Et par ting og tang :)

Hei, jeg syns det er på tide å blogge igjen. Det har bare ikke vært så mye interessant i det siste, men jeg tror jeg fremover vil få mer å blogge om fordi 

a) Denne filmen


Arlo: The Alligator Boy er en ny film som kommer på Netflix om noen dager og jeg skal se den enten torsdag eller fredag kveld tenker jeg sånn at den kan anmeldes i vei. For det ser veldig ut som min type film, den skal ha sangnumre og hele pakka og jeg gleder meg til å sjekke den ut.

b) Jeg har besluttet å reaktivere Broadway HD og ha det frem til 17 mai og så deaktivere det igjen. For egentlig føler jeg at jeg har nok strømmetjenester, men å sette av en måned til å se 7 filmede musikaler og kanskje noen teaterstykker og balletter virka som en god ide (og de beste tingene jeg ser vil nok ende opp med anmeldelser eller "geeky entusiasme"-innlegg). Og så satser jeg på at når vi kommer til 17 mai og jeg deaktiverer Broadway HD igjen, da er vi kanskje ganske mye nærmere å kunne dra på ekte teater igjen, det må være lov å håpe på. 

c) 25. april er det Oscar og det betyr at jeg i neste uke kommer til å skrive et blogginnlegg der jeg lytter til de nominerte sangene og kommenterer dem, siden det har blitt en tradisjon. Det kan hende jeg også gir noen skråtanker om den beste filmmusikken og, men vi får se. 

Og ellers så kan jeg nevne noen interessante ting. Først noe positivt og det er at jeg har fått time for å få dose 1 av Korona-vaksine fredag 23. april. Yay!!! Imidlertid er det et lite skjær i sjøen i form av at jeg tok en blodprøve i går når jeg var på Ahus for å få en medisin mot Ulcerøs Kolitt og så har jeg visst veldig høy CRP, noe som jeg må sjekke hos fastlegen i morgen (noe som egentlig var litt irriterende fordi det er andre gang denne uka at helseting påvirker deltakelsen min på Nav-kurset jeg er med på, men helsen er faktisk viktigst og det ser ut til å ordne seg). For høy CRP kunne være en sånn ting som påvirket om jeg kunne få vaksinen i neste uke så det gjorde det viktig å finne ut av det raskt og jeg vil virkelig veldig gjerne slippe å måtte utsette vaksinen. I tillegg er jeg nervøs fordi jeg har blitt innkalt til tannlegetime torsdag i neste uke og jeg pleier sjelden å ha hull, men tenk om de 17 dagene da jeg var på sykehus i fjor og pusset tenner mye dårligere enn vanlig fordi det var så mye som hendte som jeg ikke hadde kontroll på har ødelagt alt? 

Jeg vet ikke. Men jeg vet at jeg regner med at ting løser seg, for jeg har hatt en slags ny optimisme etter påsken, en slags følelse av at ting går fremover. Ting føles mindre håpløst enn i mars og februar. Og jeg innser at en del av meg kommer til å være litt frustrert fremover fordi ting kommer til å åpnes opp saktere i Oslo og omegn enn i resten av landet dessverre, men jeg tro på at mye åpner selv i Oslo i løpet av mai i det minste og det skal jeg klare å vente på. Dessuten er jeg i det minste klar når ting åpner opp. Jeg har penger lagt til side ment for "kjøpe bøker i fysisk bokhandel med en gang jeg kan" og jeg har et kinogavekort som kan brukes når kinoer åpner. Med andre ord er jeg godt forberedt =D

Her er en fin sang fra søndagens episode av American Idol med Deshawn Goncalves:


Feeling Good er jo veldig oppbrukt i talentkonkurransesammenheng, men jeg liker hvordan Deshawn starter acapella foran pianoet og så reiser seg og så ender med den skikkelig høye tonen på slutten. Det er ikke perfekt fremført hele veien og han virker litt nervøs, men det er øyeblikk her som er skikkelig fantastiske. 

En annen flott opptreden var Madison Watkins og hennes tolkning av Gravity:


Det hjelper jo at jeg elsker sangen Gravity i utgangspunktet, det er en av Sara Bareilles beste sanger. Men jeg syns Madison fremfører den så fint og man merker virkelig at sangen betyr mye for henne for hun blir selv overveldet av følelser underveis. 

Ja, jeg har fått litt dilla på årets sesong av American Idol. Det er en helt ok ting å ha litt dilla på for det er veldig lett å få med seg basically alt siden alle opptredener er å finne på Youtube :)

Men det var litt forskjellig nytt og greit og da bables vi om noen dager. 

Kommentarer

  1. Grattis till tid för vaccinet! :D

    SvarSlett
  2. Så fint at du skal få vaksine! Er du i risikogruppa på grunn av ulcerøs kolitt? Jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig, men jeg skjønner jo at jeg som ikke er i risikogruppa eller har en viktig jobb (eller jobb overhodet…) må belage meg på å vente litt til. Syns forøvrig det er et merkelig system der det virker som at vaksineringa ikke går etter i hvilken bydel du bor i, men etter hvor fastlegen holder til, og jeg som bor i en av de bydelene med størst smittetrykk, men har legekontor i en bydel som ikke er like hardt ramma, må tilsynelatende vente til bydelen legekontoret ligger i får vaksinene sine. Men det var en liten digresjon (og en liten rant).

    Og dette er nok lettere sagt enn gjort, men trur ikke du trenger å være bekymra for tannlegebesøk, altså, for selv om du har hull, er det veldig lite stress og man kan få bedøvelse. Jeg har dårlige tenner og har hatt massevis av hull hele livet, og det går veldig fint, men nå har jeg også en veldig flink tannlege som i tillegg er veldig god på det, hva skal jeg kalle det, mellommenneskelige aspektet ved tannlegebesøket. Så hvis du generelt har veldig tannlegeskrekk, kan det å bytte tannlege være noe å vurdere. Jeg har funnet ut at hvor god kjemi jeg har med tannlegen har innmari mye å si, og den tannlegen jeg har nå gruer jeg meg aldri til å gå til, men jeg grua meg alltid til å gå til den forrige jeg hadde.

    SvarSlett
  3. Takk og jeg tror ikke jeg er i risikogruppa, men at jeg havner i kategorien med underliggende tilstander pga. Ulcerøs Kolitt. Og har ikke forstått systemet helt selv, men det høres irriterende ut at de går etter bydelen der fastlegen din holder til og ikke der du er. Hva angår tannlege så har jeg en kjempeflink og forståelsesfull tannlege, dessuten takler jeg boring veldig greit, det er mest økonomisk sett at jeg er nervøs for det koster så mye og jeg vet ikke om jeg har råd til det om mye skulle være galt. For øvrig har jeg en teori om at hver gang jeg bekymrer meg veldig for noe så er det unødvendig, så med tannlegetimer så pleier jeg å prøve å bekymre meg litt mye med vilje sånn at det skal vise seg å være unødvendig.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg