Fem Switch-spill jeg har lyst til å få spilt i løpet av det neste halvåret

Heisann! Det er tirsdag, livet er fint og i dag ble litt annerledes enn planlagt. For jeg dro jo egentlig på Tøyen bibliotek for praksis (når jeg har praksis så drar jeg til et bibliotek og jobber fordi jeg generelt sett jobber bedre alle andre steder enn hjemme), men så virka ikke internett så jeg skrev litt på et prosjekt mens jeg ventet på at det skulle begynne å virke. Da nesten en time hadde gått og internett på biblioteket fortsatt ikke virka tenkte jeg at jeg kunne dra til Grünerløkka bibliotek for å jobbe fordi det ville gi meg en unnskyldning for å dra innom Riksscenen der jeg glemte jakka mi etter at jeg var på teater forrige torsdag. Og så dro jeg til Oslo S og så skulle jeg liksom ta trikk til Schous plass, men det gikk ikke siden hele Oslo er en evig byggeplass og jeg ikke fant noen trikk å ta til Grünerløkka. Så jeg gikk til Schous kulturbryggeri fra Oslo S uten jakke i øs pøs regnvær og følte meg som en druknet katt da jeg kom frem. Heldigvis hadde de jakka mi der, jeg fikk den igjen og det viste seg riktignok at internett ikke virka på noen Deichman-filialer i dag så jeg endte opp med å dra hjem og jobbe hjemmefra likevel, men ja, jeg har i alle fall den fine grønne jakka mi igjen :)

Ellers har jeg bestilt en kinobillett til Toy Story 4 på lørdag, jeg har fått inn 2000 kr på Spleis og jeg kjøpte bøkene "The wild robot escapes" av Peter Brown, "The seven husbands of Evelyn Hugo" av Taylor Jenkins Reid og "The book of M" av Peng Shepherd forrige uke og er alt i gang med førstnevnte. Utover det handler livet om å se sesong 4 av Crazy Ex-Girlfriend, det handler om å lese og fargelegge og det handler om å spille Nintendo selv om kontrollene mine nå er i "vi vil ikke virke ordentlig, men være frustrerende i stedet"-modus igjen. Jeg har det i grunnen ganske fint :)

Men nå tenkte jeg å fokusere på Nintendo og lage en liten liste over fem Nintendo Switch-spill som det hadde vært kult å få spilt i løpet av høsten. Da setter jeg i gang og så kommer neste innlegg om noen dager :)

Fem Nintendo Switch-spill jeg har lyst til å spille i løpet av det neste halvåret

- Final Fantasy X



EGENTLIG var planen å få spilt dette i våres, men så var det ymse aspekter som gjorde at jeg en periode i våres omtrent ikke fikk spilt Nintendo i det hele tatt og dermed ble det ikke noe av. Men i løpet av høsten håper jeg å få gitt dette et nytt forsøk for jeg har hørt utrolig mye fint om Final Fantasy X og jeg er mye mer glad i å spille på Nintendo Switch enn jeg noen gang ble i å spille på PS 2 (som jeg dessuten på ingen måte alltid hadde tilgjengelig heller). Og jeg har spilt dette spillet litt på PS 2, men jeg kom ikke særlig langt den gang og nå tror jeg at jeg har litt mer tålmodighet enn da. Det skal ellers innrømmes at noen av de andre spillene på denne lista roper enda mer etter å bli spilt enn dette spillet, men jeg har det fortsatt klart blant ting jeg ønsker å spille på Switch etter hvert.

- Phoenix Wright: Ace Attorney




Dette spillet følger advokaten Phoenix Wright gjennom etterforskninger og rettsaker og er egentlig et spill som jeg først helt nylig har fått lyst til å spille. For nå har det kommet en trepakning der spill fra serien er samlet i en pakning på Switch og jeg har sett noen bilder fra det og fått en følelse av at det kan være ganske underholdende og minneverdig og fylt med ting som kan bli inside humor på en kul måte. Og jeg aner heller ikke i dette tilfellet når jeg rent faktisk kommer til å spille dette, men jeg håper jeg på et eller annet tidspunkt får testet det ut.

- Link's Awakening




Dette er et av de spillene det er mest sannsynlig at jeg kommer til å laste ned den dagen det kommer ut selv hvis jeg egentlig ikke har råd rett og slett fordi jeg elsker Zelda-spill. Jeg er elendig på de fleste Zelda-spill, det er mange Zelda-spill jeg enda ikke har rundet der jeg har gitt opp halvveis pga. en ekstra vanskelig boss eller noe, men det er likevel noe med musikken og stemningen og eventyret som alltid trekker meg til nye Zelda-utgivelser likevel og dette ser dessuten utrolig søtt ut så ja, jeg vil ha!

- A Hat in Time




Det er i disse dager litt over et år siden det ble annonsert at dette spillet snart skulle komme til Nintendo Switch, men så hørte man ikke noe og hørte ikke noe og hørte ikke noe og jeg begynte å miste håpet da det for to uker siden ble annonsert at A Hat in Time ville komme til Switch i midten av oktober. Og likevel tror jeg ikke helt på at dette spillet kommer før jeg rent fysisk ser det på e-shop. Men ja, dette er et plattformspill som først kom ut til PC og deretter PS 4 og Xbox One for noen få år tilbake og siden den tid har jeg sett anmeldelser og klipp og ymse på Youtube og fått så lyst til å spille det fordi det ser så søtt og sjarmerende ut og fordi det, på samme måte som Phoenix Wright, ser ut til å ha en del sær humor som man kan bruke i geeky referanser til spillet som ikke gir mening for de som ikke har spilt det og jeg liker sånt. Det virker rett og slett som noe jeg kan få dilla på så jeg håper veldig å få spilt dette :)

- Pokémon Sword/Shield



Det spillet jeg gleder meg mest til høsten er nok dette fordi jeg er veldig glad i Pokémon og det virker kult med et nytt spill i et nytt univers med nye Pokémon å fange og å glede seg over. Og riktignok har jeg lest ymse ting om dette spillet som gjør at jeg fortsatt ikke tror det kommer til å være et 100% tilfredsstillende Pokémon-spill (for det er alltid en og annen ting med Pokémon-spill jeg føler kunne vært løst bedre), men det vil nok by på mye moro og jeg gleder meg til jeg kan få spilt dette. Og om jeg ikke får tak i dette rundt lanseringstider, så er dette spillet (som kommer ut i november) definitivt noe jeg kommer til å ønske meg til jul for jeg trenger å få spilt dette etter hvert.

Noen andre spill det også kan tenkes at jeg vil forsøke å få spilt i løpet av høsten er Ori and the Blind Forest fordi det er sååå pent, Mineko's Night Market (med forbehold om at jeg ikke vet helt når det kommer ut) fordi det ser utrolig søtt ut (og ser ut til å være et sånt Switch-spill som er litt mindre og billigere og dermed lettere å kunne ta seg råd til) og Layton's Mystery Journey (med forbehold om at jeg har spilt det før på Nintendo 3DS og ikke vet hvor mye ekstra materiale det er i Switch-utgaven som kan gjøre det verdt å ha på en ekstra konsoll).
***



Kommentarer

  1. Taylor Jenkins Reids bok gillade jag! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt å høre. Da ser jeg frem til den selv litt mer :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg