Der jeg deler bilder fra en finfin tur til Ekebergparken =D

 Heisann! Det er lørdag og en ting jeg har tenkt litt på i det siste er hvordan man på den ene siden av og til kan begynne å tenke på hvordan ting hadde vært lettere om man var mer ting naturlig (sånn naturlig pen, naturlig talentfull på mange områder, naturlig tynn) fordi man av og til tar seg i å være en bedagelig perfeksjonist og har veldig lyst til å få til ting bra uten å måtte jobbe eller gjøre en innsats for  få det til. Samtidig som en av de beste følelsene jeg vet om er mestringsfølelse og når noe som en gang virket umulig føles lett. Og når jeg tenker på hvor glad jeg er i mestringsfølelse og utvikling, så blir jeg med en gang litt glad likevel for at jeg ikke føler at noe noen gang har kommet helt lett eller naturlig for meg for det gjør at det betyr mer med de tingene jeg jo føler at jeg nå er ganske flink til. Som skriving, tegning, fargelegging eller å takle stress uten å gå i panikkmodus med en gang. Og jeg vet med meg selv at jeg er litt bedagelig, så jeg trenger at noe føles litt utfordrende for å få lyst til å gjøre det, for hvis jeg bare fikk til ting med letthet så ville jeg ikke følt behov for å øve på det. Men å tegne, skrive og fargelegge for eksempel er ting jeg er så glad i at jeg virkelig ønsker å utvikle meg fordi det bare blir enda mer gøy å drive med det når man føler at man får det bedre og bedre til og jeg liker mestringsfølelsen når jeg driver med masse tegneprosjekter for tiden og får til alle ideene mine, selv når de virker vanskelige i utgangspunktet. 

Og jeg tenkte også på det med at det lille spise mindre snacks-prosjektet ikke dermed betyr at jeg aldri skal kose meg, men at om det utenom fredag og lørdagssnacksen blir små sporadiske doser her og der, så vil det likevel tilsvare mindre enn en skål med sjokolade eller drops hjemme i stua på torsdagene og nybakte brownies som del av kveldsmat og frokost fire dager på rad, slik det har blitt hvis jeg har bakt. For jeg ser ikke noe problem med å kjøpe en sjokolade eller en kanelbolle i ny og ne eller å ha en god lunsj på Egon eller Liastua, for meg handler det mer om at jeg merket at jeg koste meg litt for ofte hjemme også utenom fredager og lørdager og at det ble det i tillegg til den sporadiske småsnacksen av og til. Og det er det jeg vil prøve å endre på, sånn at snacks blir mer en bonus av og til enn en normal. Kanskje blir en bonus med å gjøre det mer til en dose kos i ny og ne enn en normal at det blir ekstra godt de gangene det blir noe av og kanskje blir det som hvordan det å kutte mer og mer ned på brus viste meg at jeg egentlig omtrent aldri behøvde det i det hele tatt. Time will show!

*

Anyway, jeg var en tur til Ekebergparken på torsdag og det var en veldig fin tur. Litt slitsom og litt tunge oppoverbakker, men det føltes også veldig verdt det og jeg tenkte nå å dele noen fine bilder jeg tok underveis. God fornøyelse og så kommer neste innlegg om noen dager :) 

Noen bilder fra Oppdrag Ekebergparken =D 


Himmelen var veldig pen da jeg var der og det var en innmari flott utsikt å kunne se fra Ekebergparken =D


Bilde 1 fra Pixel Forest-installasjonen de har i Ekebergparken for tiden og som jeg syns var så fin.


Bilde 2 fra Pixel Forest mens lyset (som endret farge hele tiden) var mer rosa.


Bilde 3 fra den mer pastell tuttifrutti-versjonen av Pixel Forest. Liker perspektivet her, hvordan det vel så mye handler om trekronenes samspill som installasjonen.


Selfie sammen med skulpturen med den fine lua mi, som er det beste med at det har blitt mer kjølig i det siste fordi det gir meg en unnskyldning for å bruke den, og et fornøyd smil =D 


Pixel Forest bilde 4, jeg syns den gjorde seg særlig i oransje <3



Pixel Forest fra lang avstand fordi det derifra kunne likne litt på glassmalerier mellom trærne og jeg syns det ga en stilig effekt. 


Fine underbukselamper som minnet om noen særlig originale gatelykter og som var dekorativt og fint.


Enda et bilde med lampene på det forrige bildet, men der jeg igjen har dette stilige perspektivet som viser spillet mellom trekronene så godt og skaper så fine konturer.


Et forsøk på å fange himmelen mellom trærne :)



Kommentarer

Populære innlegg