Jul 2018 (gaver og shopping) =D

Heisann og fortsatt god jul <3 Det er torsdag, livet er fint, man kan fortsatt lese julenovelle om man får tid (jeg håper noen får tid og lyst) og julen har vært super så langt. Denne uka feiret jeg julaften sammen med broren min, hans samboer og verdens fineste Olav:

Sånn i tillegg til mamma, onkel A og Mr. D på julaften før vi (minus bror, samboer og nevø) tilbrakte første juledag hos onkel C med familie. I går gjorde jeg ikke så mye spennende rent utover å ta en titt på jul i Spikersuppa, ta en lunsj på Peppes og irriteres av en særdeles kortvarig forkjølelse som allerede er omtrent borte. Og i dag har jeg shoppet, men det kommer jeg tilbake til. Først av alt tenkte jeg å skrive litt om gavene jeg fikk, gaver man kan se bilde av her:

Gavene her er en fuglemater (som antakelig vil returneres i og med at fuglene i nabolaget først og fremst er irriterende fugler som jeg ikke vil ha på besøk og ikke søte fugler som spurver), en skikkelig fin veggkalender med bilder av verdens søteste nevø (den nevnte og herlige Olav), et uendelig praktisk og ganske så dyrt minnekort som jeg etter hvert kan lagre Switch-spill på siden det er begrenset hvor mye lagringsplass konsollen har, Love Simon på dvd, fargeblyanter, puslespill som kan tegnes og en pose med godteri og andre småting Mr D (som nylig var i Bangkok) har kjøpt der.

Ikke med på bildet er en veldig fin julegenser med et design som kan fungere utover vinteren og siden den ikke var for julete, et "lag din egen snøkule med enhjørning i"-sett og en del Hockey Pulver som allerede er spist, sånn i tillegg til teaterbillett til et eller annet jeg velger selv, men som mamma betaler for ;)

Jeg fikk dessuten til sammen 2500 kr og gavekort på Norli til verdi av 500 kr og det er der shopping kommer inn i bildet. Veldig mye av dette har jeg nemlig brukt i dag på disse finhetene:

Bilde nummer 1 presenterer boka "An absolutely remarkable thing" av Hank Green (forfatteren er kjent fra Youtube og for å være broren til forfatteren John Green og boka virket som en sær, men interessant ungdomsbok så derfor), "And the ocean was our sky" av Patrick Ness (basically Moby Dick fra hvalens perspektiv med flotte illustrasjoner underveis, så det virker fascinerende), "Unicorn vs. Goblins" av Dana Simpson (fordi jeg elsker Unicorn-bøkene hennes, grafiske romaner som kombinerer sjarmen fra Tommy og Tigern med enhjørninger på eksemplarisk vis) og boka "The train to impossible places" av P.G. Bell (barn- og ungdomsbok med noen illustrasjoner i ny og ne som virket veldig fantasifull). I tillegg viser dette bildet en fin genser fordi det alltids er kjekt :)

Bilde nummer 2 presenterer boka "Dry" av Neal og Jarred Shusterman (premisset er at det er tørke i California og at det utvikler seg til at det ikke er vann der i det hele tatt, et dystopisk premiss som sommeren i år tatt i betraktning er urovekkende realistisk, noe som gjør meg spent på denne boka), "The apocalypse of Elena Mendoza" av Shaun David Hutchinson (ungdomsbok av forfatter som jeg har fått inntrykk av at alltid skriver sære bøker som ikke likner noe annet, men som virkelig fascinerer og det er jo for så vidt kjekt), "The Poppy War" av R.F. Kuang (Fantasy på 500+ sider som kombinerer militære elementer og kinesisk historie i en bok som ellers inspirerer fordi forfatteren er 22 år og i så måte temmelig ung) og "Sheets" av Brenna Thummler (grafisk roman for barn og unge om ting som spøkelser og vaskerier og slikt som virket som en ålreit måte å starte 2019). I tillegg ser vi et skjørt, filmen De Utrolige 2 og spillet Super Smash Brothers Ultimate (som jeg har hørt at skal ha en veldig god singel player-del, noe som er et pluss siden jeg sjelden har noen å spille mot).

Så ååå, det er så mye fint her =D Jeg er veldig fornøyd med både gavene jeg fikk og gavene jeg anskaffet for julepenger og gavekort.

Og med det tenkte jeg å avslutte dette innlegget. Neste innlegg kommer til helgen så da bables vi og god fornøyelse :)






Kommentarer

  1. Vilken härlig bild på den lilla sötnosen mitt i en stor julklappshög :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er veldig skjønt <3 Han er en innmari fin nevø å ha og han tok seg fint ut i gavehaugen :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg