Ønsker for junis Nintendo Direct :)

Heisann! Det er lørdag og livet er fint fordi alle bøkene jeg bestilte for noen uker siden har kommet nå. I tillegg fant jeg to bøker i en bokhandel i stad som jeg bare måtte ha, så nå er det mye fint å lese på fremover <3 Utover det spiller jeg Nintendo, jobber mye (har til og med satt meg opp for å jobbe tre timer i morgen på Norsk Gallup fordi det var behov og fordi det uansett var spådd ganske dårlig vær, selv om det ikke frister sånn superdupermye) og er på Fontenehuset hver gang muligheten byr seg. Og livet er fint nok. Jeg skulle gjerne hatt bittelitt varmere juni og litt mindre regn (og en del av meg har irritert meg unødvendig over at juni er den beste måneden, uten å faktisk være den BESTE måneden værmessig sett antakelig denne sommeren (juni har hatt det beste sommerværet et par år på rad nå, så jeg hadde begynt å ta det for gitt), men med en gang sola skinner så er livet deilig og kanskje sannsynligheten er større for skikkelig herlig hyttevær i juli nå, det er det lov å håpe på. Men nå tenkte jeg å være litt geeky. For Nintendo Switch er en syv år gammel konsoll nå og det kommer antakelig oppfølger til Switch neste år (noe som jeg virkelig håper at jeg vil få råd til så fort som mulig sånn at jeg slipper å bruke alt for mye tid på misunnelse), noe som gjør det særlig interessant med den annonserte Nintendo Direct-en som skal være på et eller annet tidspunkt nå i juni. Det vil godt mulig være den siste Direct-sendingen som fokuserer kun på Switch og det gjør at jeg føler at det er litt ekstra lov å håpe på noen skikkelig godbiter. Og nå tenkte jeg å dele de tingene jeg har aller mest lyst til at junis Nintendo Direct skal inneholde. Jeg kommer til å skrive litt om hvorfor angående hvert ønske og kommentere hvor realistisk det er at det faktisk vil være der. God fornøyelse og så kommer neste innlegg om noen dager. 


Ting jeg ønsker meg under Nintendo Direct 


Wind Waker og/eller Twilight Princess på Switch 


For mange, mange år siden hadde jeg en Gamecube som gikk i stykker, noe som gjorde at jeg gikk opp på Game Stop og leverte inn Wind Waker-spillet mitt. Siden den dag har jeg hatt intenst lyst til å spille Wind Waker igjen, men jeg fikk aldri tak i en Wii U der spillet ble relansert. I tillegg har jeg Twilight Princess på Wii, men tv-en min har ikke virket på årevis og det funker ikke å spille spill på den lenger. Pga. disse faktorene er særlig Wind Waker, men også Twilight Princess vært to spill jeg har hatt veldig lyst til å spille igjen på Switch og så har det i årevis vært rykter om at spillene skal komme til Switch, men så har det bare aldri skjedd. Det som ville gjort meg aller mest glad på Nintendo Direct-en i juni er om det var da drømmen ble oppfylt og disse spillene kom til Switch. 

Hva angår hvor realistisk det er at dette skjer, så er jo erfaringen min å bli skuffet hver gang jeg håper litt på Wind Waker-port til Switch, så i så måte er det kanskje urealistisk, men samtidig så tror jeg dette ER spill som mange ville skaffet, ikke bare meg, og det føles mer realistisk nå hvis Nintendo vil gi ut noe som selger bra før jul i håp om å selge flere Switch-konsoller, men samtidig har begynt å fokusere mer på Switch 2 når det gjelder større nye titler kanskje.

Mario Odyssey 2


Et av Switch-spillene jeg er aller mest glad i er nettopp Super Mario Odyssey; et spill jeg har spilt gjennom flere ganger og som jeg elsker alt fra musikk til gameplay i. Og selv om jeg ikke er så opptatt av DLC alltid, så har jeg vært litt forundret over at det ikke har kommet noe DLC til Mario Odyssey, for det har virket som et spill med så mange muligheter til ekstra materiale. Dette har gjort at jeg har håpet lenge på en oppfølger og det hadde vært magisk om det var på tapetet denne høsten. 

Imidlertid er jeg ganske sikker på at om det faktisk kommer noe Super Mario Odyssey 2 så venter den til Switch 2 i 2025, sannsynligheten for at det kommer til Switch til høsten anser jeg som minimal. I tillegg virker det for meg så logisk å lage en Super Mario Odyssey 2, samtidig som Nintendo ofte ikke gjør det man forventer mest av dem, så jeg hadde faktisk ikke blitt det spor overrasket om et av de første spillene til Switch 2 ikke var Super Mario Odyssey 2, men et Super Mario Galaxy 3. Mens jeg selv er mer glad i Super Mario Odyssey, så tror jeg det er ganske mange som uansett hadde blitt enda mer glad for et nytt Galaxy-spill og jeg tror det hadde vært en veldig god måte å vise frem styrkene til Switch 2. Kommer jeg likevel til å håpe på Mario Odyssey 2 til høsten? Ja selvsagt. 

Plucky Squire release date


Et av de mest originale spillene jeg har hørt om de siste årene er The Plucky Squire, der man veksler mellom 3D og 2D sømløst i et fargerikt og enormt sjarmerende spill som jeg har veldig, veldig lyst til å spille snart. I en ideell verden så inneholder neste Nintendo Direct en ny trailer for dette spillet med release date og at det kommer sånn i september eller oktober for eksempel, noe som ikke er sååå lenge å vente til. For jeg gleder meg veldig til å spille dette spillet og jeg tror det vil være innmari gøy og fullt av morsomme og interessante ideer og innfall. 

Jeg tror på en måte at det er mer realistisk at dette spillet bare sånn plutselig kommer ut med release date-trailer enn at man ser den i en Nintendo Direct, men samtidig så er det meningen at dette spillet skal komme til Switch i år, så det er derfor veldig verdt å håpe på informasjon av den grunn. 

Nye spill til Nintendo Online (nye 64-spill for eksempel)

Jeg spiller ikke så mye Nintendo 64-spill og slikt på Switch, selv om jeg har muligheten, men jeg syns fortsatt det ville være gøy med flere spill der. Selv har jeg aldri spilt Conker's Bad Fur Day (som jeg husker at jeg var veldig skeptisk til da det kom ut fordi det først hadde blitt annonsert som et mye mer familievennlig og koselig spill enn det som det utviklet seg til og jeg hadde sett frem til det spillet som ble annonsert først), men nå tror jeg at jeg kunne kost meg en del med humoren i det. Andre Nintendo 64-spill som det hadde vært gøy om kom på Nintendo Online er Donkey Kong 64, Banjo & Tooie og Diddy Kong Racing, som alle er spill jeg tror mange ville satt pris på å kunne spille igjen.

Hvilke spill det eventuelt blir vet jeg ikke, men at Nintendo Direct-en vil inneholde minst et Nintendo 64-spill til Nintendo Online, er jeg ganske sikker på.

Nytt Zelda 2D-spill 

Siden Tears of the Kingdom kom ut i fjor, virker det usannsynlig med et nytt 3D-Zelda-spill før Switch 2. Imidlertid har det IKKE vært noe nytt 2D-Zelda på flere år og det gjør at jeg håper litt på at dette kommer til høsten til Switch. Om det da er snakk om et nytt spill eller en remake vet jeg ikke, selv hadde jeg blitt glad for det uansett og om det skulle være remake, så håper jeg aller mest på en remake av Link between worlds, fordi jeg likte det spillet veldig godt. Det hadde også vært gøy med et helt nytt spill og jeg hadde personlig likt om de brukte samme looken som i Link's Awakening remake-en til Switch og lagde noe veeeldig søtt og sjarmerende med karakterer som tidvis minnet meg om kinderegg-figurer. 

Hvor realistisk dette er vet jeg ikke helt, men det hadde vært en positiv overraskelse. 

At noen som gleder seg veldig til et spesifikt spill kan juble 

Selv bryr jeg meg ikke om Silksong eller Metroid Prime 4, men jeg vet at det er veldig mange som gleder seg ekstremt mye til disse spillene og som alltid virker like skuffet etter Nintendo Direct pga. manglende informasjon. Jeg håper på vegne av de som venter utålmodig på disse spillene at de hører noe under Nintendo Direct-en. 

Urealistiske ting jeg personlig drømmer om som jeg ikke tror kommer til å skje, men som ville fått meg til å juble 

De Blob 3 har jeg superlyst til at skal finnes for jeg likte De Blob 1 og 2 veldig godt og jeg vil innmari gjerne ha en treer i serien som en positiv overraskelse. A Monster's Expedition 2 er ellers noe som jeg vet ikke er planlagt, men det er noe jeg ønsker meg skikkelig. Siden jeg ikke fikk Psychonauts 2 til å virke på Steam (fikk fort penger tilbake), så hadde jeg likt det masse om det kom til Switch for det jeg har hørt om det får det til å virke som noe jeg ville likt mye. 

Ellers hadde det vært gøy med mange positive overraskelser i form av spill jeg ikke har hørt om eller ønsket meg, men som virker veldig karolinske og som straks griper tak i engasjementet mitt. Som et søtt og fargerikt eventyr eller noe artig hjernetrim eller noe annet som straks fikk meg til å være sånn "ååå, ja, jeg vil ha, gi meg det nå, dette virker så min greie". Og jeg har ikke veldig tro på at dette vil skje, men det er veldig lov å håpe på.

*

Uansett så håper jeg det blir en virkelig god Direct med mange fristelser som gjør at den siste perioden med Nintendo Switch som hovedfokus hos Nintendo, blir en periode som er super. Og her er noen ting jeg hadde satt pris på at dukket opp på Direct-en altså. 

Yay!


Kommentarer

Populære innlegg