Der jeg anmelder en teit, men fornøyelig julefilm og sånt :)

Heisann! Det er onsdag, jeg har hatt en skikkelig vellykket dag på jobb med å få intervjuer og livet er ellers fint fordi det snart er november (jeg er godt i gang med planleggingen av Nanowrimo). Ellers funker få råd til julegaver-Spleisen min dessverre ganske dårlig (fordi jeg ikke har turt å dele den andre steder enn på Twitter og her) og en del av meg er litt stressa for hvordan jeg skal få råd til de fleste tingene i livet som jeg egentlig trenger å få råd til, men jeg regner med at ting ordner seg for det gjør alltid det på et vis. Og ellers koser jeg meg med å lese, skrive, tegne og fargelegge og å se tv-serier på Viaplay, sånn i tillegg på å delta på haugevis med konkurranser selv om det mest gjør meg skuffet fordi det er vanskelig å vinne og fordi jeg ofte har så enormt lyst på premien at jeg deltar med rimedikt selv om det er idiotisk å legge inn ekstra innsats fordi vinnere trekkes tilfeldig bortimot alltid. Og dagene går i ett og lite endrer seg nevneverdig, men i hovedsak er jeg ganske tilfreds uansett.

En ting som forresten irriterer meg litt i år er at man finner veldig lite klipp fra årets sesong av Stjernekamp på Youtube, mens Nrk tidligere år har hatt en hel masse tilgjengelig på Youtube. Å bable om Stjernekamp har liksom appellert mindre helt naturlig av å ikke kunne dele eksempler. Med det sagt har jeg nå bestemt at Bilal må vinne av de to finalistene utelukkende pga. duetten med Adam Douglas forrige episode. Man ser den om man scroller ned til Bilal og Adam: duett og det var et sånt helt magisk øyeblikk, sånn "ok, her vant du visst hele greia"-øyeblikk.

Her er en av opptredene med Adam fra 2017 fordi det, til forskjell fra årets sanger, kan deles her:




Adam er fortsatt min favorittdeltaker ever antakelig <3
*
Men da tenkte jeg å poste en trailer for en film jeg så tidligere i dag:



Og nå kommer min anmeldelse av denne filmen og så kommer neste innlegg antakelig på lørdag. Vi bables og god fornøyelse (og hvis noen har veldig lyst til å lese en novelle eller se artige fugletegninger så er det bare å titte på mine forrige to innlegg, tilbakemeldinger får jeg aldri nok av) =D


The Christmas Prince: A royal wedding

En av de mest tilfredsstillende filmene jeg så i 2017 var The Christmas Prince der «journalist går undercover i et kongerike der alle snakker engelsk og så blir hun kjent med prinsen og kjærleik oppstår, men så er det andre som vil ha makten og det er hemmeligheter og samtidig er det juletider og akk og ve, ville vannpistol, hvordan skal dette gå». Som man kan skjønne av den korte oppsummeringen min så var dette en julefilm/romantisk komedie og det kommer nok heller ikke som noen overraskelse at dette på ingen måte var en god film strengt talt. Samtidig gjorde det liksom ikke noe. Jeg likte karakteren, jeg syns det var underholdende og noen ganger er fluffy og teite filmer akkurat det man behøver.
Og med dette, og det faktum at jeg uansett allerede har drukket sesongens første julebrus fordi jeg ikke klarer å vente, som bakteppet har jeg nå sett oppfølgeren som har samme tittel, fulgt av «A royal wedding» og den er om mulig enda teitere, men likevel fornøyelig nok.
Her er det juletider året etter film 1 og denne gangen kretser historien rundt at journalisten Amber og prinsen Richard (som jeg heretter skal kalle konge i stedet fordi han strengt talt ble kronet i forrige film, dvs. er allerede tittelen The Christmas Prince en smule misvisende) skal gifte seg. Og så blir det utfordringer fordi enkelte på slottet er veldig tradisjonelle og gammeldagse, mens Amber er mer nytenkende. Dessuten er det noen som svindler med penger slik at økonomien i kongeriket sliter skikkelig. Og det høres ikke ut som om det egentlig er mulig å få halvannen time ut av historien i denne filmen, men noen er veldig gode til å melke en historie og å få oppblåst småting til større dimensjoner.
Og selv så syns jeg historien funker dårligere i film 2 enn i film 1, dessuten er det enda flere steder der plottet og ting og tang ikke henger helt på greip. Likevel koste jeg meg også med denne filmen.
For Amber er fortsatt en hovedperson som det er lett å like og mange av de andre karakterene er fine de og. Dessuten virker det som om enkelte skuespillere i denne filmen har det veldig gøy med å overspille og en del av meg liker jo litt pompøse ting. Det er ikke for ikke noe at jeg elsker Pirates of Penzance liksom.
Videre er det fint filmet og fotografert, det er fine omgivelser og det er ikke den mest julete julefilmen jeg har sett, men det føles også ok siden jeg tross alt så denne filmen i oktober. Og en del av meg liker fiktive kongeriker der folk snakker engelsk med britisk aksent (noe man ser i forbausende mange filmer og da ofte med titler som Aldovia her eller Genovia i The Princess Diaries bare for å nevne noen eksempler).
Så jeg har altså sett en teit og romantisk julefilm nå og gleder meg til desember da det (selvsagt) kommer en oppfølger kalt The Christmas Prince: A royal baby (og her kan man jo fortsette å melke dette konseptet i evigheter med en kongelig begravelse, en kongelig konfirmasjon, mulighetene er uendelige). Jeg kan strengt talt ikke anbefale hverken denne filmen eller The Christmas Prince, men om man vil kose seg med skikkelig teite, men også veldig tilfredsstillende filmer så er dette fine Netflix-alternativer.
Terningkast 4!

Kommentarer

Populære innlegg