Smakebit på søndag og en fin sang :)

Heisann! Det er søndag, livet er fint og i går endte jeg opp med å dra innom to ulike biblioteker for å låne bøker og har dermed enda mer å lese på, dessuten prøvde jeg spillet Dixit på spillkveld og nå trenger jeg det spillet i livet mitt for det var jeg skikkelig god på ;) Og ellers er det ikke så mye spennende å melde, men jeg har det fint og jeg liker at det snart er mai fordi mai inneholder ESC og 17. mai (som jeg ikke har tradisjoner for å gjøre noe særlig ut av, men liker fordi det er en så perfekt unnskyldning for å kose seg med is og snacks og liknende finheter).

Ellers har jeg i det siste lyttet litt til Bridges of Madison County-musikalcden kun for å utforske om det kan være en aktuell musikal for musikalgruppa og oppdaget at jeg liker denne sangen ganske godt:



Denne sangen heter "The world inside a frame" og synges av karakteren Robert om å fotografere og det jeg liker best er ikke sangen i seg selv, men heller hvordan den er oppbygget og hvordan musikken er veldig rolig, men så springer fart når Robert finner det perfekte bildet og så blir roligere igjen. Det er sjelden man virkelig merker dramaturgi i en sang, men man gjør det her og jeg liker hvordan komponist Jason Robert Brown er en skikkelig god pianist som lager musikk for skikkelig gode pianister, det setter jo noen begrensninger, men det er fortsatt fint. Og Bridges of Madison County er ikke blant de musikalene jeg ikke har sett som jeg har mest lyst til å se, men jeg er fortsatt litt snurt over at dette også kommer med på den lange listen over musikaler som er satt opp i Sverige eller Danmark, men ikke i Norge fordi de fleste norske teatre tar for få sjanser på musikaler som ikke er kjente nok til at de er garantert godt billettsalg.

Nok om det. Av annet interessant så tenkte jeg nå å være med på smakebit på søndag med denne boka her:


Dette er boka "Påstander om meg i tilfeldig rekkefølge" av Liv Marit Weberg, som jeg lånte på biblioteket i går fordi jeg har lest en annen ungdomsbok av samme forfatter tidligere og likte hvor fengende skrevet det var. Jeg har en følelse av at denne boka (som jeg kommer til å begynne på ordentlig etterpå) kommer til å være en sånn rask og lett bok i god flyt og jeg syns det føles som en fin måte å avslutte april.

Kort oppsummert så handler ellers denne boka om tenåringsjenta Wilfa som tar for seg påstander til venninnene sine om hvordan hun er og hvordan hun burde være og forklarer hvordan de tar feil. Basert på anmeldelsene så skal Wilfa være noe usympatisk, men med masse integritet og det gjør at hun virker som et fint bekjentskap som man kan kjenne seg litt igjen i så ja, jeg tror ikke dette blir en sånn "å milde matematiker, jeg elsker deg"-bok, men en "le litt av og til, smile underveis og kjenne seg igjen når man kanskje ikke helt har lyst til å kjenne seg igjen"-bok kan det nok lett bli og det virker ganske ålreit.

Her er en smakebit:


Jeg tror bildet skal kunne bli større av å bli trykket på, la oss satse på det (siden det er det enkleste og mest praktiske for min del).

Flere smakebiter finnes hos Flukten fra Virkeligheten :)
*
Og da tenkte jeg å avslutte dette blogginnlegget og så kommer neste innlegg på onsdag da jeg kan oppsummere april og nyte en fridag midt i uka i tillegg. Yay!

Kommentarer

  1. Tack för smakbit, ha en skön söndag

    SvarSlett
  2. Tack för smakebiten, ungdomsböcker är alltid trevligt.

    SvarSlett
  3. Tack för smakbiten, både musiken och ur boken!

    SvarSlett
  4. Jeg liker bøkene til Liv Marit Weberg, selv om jeg ikke har lest denne. Hun skriver godt.
    Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvarSlett
  5. Tack för smakbiten, och för påminnelsen om ESC!

    SvarSlett
  6. Det där var en helt okänd bok för mig. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  7. Det finns alltid en anledning till att kose sig lite! :)

    SvarSlett
  8. Vær så god angående smakebit og ja, det finnes alltids en grunn til å kose seg. Ellers må dere som ønsket meg en fin dag ha en riktig fin dag selv :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg