Litt bilder fra en kort visitt til Gøteborg og sånt :)

Heisann! Siden sist har jeg vært en kort tur til Gøteborg, noe jeg skal dele bilder fra. Ellers har jeg jobbet, spilt tv-spill, lest ut fem bøker allerede denne måneden (dette blir en særlig god lesemåned antakelig) og på torsdag fant jeg ut at jeg har vunnet et kryssord i Hobbykryss som innebærer at jeg på et eller annet tidspunkt (antakelig i august eller sent i juli) vil få fem flaxlodd i posten =D Yay! Og ellers skal jeg jobbe syv timer i morgen og seks timer på onsdag, men utenom det så kan jeg være i feriemodus i ganske stor grad til uka før jeg søndag om en uke igjen drar til Stavern og hytta for full ferie i to herlige uker. 

Av annet interessant så har jeg spontant besluttet å ha Amazon Prime i juli fordi algoritmene viste meg denne sangen fra tv-serien Hazbin Hotel:


Og da fant jeg ut at det var en serie jeg trengte å få sett. Og så har jeg lest og likt boka My Lady Jane og den har blitt tv-serie der, så jeg tenkte at jeg kunne kose meg med de seriene og andre ting på Amazon Prime frem til august (selv om jeg allerede har Netflix og Disney + som jeg strengt talt ikke bruker nok og Dropout som jeg derimot bruker veldig mye, noe som er litt kult siden det er den billigste strømmetjenesten av dem alle siden det der er kun rundt 60 kr måneden). Og jeg har tatt en titt i dag og funnet masse tv-serier og et par filmer på Amazon Prime som jeg gleder meg til å sjekke ut, så det blir fint :)

Men da tenkte jeg å dele litt bilder fra Gøteborg. God fornøyelse og så kommer neste innlegg om noen dager =D 

Noen bilder fra en kort visitt til Gøteborg


Vi reiste torsdag ettermiddag og mens buss for t-bane til Hasle og sånt ikke hadde vært så gøy, så gikk det finfint. Toget gikk heldigvis hele veien frem til Gøteborg og vi hadde behagelige sitteplasser og jeg følte at tiden gikk veldig sakte, men plutselig var vi fremme og det var til og med sol selv om det var spådd bare regnvær. Torsdag når vi kom frem bare sjekket vi inn på hotellet, dro etter hvert og spiste god mat og hadde en rolig kveld med yatzy og avslapning etterpå.

Her er et utvalg bilder av et utvalg måltider:


Her har vi hotellfrokost på fredag. Jeg syns fortsatt at Thon Hotell Rosenkrantz i Oslo er kongen av frokost og at hotellet vi var på var mer terningkast 4 frokostmessig sett, men det var absolutt godt nok det også og jeg likte den ene teen de hadde på hotellet så godt at jeg har kjøpt en pakning med det med hjem til Oslo på Hemköp.


Dagen vi kom hadde vi tenkt å spise på den kinesiske restauranten vi oppdaget i påsken, men den stengte for tidlig på torsdager, så det ble indisk på den andre restauranten som jeg elsker i stedet. Det var innmari godt!


Her er et godt måltid PÅ den kinesiske restauranten, der vi spiste fredag kveld i stedet. Utover det spiste jeg en veldig god lunsj på Pizza Hut på fredag som jeg ikke tok bildet av og jeg har også kost meg med yndlingsdrops, smågodt og sjokolade ;)


Lunsj på togstasjonen på lørdag før vi dro hjem med en togtur som føltes mye, mye raskere enn toget til selv om det ikke var det. 


Jeg syns dette vinduet er så sjarmerende at jeg måtte ta bildet av det. Ellers så ble det ikke noen museer (jeg hadde i utgangspunktet tenkt å dra på Världskulturmuseet, men det var litt for langt å gå fra hotellet og jeg hadde allerede gått mye i forbindelse med shopping, så fredag ettermiddag endte jeg opp med å teste bassenget på hotellet i stedet, noe som var kos, selv om jeg ikke gadd å bade så lenge som jeg ville ha giddet om de også hadde hatt et boblebad. 


Dette er paradiset <3 To episke bokhandler tett i tett. Imidlertid hadde ingen av dem de to bøkene jeg har lest om på nettet i det siste og fått aller mest intenst lyst til å lese, så min utspekulerte plan er å titte innom Outland og Ark på torsdag (da jeg har fått lønn neste gang) i et lite håp om at de finnes der og om det ikke er tilfelle så pakker jeg med meg Kindle lesebrettet mitt til Stavern der de rimelig kan nedlastes, jeg bare foretrekker å lese fysiske bøker helst. 



Seks nye bøker <3 Jeg har allerede lest Pablo and Splash (som antakelig er den beste grafiske romanen jeg noensinne kommer til å lese om tidsreisende pingviner) og jeg syns resten ser veldig fint ut. Jeg har også en del annet ulest som jeg gleder meg til å lese, så bokmessig sett er jeg uansett sikret når det gjelder denne sommeren og i så måte er det kanskje ikke så farlig at været så langt denne sommeren ikke har vært så fint som ønskelig. Jeg er jo også en sånn person som setter pris på unnskyldninger for å være inne med lesestoff, tv-spill eller fargelegging mens jeg drikker te og tar det kuli, så ja.

Ellers fikk jeg kjøpt inn sjokoladeboller og Sourcream & Onion-potetgull (som av uante grunner smaker bedre når man kjøper det i Sverige enn i Norge) og det ble antakelig litt smashet i kofferten, men så lenge det smaker like godt så er ikke det noe stort problem. 

*
Så ja, det var en kort liten miniferie og jeg gjorde ikke så mye ut av den, men det var hyggelig, jeg fikk tak i fint lesestoff og nå er det bare en liten uke med jobb og Fontenehuset og ymse annet før jeg endelig skal til Stavern og hytta. I tillegg så har jeg og mamma mål om å komme oss til Sandnes for å besøke Daniel i august, men der er ting litt mer i det blå, så det er ting å se frem til i horisonten og det er kjekt =D 

Ellers kommer neste innlegg om noen dager, så vi bables og ha det fint :)



Kommentarer

  1. Kult at du har fått vært i Göteborg igjen! Jeg var der bare i under ett døgn og rakk ikke noe annet enn å dra på Liseberg, noe som forsåvidt heller aldri var planen, og uansett var kroppen min såpass kjørt etter det at om vi hadde hatt mer tid, hadde jeg nok ikke orka noe mer likevel, men jeg fikk definitivt lyst til å dra tilbake og utforske byen mer. For eksempel gikk vi gjennom botanisk hage på vei til Liseberg, og der var det skikkelig fint <3

    Jeg så faktisk første episoden av Hazbin Hotel på YouTube for et eller to år siden (husker ikke helt når, husker bare at det var på sommeren), det var før det hadde kommet flere episoder enn bare den første. Har to venner som absolutt elsker det og som derfor hadde veldig lyst til at jeg skulle se det. Jeg likte det ganske godt, men syntes det var litt for slitsomt til at jeg har følt noe behov for å se resten, helt ærlig. Men det er et gøyalt konsept og en sjarmerende animasjonsstil, så jeg forstår absolutt appellen. Og i tilfelle du er interessert nå som du har Amazon Prime, så er The Man In the High Castle der inne en av de beste sci-fi-seriene jeg har sett :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var en fin liten Gøteborg-tur selv om jeg heller ikke gjorde så mye og jeg burde titte innom Botanisk Hage neste gang jeg er i Gøteborg. Og gøy at du så første episoden av Hazbin Hotel, jeg likte den serien veldig godt, men jeg kan skjønne hvorfor den ble for slitsom for deg for den er ganske kaotisk. Kult at du likevel ser appellen. Og har lagt til Man in the High Castle til den kjempelange watchlisten jeg har der.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg