Ymse fine ting i oktoberkulden :)

 Heisann! Siden sist har jeg tegnet masse, spilt mye tv-spill og ikke minst jobbet mye. Utover det så var jeg tidligere i kveld på House of Nerds for første gang (jeg kommer nok definitivt tilbake, det var et trivelig sted) på lanseringsfest for dette spillet (som jeg nok blir nødt til å skaffe meg): 


Jeg var på arrangementet lenge nok til å være med på kahoot quiz med Mario-tema (det mest episke med quizzen var introduksjonen som var at quizmaster sang en hel låt fra musikalen Hamilton, men med Mario-tema, det var veldig imponerende selv om han strengt talt hadde mer innlevelse og engasjement enn faktisk musikalsk talent, uten at det gjorde så mye) der vi var sånn 50-ish lag og mitt lag (meg og bare meg) kom på rundt 24 plass. Det var ikke en plassering som var særlig imponerende, men det var uansett gøy. I tillegg fikk jeg prøvd meg selve spillet under en challenge og der vant jeg heller ikke, men jeg fikk goodiebag med Mario-relaterte tulleting som takk for innsatsen.

Og lørdag har jeg som tidligere nevnt hele to teaterplaner og jeg gleder meg særlig mye til Frost, mens jeg er spent og nysgjerrig på Vi betaler ikkje! Vi betaler ikkje! I tillegg skal jeg spise pizza på Peppes på lørdag, jeg får i tillegg pizza og snacks i livet mitt under spillkveld på Humanismens Hus i morgen og det er i tillegg høsttakkefest på Fontenehuset som jeg kan være med på før jobb. Og på søndag så har jeg funnet ut at biblioteket i Bjørvika er åpent, noe som er fint siden jeg ikke har tid til biblioteksturer på lørdag og trenger å låne nye bøker til helgen. Så da vil helgen inneholde biblioteket som enda en fin ting :) 

Ellers har jeg omsider sendt inn bidrag til denne skrivekonkurransen og jeg har jo ikke så mye flaks på konkurranser for tida, men jeg krysser fingrene likevel. En ting jeg uansett er fornøyd med er at jeg føler at jeg greide å være ganske rett på sak uten å snakke meg bort, noe som ikke alltid pleier å være tilfelle i ting jeg skriver. Jeg tror ikke det er verdens beste eventyr, men det er koselig og jeg håper jeg ikke får delt det på bloggen fordi det havner i en eventyrbok (hvis det ikke blir trykket deler jeg det nok her dog som et eksempel på at jeg kan skrive ting som faktisk er ganske rett frem og til poenget, samtidig som det inneholder et par klassiske karolinske elementer likevel, da tenker jeg mest på at det selvfølgelig inneholder en gatelykt i en viktig birolle). 

Her er en av Inktober-tegningene mine som jeg for noen dager siden ble veldig fornøyd med (ordet var "dagger" og jeg tenkte på sangen Moves like Jagger og ordspill-elskeren i meg hadde et Eureka-øyeblikk):


Jeg koser meg veldig mye med å tegne noe hver dag og ikke alt blir like fint, men jeg føler at jeg får til utrolig mye finere tegninger enn under fjorårets Inktober og det gir mye mestringsfølelse. 

Anyway, jeg har egentlig ikke så mye å blogge om nå, jeg bare syntes det var en stund siden sist så derfor. Uansett så har jeg nok å drive med for tiden og det syns jeg er kjekt. Og jeg liker hvor pen oktober er, selv om jeg syns det var litt unødvendig i dag at man gikk fra 10-15 plussgrader (som jeg syns er friskt, men behagelig og lett å kle seg for) til 5 plussgrader. Jeg syns ikke det trenger å være såpass kaldt bare fordi vi er over halvveis ferdig med oktober, jeg syns vi liksom bare kunne fortsatt med i alle fall 10 plussgrader minst, om ikke annet så fordi jeg ikke liker å måtte bruke strømpebukser selv de dagene jeg bruker bukse i forbindelse med ene jobben min eller de varmeste jakkene mine eller hansker. 

Men, men, i all hovedsak har jeg det ganske greit for tiden så jeg får fokusere på det. Vi bables uansett om ikke så lenge og da vil jeg kunne bable om nye teateropplevelser, så det blir elsk <3

Kommentarer

Populære innlegg