Om lysvandring og mestringsfølelse =D

Heisann! Siden sist har jeg gått Grorud-versjonen av Elvelangs, noe jeg skal komme tilbake til. Og jeg har også tegnet masse, spilt en del Nintendo og ikke minst følt skikkelig masse mestringsfølelse på torsdag på jobb. For torsdag jobbet jeg og da hadde jeg en innmari Murphy's Luck-dag, en sånn dag der alt som kan gå galt går galt. Det startet med at jeg ikke rakk én buss på ruteplan og så var alt i områder der busser går ganske sjelden sånn at en forsinkelse liksom forplantet seg og påvirket hele resten av dagen og, sånn i tillegg til at jeg skulle ta tog som også var forsinket grunnet tidligere stans. Og så hadde jeg omsider fått tatt tog til Sørumsand da jeg fant ut at bussen jeg skulle ta der bare gikk annenhver time sånn at jeg hadde 70 minutter å vente og da fikk jeg ta noen undersøkelser på en annen buss og da havnet jeg på en bussholdeplass i øvre romerike der det plutselig viste seg at den første bussen tilbake til der jeg EGENTLIG skulle ta buss på ruteplan ville komme tilbake for sent for å rekke den bussen, så jeg endte spontant opp med å bestille taxi. Og ting ordner seg jo, jeg kommer til å få dekket taxituren av jobben ser det ut til og ting gikk veldig mye bedre utover dagen, men jeg var veldig sliten da jeg kom hjem.

MEN også ganske glad fordi en slik arbeidsdag for bare et år tid siden ville resultert i at jeg hadde ringt mamma i gråt og nå bare fant jeg løsninger, tok sjefsavgjørelser (det gikk en faen i meg, sånn "taxi er dyrt og ikke ideelt, men jeg vil heller prøve dette og satse på at det gjør at jeg rekker den bussen jeg hadde tatt tog til Sørumsand for å ta enn å gi opp") og da jeg på en buss senere under arbeidsdagen fikk veldig mange nei, så smilte jeg og var bare enda mer hyggelig til den neste personen jeg spurte om å sende intervju. Og for meg føles det stort det å takle en situasjon der ingenting går etter planen uten å falle sammen, for meg føles det viktig at jeg klarte å holde fokus og se etter løsninger. Jeg har ikke generelt sett alltid vært så flink til slikt, jeg blir lett overveldet og stresset og nå hadde jeg en trygghet i situasjonen som føltes som et slags konkret bevis på at jeg på noen måter har utviklet meg positivt de siste årene. Og det føles ganske fint <3

Og ellers så gleder jeg meg til masse fremover for på torsdag har House of Nerds lanseringsfest for Super Mario Bros. Wonder (som er et sånt spill jeg kanskje må bruke fra ene sparekontoen min til å få tak i for det virker superkos), på fredag er det spillkveld og på lørdag skal jeg først se Frost på Det Norske Teatret (ååå det blir så magisk <3 <3 <3) før jeg skal spise pizza på Peppes og deretter sånn tilfeldigvis se Vi betaler ikkje! Vi Betaler ikkje! på Det Norske Teatret i tillegg (er særlig spent på sistnevnte, for Frost er liksom musikal på yndlingsteateret mitt, så jeg føler at sannsynligheten for at det blir stas er veldig stor, men den andre forestillingen er satire og noe jeg vet veldig mye mindre om som stykke, så det kan bli innmari interessant). I tillegg skal jeg tegne masse til Inktober (og der får jeg for øvrig også mestringsfølelse fordi jeg føler meg som en glad amatør nesten uansett hva jeg gjør og når folk jeg da føler er ekte flinke tegnere liksom på Instagram liker mine bilder, så føles det som en veldig bekreftelse) fremover også og jeg prøver å finne på et fantastisk eventyr innen 20. oktober og jeg jobber masse og ja. 

Men altså, lysvandring langs Alnaelva, ååå, det var fint. For torsdag på jobb var jo et slit, men da jeg kom til Grorud rett før jeg skulle begynne å gå så kom det en ro over meg og det var kald luft og en benk og fin stemning og jeg skrev en ny sang der jeg satt (fordi det jeg har mest lyst til å skrive for tida er sanger og siden jeg har lyst til å skrive sanger eller tegne så mye av tiden så har jeg begynt å fundere på hvordan det kan bli en del av Nanowrimo når november kommer siden det å skrive sammenhengende lengre tekst akkurat nå i alle fall ikke er det som frister meg mest) før jeg begynte å gå. Og så gikk jeg og det var koselig og stemningsfullt (med unntak av timen mellom 20:30 og 21:30 da jeg gikk feil og brukte en stund på å rote meg bort blant noen industribygg før jeg kom til mer kjente omgivelser igjen og kunne reise trygt hjem) og jeg tenkte herved å dele en del bilder fra turen. God fornøyelse og så kommer neste innlegg om noen dager :) 

Bilder fra Lysvandring langs Alnaelva 2023 


Et tre, et fint lys og rett i nærheten var det en kafé som spilte noe jazzy musikk som var det som fikk meg til å skrive en sangtekst der jeg så for meg melodi i en liknende stil. Det litt irriterende med selve sangen er at jeg ikke klarer å huske helt hva slags melodi jeg så fint så for meg til den på torsdag, men det fine med dette bildet er at lyset og den fine himmelen ikke krever noen melodiske erindringer for å få meg til å tenke at det var koselig.


Fotsporlys. Fint syns jeg. 


Her er det sølvlillaskimrende trær, farget lys i tunnelen like ved, gatelykten og forventningen som også var der for det var her alt egentlig begynte. 


Jeg elsker høstfarger del 1 =D


Jeg elsker høstfarger del 2! Og jeg liker hvordan det er noen blader i mer grønlige fargetoner foran som liksom rammer inn alt det oransjegulrøde <3 


Et av torsdagens forsøk på karolinsk kunst. Midt i skogen under lysvandringen er det en plass der de selger hjemmebakte kaker og man kan kjøpe seg kakao underveis og så kan man sette seg og så er det et bål der og bare ganske hyggelig rett og slett og der satt jeg og så fant jeg et høstløs og prøvde å ta et nærbilde av høstløvet der man gjennom glippene kan se flammene i bålet. Jeg syns det var litt kult.


Grønt farget lys OG stemningsfull røyk som ga en litt teatralsk følelse midt i skogen. Også her liker jeg hvordan jeg har rammet inn bildet. Jeg syns det er litt gøy å prøve å skape noe estetisk fint når jeg tar bilder.


Blått farget lys og en plante foran. Syns dette ble litt stilig også egentlig, liker kontrasten mellom blåtonene og planten foran som ser litt sånn hvitgrønn ut selv.


Jeg er kanskje litt glad i farget lys og stemningsfull røyk og fint fargespill mellom trærne <3 


Og her er det jo masse farger og fine detaljer og det liker jeg og. 


Syns samtidig det ble stilig med den svarthvite silhuetten her. 


Forsøk to på karolinsk kunst der jeg tok bilde av noen trær i det fargede lyset som speilet seg i vannet og så snudde bildet på hodet. 

Og det var et utvalg bilder fra lysvandringen. Neste innlegg kommer om noen dager så da bables vi og god fornøyelse :) 

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg