Oppsummeringsinnlegg for en juli som jeg lengter tilbake til fordi jeg vil ha mer ferie

Heisann! En litt fin ting er at siden jeg kun jobber to dager i uka for øyeblikket og kurset jeg er med på basically består av et digitalt møte i uka og utover det er å jobbe individuelt med jobbsøking, så har jeg litt feriefølelse fortsatt selv om ferien min strengt talt er over. Og min plan er å prøve å holde på feriefølelsen med å finne på ting som gjør at alt ikke føles alt for hverdagslig sånn med det første. For jeg liker hverdag, men jeg føler meg ikke helt klar for det enda. Uansett, livet er ålreit nok, jeg har mye fint å lese på, Immortal Fenyx Rising er kult og det kommer nye ting på New Pokémon Snap om et par dager og det er spådd ganske fint vær denne uka (dvs. lite regn, mye lettskyet finvær og temperaturer bittelitt over 20+ sånn at det ikke blir for varmt igjen heller). Og hvis alt går etter planen så skal jeg en liten tur til Stavern og hytta til helgen og det blir jo bare en helg, men det blir fortsatt supert og jeg håper det blir noe av :)

Her er en helt ekte dinosaur jeg traff på Inspiria på fredag der de hadde en dinosaur-utstilling:


Ok, den var ikke ekte da, men den og de andre dinosaurene der så kule ut :)

Anyway, nå tenkte jeg å oppsummere juli når det gjelder bøker og filmer og himla hattifnatt så mye jeg leste i juli. Egentlig er jo et av målene mine for i år å stresse mindre med å lese massevis, men samtidig så hadde jeg jo ferie mesteparten av juli og veldig mye tid til å lese og vips endte jeg plutselig opp med å lese hele ni(!) bøker i juli. Målet for august er "bare" seks bøker og blir det færre er det helt greit og blir det mer er alt ekstra en finfin bonus, men det var litt gøy å ha en måned der jeg hadde masse tid til å lese og også leste masse kjekt. Uansett tenkte jeg å sette i gang og så kommer neste innlegg om noen dager :)

Oppsummeringsinnlegg for juli 2021

Bøker

- Timo, the adventurer av Jonathan Garnier

Litt for sær, men søt nok liten grafisk roman. Terningkast 4!

- Ubesvart anrop av Nora Dåsnes

Sår, viktig og relaterbar grafisk roman om 22. juli som jeg syns var skikkelig verdt å lese. Terningkast 6!

- The Plot av Jean Hanff Korelitz

Smart og original bok der en mislykket forfatter "stjeler" plottet til en avdød fyr som han hadde som elev på en skriveskole og så blir boka hans en kjempesuksess, men så får han mailer om at han er en tyv og så kulminerer dette i en thriller om litteratur og liknende. Hadde en kul twist som jeg så litt sent og var en bok som ga meg skikkelig lyst til å lese mer thrillere. Terningkast 5!

- Hazel Bly and the deep blue sea av Ashley Herring Blake

Flott skrevet bok for barn og unge som engasjerte meg så mye at jeg leste sånn hele greia på innmari kort tid liggende på sofaen på hytta. Terningkast 6!

- The Guncle av Steven Rowley

Sjarmerende, men uengasjerende bok fordi det var for åpenbart hva slags bok den ville være, om det gir mening. Jeg tror likevel dette er en bok mange kan kose seg med. Terningkast 4!

- Where the road leads us av Robin Reul 

Skikkelig god ungdomsbok med en road trip i fokus og en fin blanding av humor og alvor. Jeg likte denne boka innmari godt og føler at det er en helt super sommerbok. Terningkast 6!

- Virtual Unicorn Experience av Dana Simpson

Sjarmerende, artig og fornøyelig grafisk roman i en serie som jeg har det veldig fint med. Terningkast 5!

- The astonishing color of after av Emily X. R. Pan

Sår, malerisk og veldig fint fortalt ungdomsbok. Terningkast 5!

- I want to be where the normal people are av Rachel Bloom

En lettlest og fornøyelig, men likevel litt småskuffende bok av og om Rachel Bloom siden jeg syns hun er veldig kul egentlig, men det kom ikke så godt frem gjennom denne boka; en bok som hadde kreative og interessante øyeblikk, men humormessig og engasjementmessig ikke traff godt nok. Terningkast 4!

FILMER

- Jungle Cruise 

En fengende eventyrfilm der over to timer helt oppriktig føltes som ti  minutter. Terningkast 5!

Kommentarer

Populære innlegg