Elvelangs en sang :)

Heisann. Det er fredag, himmelen er grå og denne uka har jeg kapitulert (les: begynt å bruke strømpebukse i stedet for sokker om jeg har på skjørt). Ellers var Elvelangs fint, noe jeg skal komme videre tilbake til, og nå ser jeg frem til biblioteket i morgen for å låne bøker (skal jobbe 9-13 i morgen og så ha en liten time, halvannen til å slappe av hjemme og så dra til biblioteket før jeg tar meg råd til middag på Peppes etterpå). Utover det så er det søndagsmiddag med fårikål på Fontenehuset på søndag som jeg skal være med på, det er høstens første Musikalpub på mandag kveld og ellers inneholder neste uke høstens første spillkveld på fredag, tegneseriefestival på Outland og Disney-quiz, sånn i tillegg til utspekulerte planer om å spise taco og å bake brownies igjen så yay, neste uke blir ganske fint. 

Og ellers så er livet bøker, tv-spill, jobb og å være kreativ og nå har jeg begynt med enda et musikalprosjekt med to skrevne sanger så langt der alle på en eller annen måte skal ha med tog å gjøre. Den ene sangen har jeg delt tidligere, men den andre skrev jeg for noen dager siden mens jeg holdt på med intervjue folk på kollektivtrafikk-jobben min i litt dødtid (av og til har jeg fullført alle intervjuer jeg skal ta på den ruten eller jeg har en liten stund å vente på neste buss/t-bane/trikk/båt og da velger jeg oftest å lese, tegne eller altså å skrive musikalsanger). I denne nye sangen jeg har skrevet så handler det om å være veldig inspirert av utsikten og alt rundt deg under en togtur og jeg har liksom prøvd å skrive en sang som formidler den entusiasmen. Jeg syns helt ærlig at denne sangen fikk en veldig fin melodi og har sunget den sånn at man kan høre den her:




Det er kanskje ikke fantastisk sunget, men ålreit nok og jeg føler den hadde et fint driv og at den kanskje er bittelitt mer uptempo enn mange andre sanger jeg har skrevet før. Dessuten elsker jeg å skrive sanger for jeg har hodet fullt av melodier og den største drømmen min er jo å bli musikalkomponist (selv om det er en litt urealistisk drøm kanskje når man ikke kan noter eller å spille noen instrumenter, så er det alltids lov å drømme om ting likevel og mens det hadde vært veldig kult å bli forfatter eller illustratør, så hadde jeg følt meg enda en smule mer fornøyd om det en dag fantes en musikal på en scene i Oslo eller omegn som jeg sto bak). Uansett håper jeg sangen faller i smak og nå liker jeg at jeg kan veksle så fint for om jeg er i "skrive sang på norsk"-modus kan jeg skrive en sang til Arthur Revestjert, om jeg ønsker å skrive sang, men på engelsk, så kan det være til togmusikalprosjektet, om jeg vil skrive noe som ikke er en sang så kan jeg skrive videre på det Septimus Regn sin selvbiografi-greia eller et eventyr til en konkurranse jeg har store planer om å være med på og om jeg vil være kreativ på andre måter så finnes det alltid så mye fint man kan tegne eller man kan ta bilder av grener i Botanisk Hage og bruke tegneverktøy på mobilen til å forvandle grenen om til en krokodille ;)



Men da tenkte jeg altså å dele litt bilder fra Elvelangs. For jeg gikk Elvelangs i går og det var virkelig fint til tross for gråværet (som likevel ikke var fullt så ille som jeg hadde fryktet at det skulle være) og det faktum at jeg fortsatt foretrekker Grorud-versjonen av Elvelangs basert på ting som at den oftere har den typen utstillinger jeg liker best og ofte har mer salg av hjemmebakst underveis. Likevel var det en fin tur og jeg har nå tenkt å dele litt bilder jeg tok mens jeg gikk. Deretter kommer neste innlegg om noen dager, vi bables :) 



Dette er mitt personlige favorittbilde fra turen, mest fordi det inneholder både benk og gatelykt og føles så koselig og høstlig på den beste måten <3


Her har jeg egentlig ikke tatt bilde av noe som har noe med Elvelangs å gjøre, jeg syns bare månelyset på vannet mellom grenene var så elegant og pent så derfor.


Fargede lys mellom trærne. Jeg er en sucker for lys som skaper farge, jeg syns sånt er magisk :) 


Her har jeg bare prøvd å ta et nærbilde av en av faklene langs veien fordi det skapte et fint lys på bakken.


Den svartgrønne fargen til trærne og spillet mellom grenene kombinert med en fin lykt, ååå, sånt syns jeg er pent <3


Av alle som spilte instrumenter langs strekningen så likte jeg disse best fordi de spilte så fin musikk som skapte så god stemning og som det var så behagelig å lytte til.


Her tok jeg et bilde av et tre og den fossende elva og så besluttet jeg at det ville gjøre seg veldig fint i svart hvitt så derfor. 


Mer fossende elvebrus helt sånn til slutt :) Yay!


Kommentarer

Populære innlegg