Et par oppmuntrende og inspirerende ting =D

Heisann! Det er fredag, jeg må ta t-bane for å jobbe om litt over en time fordi det ikke funket å gjøre telefonintervju-jobben min hjemmefra for meg og ellers så har jeg det jo ganske greit, men jeg har likevel vært litt sur de siste dagene. For jeg hadde teaterplaner i morgen som jeg hadde gledet meg veldig til og det skulle være spillkveld på Humanismens Hus og jeg vet at liv og helse er viktigst og at det er teit å fokusere på alt man ikke kan, men det er fortsatt sårt. Og jeg vet at det vil komme spillkvelder igjen og siden det er grenser for hvor lenge alt kan være stengt så man kan jo satse på å få sett mye teater og kino til høsten, men jeg er så utålmodig. På den positive siden har jeg bøker (jeg venter fortsatt på bøkene jeg bestilte for to uker siden og begynner nå å bli redd for at de aldri skal komme EVER) og jeg har også lastet ned en tjeneste som gjør at jeg kan låne ebøker fra bibliotekene. Jeg har Broadway HD nå, i tillegg til Netflix. Jeg har kryssord og fargelegging og Nintendo. Og det kan se ut til at jeg får mye mer penger tilbake på skatten enn forventet sånn at jeg snart vil ha ganske mye mer penger enn jeg har nå og det vil komme godt med :)

Uansett, i dag tenkte jeg å dele noen veldig oppmuntrende og inspirerende ting jeg har kommet over i det siste. Da setter jeg i gang :)


Et par veldig oppmuntrende og inspirerende ting

- Good News Network 

En av grunnene til at moren min ga meg forbud mot å lese nettaviser er at de gjør meg for deppa og redd for det er et faktum at nyhetene ofte fokuserer på det negative. Og det er mye som er negativt og alvorlig for tiden, det er ikke det, men det er også mye positivt som skjer også og som jeg skulle ønske det ble skrevet mer om. Nettopp det gjorde meg så glad da jeg fant denne nettsiden for her fokuserer de utelukkende på positive nyheter og det er veldig oppmuntrende. Dessuten tror jeg håp og optimisme er ekstra viktig nå for å holde på motivasjonen til å fortsette å følge retningslinjene som er gitt for vi kan ikke bare gi opp og tenke at ting aldri vil bli bedre. Det vil bli bedre. Og det er lettere å tenke at det vil bli bedre når man er innom denne nettsiden med positive nyheter.

- That discomfort you're feeling is grief 

Denne artikkelen delte jeg på Facebook og jeg deler den her nå for det er veldig fint skrevet om denne situasjonen. Jeg har skrevet mer om artikkelen her, men kort oppsummert så setter den veldig godt ordet på hvor viktig det er å la seg selv få lov til å kjenne på alle følelsene denne perioden gir oss og hvordan alle følelser er lov. Og den minner oss om at dette er midlertidig selv om det føles uendelig, den minner oss om at vi kan finne mening i noe som føles meningsløst og ja, for meg hjalp det mye å lese denne artikkelen og da hjelper det kanskje andre og.

- Eight marvellous and melancholy things I've learned about creativity

En nettside jeg liker ganske godt er The Oatmeal som nå nylig postet denne flotte posten med lærdom om kreativitet. Selv har jeg enda ikke lest alle åtte punktene fordi jeg deler det opp og leser litt hver dag, men de punktene jeg har lest var så fine og inspirerende at jeg vil anta at resten vil være det og. Og jeg er virkelig uendelig glad for å ha kreativiteten å holde fast i for tiden. Jeg har skrevet masse i det siste, jeg fargelegger litt hver dag og alt føles litt bedre når man skaper noe. Og da er disse punktene om kreativitet god inspirasjon, verdt å sjekke ut og en fin påminnelse om at kreativitet er viktig. Uansett om du er amatør eller profesjonell så er alt du skaper viktig og å prøve å holde seg kreativ er noe av det lureste man kan gjøre tror jeg.

- Korona er ein ball med piggar

Maria Parr har skrevet et par helt nydelige barnebøker på nynorsk som er like fine å lese om man er voksen. Og hun har skrevet en helt fantastisk fin novelle for barn om Corona-viruset som man kan lese her. Selv likte jeg denne novella innmari godt, mye fordi den var mer morsom enn trist. Dessuten er det noe veldig håpefullt med denne novella og bare ja, dette er veldig verdt å lese :)

- Les Miserables + Corona-viruset



Heath Miller (som er sammen med Catherynne M. Valente, som er en av yndlingsforfatterne mine), postet denne videoen i går og jeg syns den var helt awesome. Det er sangen Confrontation fra Les Miserables, men så har den Corona-tema i stedet (og nå har jeg lært at det egentlig heter Korona med K i Norge, men jeg bruker C fordi jeg har gjort det så langt og da kan jeg fortsette å forholde meg til samme etikett) og musikalparodier med aktuelt tema er jo noe av det beste jeg vet =D

- Coronavirus Rhapsody




En person på Twitter ved navn Dana Jay Bein skrev for litt siden en ny tekst til Queens sang Bohemian Rhapsody med Corona-tematikk og nå har den tatt av skikkelig på nettet og det med rette for ååå, dette er gøy :) Det er aktuelt, smart, fornøyelig og originalt og det finnes så mange som har fremført sin versjon på Youtube, deriblant altså denne versjonen som jeg likte litt ekstra godt fordi den er mikset på en måte som gjør at det høres ganske mye ut som Queens. Hvis noen enda ikke har sjekket ut denne sangen så gjør det. Og jeg får lyst til å skrive Corona-parodisanger selv så det kan godt hende noe dukker opp etter hvert ;)
*

Uansett, dette er et par ting jeg har blitt oppmuntret og inspirert av i det siste og jeg håper det kan glede andre og. For det er mye som er skummelt og uoversiktlig for tiden og jeg merker jo selv hvor enormt mye jeg savner alle hverdagstingene jeg bare tok det for gitt at jeg alltid ville ha tilgjengelig (sånn hadde noen fortalt meg for to måneder siden at jeg i slutten av mars ikke ville kunne dra på biblioteket pga. smittefare så hadde jeg bare ledd), men dette er en midlertidig situasjon og ikke for alltid og mens vi smører oss med tålmodighet og holder ut krisetida en stund til så finnes altså disse oppmuntringene underveis. Yay!

Kommentarer

Populære innlegg