er hyggelig å være sammen med og som appellerer til de fleste. På samme tid så gjør likevel all erfaringen din at du kanskje krever litt mer av deg selv enn mange andre og at du også har en liten perfeksjonistdjevel på skulderen din som gjør at du sliter med å slippe deg løs og virkelig gi deg hen. Husk å kose deg litt mer og gi litt mer faen for du er så flink og det vil gå bra. 

Flinkiser i tidligere sesonger: Atle Pettersen, Heidi Gjermundsen Broch, brødrene Solli-Tangen

 

Flest B) Underdogen

 

Du har en god stemme og mye erfaring, men har likevel ikke blitt oppdaget av så mange. Kanskje på grunn av musikksjangeren din, kan hende på grunn av tilfeldigheter, uansett så er du ukjent og nettopp derfor kan du lett være en som overrasker positivt. Som person er du litt sær og du har et unikt perspektiv på mye som gjør at du underholder og fascinerer, styrker som i Stjernekamp lett kan komme til sin rett. For du er kanskje ukjent, men du er definitivt ikke forglemmelig. Du kan lett bli den som overrasker og kommer lenger enn mange forventet på forhånd, noe som dog definitivt er fortjent siden du også gjerne har en sterk utvikling og lett kan bli den som lærer mest av å være med. Gi alt og velg sanger som du elsker uavhengig av hvor taktiske de er, så vil du være den man husker i ettertid og som vil føles som en vinner for mange selv hvis du ikke skulle vinne.

Underdoger i tidligere sesonger: Vegard Bjørsmo, Adam Douglas, Agnete Johnsen

 

Flest C) Entertaineren

 

Du synger fint, men ikke best, noe som likevel ikke gjør noe, for om noen er god til å skape show på scenen så er det deg. Du danser og koser deg og har det supergøy hele veien og det gjør deg veldig lett å like. Som person er du nok litt dramatisk anlagt og antakelig glad i musikaler og Eurovision og annet som handler mye om show og å fortelle en historie, ting som for deg kommer like naturlig som å pusse tennene. I tillegg er du kreativ og full av energi og om du kanskje kan bli litt for mye av det gode til tider, så er det også ting som gjør deg herlig. På den negative siden så kan du ende opp med å ha litt overtenning og slite med å finne roen når du kreves, noe som handler om at du er en person som vil så mye, for en det en som virkelig ønsker å opptre mer enn noe annet så er det deg. Prøv å tro på at du er så flink at du ikke alltid trenger å lage show, for hvis du finner den dybden som kanskje mangler, så blir du magisk.

Entertainere i tidligere sesonger: Ulrikke Brandstorp, Alex Rosén, Silya Nymoen

 

Flest D) Forglemmegeien

 

Du har en særpreget og unik stemme som på ingen måte kler alt, men som til gjengjeld virkelig stråler når den kommer til sin rett. Du er ikke den som er tryggest på scenen, men du har en sterk formidlingsevne og en oppriktig kjærlighet til musikken som gjør at om du er noens favoritt så er du det skikkelig også. Som person er du litt sjenert og forsiktig, men også veldig oppriktig og følsom, noe som gjør at folk får lyst til å passe litt på deg og beskytte deg, som om du var en skjør blomst som trengte riktig mengde lys og vann for å ha det bra. Husk at du er bra nok og at du har en egen magi ved deg som ikke kan læres, men bare er. Da vil du antakelig virkelig blomstre opp.

Forglemmegeier i tidligere sesonger: Ella Marie Hætta Isaksen, Tuva Syvertsen, Martin Halla


Kommentarer

  1. Jeg liker personlighetstestene dine! Gjerne flere av dem! Jeg fikk flest A og blei dermed flinkisen, men jeg må innrømme at jeg egentlig ikke syns beskrivelsen passa meg så veldig godt, haha. Trur likevel at jeg i enkelte sammenhenger, for eksempel på ungdomsskolen, kan oppfattes utenfra som en slags flinkis, men det er nok helst fra folk som ikke kjenner meg så godt.

    Deilig med negativ test. Jeg har så langt sluppet unna med to tester, heldigvis negative begge to, og håper jeg ikke trenger å ta flere heller, det er ikke akkurat behagelig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker at du liker personlighetstestene mine, men synd resultatet ikke stemte så godt denne gangen. Håper selv at jeg ikke trenger å ta flere koronatester, det er ikke noe gøy.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg