Ymse ting som er finfint =D

Heisann! Det er mye som er fint i livet nå. For det første bestilte jeg nettopp yndlingsgodteriet mitt fordi det endelig igjen er tilgjengelig i en norsk nettbutikk. Og det føles litt teit å bruke 150 kr på godteri, men jeg liker akkurat dette godteriet så eksepsjonelt godt, det har den blandingen av søtt og salt som jeg er aller mest glad i og det er nesten umulig å få tak i og nå kan jeg kose meg med det tre torsdager på rad <3 

Og så var det pressekonferanse om Oslo i går og det betyr at etter 26 mai så kan jeg dra på restaurant igjen OG jeg kan dra på teater og kino. Har ikke bestilt billetter enda, men har allerede planlagt å se Ninjababy på kino ganske snart for den ser så kul ut, dessuten har jeg ganske lyst til å se Tell me on a Sunday på Chateau Neuf og ikke minst betyr dette at jeg kan se denne filmen under premierehelgen i juni antakelig akkurat som jeg har ønsket meg:


Jeg mener, tenk så rørt jeg kommer til å bli av å se denne musikalen (In the Heights) på kino 12 juni, jeg kommer til å gråte alle tårene og juble inni meg og bare det å glede seg til noe igjen og føle seg ganske sikker på at det faktisk blir noe av :)

Ellers sendte jeg i går en søknad til Barnebokinstituttets barnebokforfatterutdanning og jeg ante ikke helt hva jeg skulle skrive i motivasjonsbrevet og føler meg på ingen måte trygg på at teksten jeg sendte dem var god nok, men jeg måtte jo prøve. Jeg har i tillegg søkt på et par studier på høyskolen, men jeg vet jo ingenting før i juli antakelig. Uansett føles fremtiden spennende og uansett hva som skjer tror jeg høsten blir interessant og fin. 

Og ellers er det ikke så mye nytt å melde, men jeg gleder meg til Eurovision i kveld (selv om Nord-Makedonia dessverre ikke gikk videre fra semifinalen sin og det egentlig var favoritten min) og jeg liker også at det er fri på mandag (selv om det er litt synd at det, utenom sommerferien, basically blir den siste fridagen i år siden julaften er på en fredag i år). Og jeg har veldig mange ting jeg burde for tiden som jeg ikke gjør, i stedet har jeg spilt alt for mye New Pokémon Snap, men jeg har i alle fall et lite mål om å tegne mer fordi jeg egentlig er med på noen tegneutfordringer, det har bare vært litt vanskelige ord i det siste og så sammenlikner jeg meg litt for mye med folk på Instagram som er mye flinkere enn jeg er til å tegne, noe som er unødvendig og teit. Og straks er det finale i American Idol, som jeg har hatt litt dilla på i år, og Grace er favoritten min, men jeg håper Willie eller Chayce vinner i stedet fordi jeg tror det egentlig er bedre å bli nummer to i slike konkurranser enn å vinne om man vil skape sin egen fremtid og ikke bli puttet inn i en mal. 

Så ja, ting går fremover og himla hattifnatt så mye jeg gleder meg til ting som teater, kino og restaurant igjen <3 Det føles helt magisk at verden åpner seg mer igjen.


Kommentarer

Populære innlegg