Ymse finheter :)

Heisann! Det er tirsdag og livet er fint fordi jeg har fått gjort mye fornuftig denne uka og i tillegg fått skrevet litt på ny påskekrim. Dessuten har jeg bevisst latt være å sjekke bankkonto på over en uke og dessuten brukt bankkort kun til de mest akutte utgiftene og da har jeg følt meg litt mindre blakk straks ;)

Noe annet fint er at jeg har hatt flaks denne uka. I går vant jeg via en Facebook-konkurranse 100 000 kinopluss-poeng og en genser fra NFKino som jeg kan hente på posten i morgen antar jeg. Og i dag vant jeg to billetter til Fuglane på Riksteateret og et påskeegg på en Instagram-konkurranse. Selv vet jeg jo veldig lite om stykket Fuglane utenom at det er vanlig teater fremfor musikal og basert på boka til Vesaas, men da har jeg faktisk en teaterplan torsdag 11. april og det syns jeg er fantastisk. Og en del av meg håper på å vinne enda flere nettkonkurranser, men om ikke det skjer så har jeg uansett hatt en fin dose flaks nå og det føles veldig supert.

Noe annet fint er denne musikkvideoen til sangen Baby Mine fra Dumbo som har kommet ut i forbindelse med live-action-filmen som snart har premiere:



Denne versjonen fremføres av Arcade Fire og jeg syns det er veldig fint, dessuten liker jeg atmosfæren og hvor drømmeaktig musikkvideoen er og hvordan de gjør denne sangen oppriktig koselig, når denne sangen i animasjonsfilmen geleider en av Disney's aller tristeste scener ever.

Og nå har jeg en (gratis) billett til å se live-action Dumbo på kino på originalspråket førstkommende lørdag før det er spillkveld på Humanismens Hus så lørdag blir en fin dag <3

Ellers fant jeg denne søte, dramatiske og temmelig deprimerende animerte kortfilmen for ikke så lenge siden og den er veldig fin:



Og jeg får ikke spilt så mye Nintendo Switch som jeg vil for tiden (fordi tekniske kontrollting som gjør det vanskeligere), men samtidig er ikke det så farlig siden praksis og jobb og ymse annet gjør at jeg uansett ikke har så mye tid til å spille. Det er liksom noe med at i forrige uke brukte jeg mye tid på å bekymre meg og denne uka føles det mer som om ting kommer til å ordne seg. Og så fokuserer jeg på de små ting i livet, smiler over fargelegging og bøker og skriveprosjekter og jubler litt ekstra over ting som flaks på nettkonkurranser =D

Så ja, akkurat nå har jeg det ganske fint og jeg har ikke noe virkelig fascinerende å blogge om, men dette kan funke greit for nå.

Uansett håper jeg alle som leser dette får en finfin tirsdagskveld og så bables vi :)

Kommentarer

Populære innlegg