Der jeg oppsummerer juni, finfine juni :)

Heisann og god jul siden det herved er jul(i) =D Selv gleder jeg med veldig til å dra på hytta i morgen der jeg skal være i to ukers tid der jeg ikke kommer til å blogge fordi jeg er usikker på hvor bra nett-tilgang vi vil ha og fordi de to ukene på hytta er de der jeg prioriterer internett litt mindre enn ellers generelt sett. Det jeg dog har planer om er a) lese masse og b) løse masse kryssord <3 Jeg kommer ellers til å pakke noen dvd-er og dvd-spiller i tilfelle gråværsdager, men håpet er selvfølgelig så mye finvær som mulig. Uansett blir det kos.

Her er Jimmie Herrod med en skikkelig fin versjon av Tomorrow fra Annie:


Har vært superglad i den sangen siden jeg var fem år og så Annie for første gang og dette er en veldig fin tolkning :)

Og nå tenkte jeg å komme til poenget for dette innlegget, nemlig å oppsummere juni; som for min del var en ganske super måned. Så da setter vi i gang :)

Oppsummeringsinnlegg for juni 2021

Bøker

- No Country av Patrice Aggs

Spennende grafisk roman med action hele veien. Fint fortalt, men en litt irriterende brå slutt. Terningkast 5!

- When stars are scattered av Victoria Jamieson

En rørende og informativ grafisk roman om å vokse opp i en flyktningleir. Terningkast 5!

- Helvete av Erlend Loe

Søt, romantisk og litt for lett, men fornøyelig nok. Terningkast 4!

- Animorphs: Invasjonen av Chris Grine og K.A. Applegate

Flott grafisk roman basert på Animorphs-serien. Skikkelig nostalgisk og engasjerende og jeg håper mer av bokserien blir adaptert til grafisk roman etter hvert. Terningkast 5!

- Freddie Yates supermirakuløse reise av Jenny Pearson

Underholdende og sympatisk bok. Terningkast 4!

- Here the whole time av Vitor Martins 

Koselig og romantisk bok om kjærlighet og aksept for ungdom. Terningkast 5!

- One last stop av Casey McQuiston

En episk kjærlighetshistorie med overnaturlige elementer som var usedvanlig godt skrevet og inneholdt karakterer man ble skikkelig glad i. Terningkast 6!

FILMER

- I, Tonya

Mørk humor i en engasjerende film om en veldig interessant person. Terningkast 4!

- Raya and the last dragon

Spennende og super animasjonsfilm. Terningkast 5!

- In the heights

Fantastisk musikal som var helt elsk <3 Terningkast 6!

- Luca 

Nydelig animert, sommerlig og behagelig film som jeg vil tvinge alle til å skaffe Disney + for å se fordi den var så pen. Terningkast 5!

- Wish Dragon

Underholdende og overraskende god animasjonsfilm som Netflix har markedsført alt for dårlig. Terningkast 5!

*

Og med det har jeg oppsummert juni og da kommer neste innlegg så snart jeg kommer hjem fra Stavern. Yay!

Kommentarer

  1. Kos deg på Stavern! Jeg skulle litt ønske at jeg også hadde tilgang på ei hytte, det virker veldig fint. Og jeg liker at du har fått sett I, Tonya, for jeg likte den filmen overraskende godt, særlig med tanke på at jeg ofte syns biografiske filmer kan være litt lite oppfinnsomme og at jeg ikke har noe spesielt forhold til kunstløp.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, jeg har kost meg skikkelig på Stavern og å ha hytte er innmari kos <3 Og ja, I, Tonya var kul :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg