Om påskeplaner og slikt :)

Heisann! Det er tirsdag og jeg har i grunnen hatt det ganske fint de siste dagene. Jeg var veldig usikker og nervøs fordi jeg begynte på et nytt kurs via Nav i går og bekymringshjernen min gikk automatisk ut i fra at det ville krasje med alt annet, men det virker nå som å kombinere ting med henholdsvis jobb og oppfølging av helse (får en intravenøs medisin mot Ulcerøs Kolitt på Ahus en gang i måneden og må dra dit av og til for å ta blodprøver, dessuten har jeg en videosamtale med en dame fra Rask Psykisk Helsehjelp hver tirsdag formiddag) skal gå i orden så lenge jeg gir beskjed om ting på forhånd. Den største endringen blir vel at jeg kanskje får litt mindre tid til Nintendo på dagen fremover, men det kan tas igjen på kvelden og alt i alt ser ting ut til å løse seg greit. Kurset er for øvrig et digitalt kurs om Service og Kontor og det virker som det kan bli interessant nok selv om jeg altså var skeptisk på forhånd. 

Ellers så ser jeg nå veldig frem til påsken for nei, ideen min om å dra til Stavanger blir ikke noe av og det er jo en del begrensninger, men jeg har nå lagt en del planer som vil gå an uansett. Her er et par planer:

- besøke mamma og katten hver dag og bo hos mamma et par dager av ferien, noe som blir koselig <3 Vi skal spise taco og Krispy Duck, vi skal finne teit påske-tv og se påskenøtter og forhåpentligvis en og annen online quiz, det blir nok bra <3

- Gå turer. Planen er å ta t-banen til Nydalen for å kjøpe Garlic Bread som takeaway og gå en fin tur langs elva og jeg skal også finne andre turområder og gå turer fordi det er noe som ER lov og som gir meg energi. Jeg fant dessuten denne videoen på lørdag:


Jeg kom plutselig på at det kanskje kunne være mulig å finne videoer som lærte bort Linedance på Youtube og fant denne der jeg prøvde den første dansen på lørdag og følte på veldig mestringsfølelse fordi jeg kom så fort inn i det. Linedance var i sin tid den ene gangen jeg har likt en form for trening skikkelig godt og jeg har tenkt å bruke tiden fremover til å prøve flere Linedans-rutiner og eventuelt lete opp videoer som lærer bort andre typer dans, det kan bli kjekt :)

- Spille masse tv-spill. Jeg har 5400 kr ca på en sparekonto ment for teater og tv-spill og jeg har tenkt å bruke rundt 1000 kr fra den kontoen til å laste ned bøker på Kindle, kjøpe masse blader og å skaffe nye tv-spill. Hva angår tv-spill så er planen å laste ned Undertale og A Short Hike på Switch, sistnevnte fordi det ser veldig søtt ut:


Det kan også hende jeg anskaffer Monkey Island og et annet point and click-spill via Steam til å spille på pc-en min, vi får se. Hvis noen leser dette innlegget og stemmer veldig for denne ideen er det bare å si fra og å oppfordre meg til det.

- Lese masse. Jeg har tenkt å laste ned et par bøker på Kindle som jeg kan kose meg med i påsken og jeg har også tenkt å unne meg ganske masse blader i neste uke fordi det er kos =D

- Kjøpe masse smågodt og riktig benytte at Yummy Heaven-butikker visstnok ER åpne. Jeg skal også kose meg med potetgull og sjokolade og kanskje litt brus i begrensede mengder (må være litt forsiktig med brus siden det tidvis gjør meg uggen nå, dessuten liker jeg det ikke like godt som før lenger uansett, men litt brus har jeg lyst til å drikke likevel)

- Tegne, skrive, fargelegge, bake nye boller og løse kryssord <3

For noen ganger tenker jeg alt for mye på alt jeg ikke kan, men det gikk liksom opp for meg for noen dager siden at det er veldig mye jeg faktisk kan også og jeg fant på en del planer som jeg tror vil sikre at jeg vil ha en veldig fin påske uansett. Dessuten har jeg fått fri fra jobb på onsdagen i påskeferien så jeg har faktisk fri hele påskeferien og kan bare slappe av og hygge meg og det gleder jeg meg til. Og kanskje får jeg faktisk gått en tur sammen med broren min, kanskje vil det dukke opp vårblomster som jeg kan plukke til mamma, det finnes alltids muligheter :)

Her er forresten en sang fra musikalen Wind in the Willows som jeg oppdaget for noen dager siden og som er utrolig fin:


Denne sangen heter Autumn og er jo sånn sett ikke helt aktuell årstidsmessig sett, men altså, melodien her er ganske nydelig og jeg liker teksten og hvor fint det fremføres. Yay!

Og her er en veldig relaterbar sang om skriving fra Snoopy - The Musical:


Denne sangen heter The Great Writer og beskriver alt jeg kommer til å fundere på når jeg om noen dager trenger å skrive minst en påskekrim-historie som jeg kan dele på bloggen min ;) 
*
Så ja, akkurat nå er livet fint :) Og jeg har valgt å gå ut i fra at ting ser lysere ut etter påske sånn at litt flere ting kan åpne igjen etter 11. april eller i verste fall i mai, som uansett ikke er så mange uker unna når påsken er ferdig. Det kan selvsagt hende alt er like håpløst etter påske og i mai og, men det er fint å prøve å være litt håpefull likevel, for på et eller annet tidspunkt er jo ting nødt til å bli bedre og. 

Anyway, takk for oppmerksomheten og så kommer neste innlegg om noen dager =D

Kommentarer

  1. "Det kan også hende jeg anskaffer Monkey Island og et annet point and click-spill via Steam til å spille på pc-en min, vi får se. Hvis noen leser dette innlegget og stemmer veldig for denne ideen er det bare å si fra og å oppfordre meg til det." Jeg føler litt at akkurat dette blei skrevet med meg i tankene ;) For jeg elsker virkelig Monkey Island, det første av dem jeg spilte var nummer tre (The Curse of Monkey Island) da jeg var rundt elleve år, og jeg syntes det var sinnssykt gøy, men det har vært enda morsommere å spille det igjen i voksen alder, for det var utrolig mye av humoren som gikk over hodet på meg da jeg var liten. Jeg trur også de kan være veldig din greie.

    Sånn som du har det med linedance har jeg det med yoga, for jeg har aldri vært særlig glad i å trene, men det har vært mest fordi jeg har tenkt på trening som det meste vi gjorde i gymtimene på skolen (og det var veldig mye ballspill og løping, og de tinga jeg faktisk var litt god i, dans og turn, var bare en bitteliten del av det, noe jeg til dags dato fortsatt syns er veldig urettferdig, for jeg er redd for flygende baller og har dårlig kondis, så det var først og fremst derfor jeg fikk en dårlig gymkarakter, men jeg var mjuk, hadde god rytmesans og god koordinasjon, bedre enn gjennomsnittet i klassen, men likevel var det sånn at de som gjorde det dritdårlig i dans og turn, men bra i ballspill og løping, fikk gode karakterer fordi det var dét gymlæreren syntes var viktigst… men dette var en lang digresjon), men da jeg første gang prøvde yoga som tjueåring, opplevde jeg en mestringsfølelse jeg tidligere hadde kjent lite på i treningssammenheng, og jeg følte meg faktisk bra og energisk etterpå, og ikke utslitt og lei meg. Jeg har også blitt utrolig mye mer aktiv etter pandemien, nettopp fordi gratis yogavideoer på YouTube fins (yogatimer i Oslo er utrooolig mye dyrere enn yogatimer i Bø, så har ikke vært i et yogastudio siden jeg flytta hit). Jeg forbinder fortsatt linedance litt med kleine cowboybarer i USA og Billy Ray Cyrus' "Achy Breaky Heart", men det forundrer meg ikke om linedance er veldig mye mer enn det fordommene mine trur.

    Siden familien min bor et lite stykke unna Oslo og myndighetene ikke anbefaler overnattingsbesøk, blir jeg værende i byen akkurat som i fjor, men det gjør meg egentlig ikke så mye, jeg har aldri hatt noe særlig forhold til påske som høytid uansett. Dessuten har jeg jo som arbeidsledig akkurat like mye fri nå som ellers, så sånn sett er det ingen stor forandring for meg.

    SvarSlett
  2. Jeg hadde deg litt i tankene når jeg skrev om Monkey Island ja, det er jo du som tipset meg om det først. Og jeg har faktisk lastet det ned på data nå, men jeg har også skaffet en del andre nye spill som jeg har prioritert mer sånn i første omgang. Og jeg burde prøve yoga for jeg tror jeg kunne fått det godt til, siden jeg selv er bedre til de tingene du er flink til enn f.eks. ballspill som vi også på min skole hadde særlig fokus på i gymtimer. Hva angår linedance så er jo ikke musikken nødvendigvis fantastisk musikk som jeg ville lytta til ellers, men det er ganske lett å lære seg og komme inn i og gir meg en mestringsfølelse ikke så mye annet gir. Har selv ikke noe sterkt forhold til påske som høytid utover at jeg syns det er deilig med fri og er glad i påskeegg og påsketradisjonene mine :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg