Der jeg oppsummerer mars 2020, en måned jeg ikke føler noe veldig stort behov for å huske, men som vil være uforglemmelig :)

Heisann! Her er en veldig fredfull og fin melodi fra A Hat in Time:



Og ellers, velkommen april, det er så deilig å forlate en mars måned som ble noe helt annet enn forventet. For første mars gledet jeg meg til teaterplaner 28. mars, biblioteket 22. mars og at våren skulle begynne for fullt. Det ble jo skrevet om Corona-viruset, men jeg tok det ikke helt på alvor da og på en måte er ikke det så rart. Jeg er en optimist og hver gang noe har vært vanskelig tidligere i livet mitt så har det ordnet seg på et vis og ingen forventet at det skulle snu livene våre helt på hodet. Men akk, nå lever vi i en pandemi og mye av tiden går det overraskende greit for jeg har praksis og jobb å fylle dagene med, jeg skriver og fargelegger, jeg har musikaler og Nintendo å fylle kveldene mine med og jeg har vært med på mye sosialt over nettet. Og nå har til og med hele fem av de seks bøkene jeg venta på kommet så jeg kan glede meg over det også.

Og likevel, jeg er så uendelig lei. For jeg savner biblioteker, jeg ønsker å kunne dra på teater og kino, jeg har så lyst til å gi moren min en god klem og å bare kunne gjøre noe så lite som å ta t-banen uten dårlig samvittighet. Og jeg nekter å tenke at dette er verdens undergang og at ting aldri vil bli bedre for det vil bli bedre. Man vet at det handler om å være flink til å følge forholdsreglene som er gitt, være mer tålmodig enn noen gang før og å fortsette å holde på håpet og optimismen i en uviss tid selv om det tidvis er ganske vanskelig. Enn så lenge gleder jeg meg til to uker på Stavern på hytta (mens å dra til utlandet i sommerferien muligens ikke er så realistisk så burde hyttesommer gå i orden helt fint da), jeg gleder meg over at ting ikke har gått fullstendig til helvete akkurat i Norge (det føles som en litt fæl ting å fokusere på, men det gir håp at folk i FHI bruker ord som "forsiktig optimisme" om hvordan det går, det får meg til å håpe at vi slipper forholdsvis billig unna), jeg legger teaterplaner for høsten og jeg krysser fingrene for at bibliotekene snart kan åpnes siden det er de jeg savner mest. For man kjenner jo ikke fremtiden og det er mye som er usikkert, men håpet er det lov å ha ;)


Uansett, nå tenkte jeg å oppsummere bøker og filmer jeg leste og så i mars, for jeg har på mystisk vis klart å lese ut åtte bøker selv i verdens rareste og skumleste mars-måned, go me!

Oppsummeringsinnlegg for mars 2020

Bøker

- Daybreak av Brian Ralph 

Interessant og fint fortalt grafisk roman med passende dystopisk stil. Terningkast 4!

- The ring of the seven worlds av Gualdoni, Clima, Piana og Turotti

Actionfylt og forvirrende grafisk roman som jeg ble veldig lei av selv om den var flott tegnet. Terningkast 3!

- The Last av Hanna Jameson

Interessant dystop-krim-miks som holdt godt på engasjementet, men sluttet litt brått. Terningkast 5!

- Sorcery for beginners av Matt Harry

Originalt fortalt om magi og slikt, men jeg likte ikke plottet så godt. Fortsatt en kul leseropplevelse. Terningkast 5!

- My sister, the Serial Killer av Oyinkan Braithwaite

Fornøyelig krim med herlig mørk humor. Terningkast 5!

- Chi's sweet home av Kanata Konami

Adorabel, sær og fornøyelig grafisk roman for katteelskere. Terningkast 5!

- Limited Wish av Mark Lawrence 

Forvirrende, men fascinerende om ting som tidsreiser og matematiske paradokser og 80-tallsoppvekst og sånt. Terningkast 4!

- Skrivehistorier av ymse forfattere

Ikke like interessant hele veien, men alltid relaterbar og tidvis veldig fin lesning om å skrive. Terningkast 5!

FILMER

- She loves me

Sjarmerende og fornøyelig musikal som jeg ble veldig glad av. Takk Broadway HD <3 Terningkast 5!

- Daddy Long Legs 

Svært søt musikal med fine karakterer og en sær, men skjønn historie. Terningkast 5!
*

Og med det så tenkte jeg å gjøre andre ting som å spise bringebær, drikke te og trøste meg med at det er noe i at bare det å være i en annen måned enn mars får Corona-tidens ende til å føles nærmere. For vi vandrer jo sakte, men sikkert i riktig retning og med en gang bare noen få av tingene som nå er stengt åpner igjen så vil det hjelpe på så mye :) Alt må ordne seg til slutt <3





Kommentarer

Populære innlegg