Oppsummeringsinnlegg for februar :)
En fin ting er at jeg faktisk er ganske flink til jobben som telefonintervjuer. Jeg får gode tilbakemeldinger og det var så fint hvordan jeg i går morges var veldig frustrert og litt nedstemt fordi det er en del ting jeg bekymrer meg for økonomimessig sett, men så var jeg på jobb på kvelden og alt gikk så bra og det er en god følelse å få til noe. Og fra mandag av skal jeg ha praksis tre dager i uka i et barnebokforlag og jeg vet ikke hvordan det kommer til å gå, men det blir uansett en spennende erfaring.
Ellers liker jeg at det er mars, jeg liker at jeg leser så mye fint og jeg liker at det skjer tre ulike interessante ting 29. mars, nemlig at 1) Yoshi's Crafted World kommer til Switch (det spillet skal jeg ha), 2) Live-Action Dumbo kommer ut (jeg har av en eller annen grunn ganske stor tro på den filmen, men det hjelper jo å ha elefant som yndlingsdyr) og Ben Platt gir ut cd. Sistnevnte overbeviste veldig i musikalen Dear Evan Hansen (jeg har lyttet så mye til den musikalcden at det nesten er bekymrende) og i det siste har jeg fått veldig sansen for sangen hans "Ease my mind":
Jeg liker atmosfæren i denne musikkvideoen så godt og visstnok handler sangen om å ha en i livet sitt som kan roe ned hjernen når man tenker for mye. Ben Platt har selv nevnt i intervjuer at han har slitt med panikkanfall og psykisk helse og også fortalt at han er homofil og i så måte er denne sangen veldig personlig for ham og jeg liker at han deler. For denne sangen er kanskje ikke den mest spennende sangen i verden, men den er veldig fin og flott sunget. Jeg kommer nok til å lytte en del til Ben Platts album i begynnelsen av april (før Sara Bareilles sitt nye album kommer femte april og stjeler ørene mine).
Men nå tenkte jeg å oppsummere februar som er en måned som inneholdt to filmer, men hele 10(!) bøker. Og jeg prøvde ikke å lese fort en gang, alt jeg leste var bare så fengende at det føk av gårde. For øvrig fascinerer det meg at jeg leste flere bøker på februars 28 dager enn januars 31 dager, men sånt skjer av og til.
Uansett tenkte jeg nå å oppsummere februar og så kommer neste innlegg til uka og da vil jeg nok skrive om filmen The Hate U Give som jeg skal se på kino etterpå :)
Oppsummeringsinnlegg for februar 2019
Bøker
- Lumberjanes: Beware the kitten holy av Stevenson, Ellis, Watters og Allen
Sjarmerende, fantasifull og sær grafisk roman som er produsert i et fruktbart samarbeid mellom flere tegneserietegnere. Terningkast 4!
- Hark! A Vagrant av Kate Beaton
Geeky samling artige tegneserier. Terningkast 5!
- City of ghosts av Victoria Schwab
Småcreepy og velskrevet spøkelseshistorie. Terningkast 5!
- The long way to a small angry planet av Becky Chambers
Fengende sci-fi med flotte karakterer som var veldig sympatisk. Jeg likte denne boka veldig godt. Terningkast 5!
- Du og jeg og Vito av Bjarte Arneson
Fornøyelig og tidvis genial novellesamling med originalt premiss og herlig gult cover. Terningkast 5!
- Inkling av Kenneth Oppel
Kreativ, fint fortalt og sjarmerende. Terningkast 5!
- Katt på ville veier av Tor Åge Bringsværd
Søt, eventyrlig og finfin bok om en katt på eventyr. Terningkast 5!
- A thousand perfect notes av C.G. Drews
Fengende, søt og sår ungdomsbok om musikk, besettelse og kjærlighet. Terningkast 5!
- Our child of the stars av Stephen Cox
Nydelig fortalt sci-fi om familie og ymse annet som jeg ble veldig glad i. Terningkast 6!
- Jensk sesong 1 av Jens K. Styve
Fin samling tegneserier som var rask å lese. Terningkast 4!
FILMER
- Wreck-it Ralph 2
Svært fornøyelig oppfølger som tidvis var genial. Terningkast 5!
- The Lego Movie 2
Gal og sprudlende oppfølger som føltes litt for rotete og forvirrende, men som hadde fin musikk og mange artige øyeblikk. Terningkast 4!
*
Med det har jeg oppsummert februar og er dermed klar for å lære mars å kjenne. Vi bables og god fornøyelse :)
Ellers liker jeg at det er mars, jeg liker at jeg leser så mye fint og jeg liker at det skjer tre ulike interessante ting 29. mars, nemlig at 1) Yoshi's Crafted World kommer til Switch (det spillet skal jeg ha), 2) Live-Action Dumbo kommer ut (jeg har av en eller annen grunn ganske stor tro på den filmen, men det hjelper jo å ha elefant som yndlingsdyr) og Ben Platt gir ut cd. Sistnevnte overbeviste veldig i musikalen Dear Evan Hansen (jeg har lyttet så mye til den musikalcden at det nesten er bekymrende) og i det siste har jeg fått veldig sansen for sangen hans "Ease my mind":
Jeg liker atmosfæren i denne musikkvideoen så godt og visstnok handler sangen om å ha en i livet sitt som kan roe ned hjernen når man tenker for mye. Ben Platt har selv nevnt i intervjuer at han har slitt med panikkanfall og psykisk helse og også fortalt at han er homofil og i så måte er denne sangen veldig personlig for ham og jeg liker at han deler. For denne sangen er kanskje ikke den mest spennende sangen i verden, men den er veldig fin og flott sunget. Jeg kommer nok til å lytte en del til Ben Platts album i begynnelsen av april (før Sara Bareilles sitt nye album kommer femte april og stjeler ørene mine).
Men nå tenkte jeg å oppsummere februar som er en måned som inneholdt to filmer, men hele 10(!) bøker. Og jeg prøvde ikke å lese fort en gang, alt jeg leste var bare så fengende at det føk av gårde. For øvrig fascinerer det meg at jeg leste flere bøker på februars 28 dager enn januars 31 dager, men sånt skjer av og til.
Uansett tenkte jeg nå å oppsummere februar og så kommer neste innlegg til uka og da vil jeg nok skrive om filmen The Hate U Give som jeg skal se på kino etterpå :)
Oppsummeringsinnlegg for februar 2019
Bøker
- Lumberjanes: Beware the kitten holy av Stevenson, Ellis, Watters og Allen
Sjarmerende, fantasifull og sær grafisk roman som er produsert i et fruktbart samarbeid mellom flere tegneserietegnere. Terningkast 4!
- Hark! A Vagrant av Kate Beaton
Geeky samling artige tegneserier. Terningkast 5!
- City of ghosts av Victoria Schwab
Småcreepy og velskrevet spøkelseshistorie. Terningkast 5!
- The long way to a small angry planet av Becky Chambers
Fengende sci-fi med flotte karakterer som var veldig sympatisk. Jeg likte denne boka veldig godt. Terningkast 5!
- Du og jeg og Vito av Bjarte Arneson
Fornøyelig og tidvis genial novellesamling med originalt premiss og herlig gult cover. Terningkast 5!
- Inkling av Kenneth Oppel
Kreativ, fint fortalt og sjarmerende. Terningkast 5!
- Katt på ville veier av Tor Åge Bringsværd
Søt, eventyrlig og finfin bok om en katt på eventyr. Terningkast 5!
- A thousand perfect notes av C.G. Drews
Fengende, søt og sår ungdomsbok om musikk, besettelse og kjærlighet. Terningkast 5!
- Our child of the stars av Stephen Cox
Nydelig fortalt sci-fi om familie og ymse annet som jeg ble veldig glad i. Terningkast 6!
- Jensk sesong 1 av Jens K. Styve
Fin samling tegneserier som var rask å lese. Terningkast 4!
FILMER
- Wreck-it Ralph 2
Svært fornøyelig oppfølger som tidvis var genial. Terningkast 5!
- The Lego Movie 2
Gal og sprudlende oppfølger som føltes litt for rotete og forvirrende, men som hadde fin musikk og mange artige øyeblikk. Terningkast 4!
*
Med det har jeg oppsummert februar og er dermed klar for å lære mars å kjenne. Vi bables og god fornøyelse :)
Ella og jeg likte sangen ( ..og musikkvideoen!) veldig godt :-) Lykke til i praksis, det blir helt sikkert veldig lærerikt og gøy! Hvilket forlag er det du skal til?
SvarSlettHa ei nydelig helg!
Figenschou forlag er det jeg skal i praksis hos, det blir både lærerikt og gøy ja :) Og takk for kommentar og kult at du og Ella likte sangen og musikkvideoen.
SlettDe har så mye fint! Digger "Æ <3 Trondheim" +++ bøkene deres :) Gleder meg til å høre hvordan det går!
Slett