Der jeg deler tegninger og ellers noen bilder fra Lysvandring langs Alnaelva :)

 Heisann! Siden sist har jeg jobbet, spilt Balatro og ikke minst tegnet masse (noe jeg legger til tre eksempler på, der to av disse er bidrag til ymse tegneufordringer som jeg er med på for tiden):


Dette er dagens tegning som på mange måter er litt inspirert av at det er Verdensdagen for psykisk helse, så jeg ville kombinere ordene pixel, planten Devil's Helmet og ordet Innekos med et dikt og en tegning som både kan være et svar på ymse tegneutfordringer, men også kan føles trøstende, med et slags budskap om at det alltid finnes et lys. 


Vi sto litt utenfor Fontenehuset og serverte indisk gryte og ballonger og jeg måtte selvsagt snike meg til å tegne dette. 


En av de første tegningene mine under tegneutfordringer i oktober og den tegningen jeg så langt personlig føler meg mest fornøyd med :)

Utover det har jeg begynt å se tredje sesong av Heartstopper, kost meg på Fontenehuset og i kveld gikk jeg lysvandring langs Alnaelva og ble dessverre litt småskuffet. Det var en veldig fin tur, slik det alltid er, men det føltes som om det var mindre program underveis enn det har pleid og det var ikke noe fargede lys, som er den tingen jeg alltid elsker mest med lysvandringen. Og det kan selvfølgelig hende at de sparte alt til etter Grorud Stasjon (pleier å gå fra Grorud t-bane til Grorud Stasjon og så dra hjemover fordi det senere er så mye mer kronglete med kollektivtrafikk etter det), men det har liksom føltes som man får masse servert på den turen jeg har pleid å ta og det føltes som så mye manglet i år. Men mye var likevel fint og her er litt bilder:


Dette var egentlig ikke noe fint under lysvandringen, men bare et eksempel på hvordan hjernen min funker for det var et fly på himmelen da jeg nettopp hadde begynt spaserturen, men siden det var såpass langt unna at man ikke kunne se at det faktisk var et fly, men bare hørte og logisk sett visste det, så gikk jeg der og tenkte "pliiiis, vær en ufo" fordi det teknisk sett kunne vært det, enn så lenge det var såpass høyt oppe at man ikke kunne se detaljene som bekreftet vissheten om at det nok var et fly. 


Fine lysende fotspor, det første og siste eksempelet på noe i samme nabolag som de fargede lysene jeg lette etter.


Høstfarger og elva der jeg tok en veldig kort pause for å spise to kakestykker jeg hadde kjøpt der.


En samling våte høstløv i ymse toner av rødt som jeg syns var veldig fine.


Et fint lite fossefall =D

*

Og ellers så skjer det ikke så mye spennende. Jeg fortsetter å delta på konkurranser i håp om at lykken skal snu, jeg har nå lagt planer for de neste tre torsdagene i oktober og det er kjekt og jeg gleder meg til å fylle resten av oktober med enda mer tegneglede underveis. 

Anyway, nå tenkte jeg å avslutte med en musikkvideo jeg fant for noen dager siden med en artist jeg ikke kjente til ved navn Emma Ashford. Denne sangen heter Pockets og har en slags jazzy vibe som jeg elsker, så jeg tenkte at jeg kunne dele den. Dette er sånt jeg syns er superbehagelig å lytte til og jeg liker stemmen til Emma innmari godt. :) 



Kommentarer

  1. Kjedelig at lysvandringa var skuffende. Jeg deltok ikke på Elvelangs i år sjøl fordi jeg var for sliten, men husker at jeg syntes også det var litt skuffende i fjor (selvfølgelig bortsett fra posten til Sometimes i Olafiagangen ;)). Jeg liker også farga lys veldig godt, og derfor vil jeg benytte anledninga til å tipse deg om ei utstilling av Malin Tadaa som i disse dager står på Soft galleri fram til 20. oktober, som jeg trur kan være litt din greie. Den heter Andetag og består av tekstilskulpturer animert med lys basert på kunstnerens pust under meditasjon. Jeg har tenkt å få den med meg sjøl, hvert fall :)

    Jeg har ikke begynt å se den nye sesongen av Hjertestopper ennå sjøl, men har store planer om å få den med meg en eller annen gang i framtida :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg