Noen tanker post-Eurovision OG noen bilder fra 17. mai :)

Heisann! I dag tenkte jeg å dele noen bilder fra 17. mai, men først tenkte jeg å dele noen tanker etter Eurovision-finalen. For Eurovision var topp i år (og det hadde vært enda mer topp om i år hadde vært et sånt år der flere brydde seg om og kommenterte Eurovision-innleggene mine, for jeg har opplevd slike år også og jeg skulle ønske alle år var mer som dem, men ja ja, kanskje folk er mer i "kommentere Eurovision innlegg"-modus i 2023) og det jeg likte aller best var at UK fikk mest stemmer fra juryen OG kom på andre plass til slutt (jeg har tenkt å tenke på UK som vinner litt, sånn som mange tenkte på Norge litt som vinner i 2019 da vi fikk desidert mest stemmer fra publikum, det må være lov).


Jeg heiet VELDIG mye på UK i år fordi jeg elsket Space Man (teksten, melodien, space-temaet, Elton Bowie-følelsen) og syns Sam Ryder var en innmari pen mann med utrolig god stemme. Og etter flere år på rad der UK har havna sist eller væffal gjort det skikkelig dårlig, så var det veldig tilfredsstillende at de virkelig slo til i år. 

Jeg er ellers fornøyd med at jeg spådde riktig angående Tyskland for de kom sist og det var også den plasseringa jeg spådde for dem på forhånd. Tyskland hadde på ingen måte den dårligste låta (den var ektefølt og fint fremført og var i tillegg radiovennlig og småfengende), men den var veldig forglemmelig og virket som en sånn låt UK hadde i fjor (noe mange syns er ålreit nok, men ikke noe noen prioriterer å stemme på). Jeg syns også at det er veldig sympatisk at Ukraina vant for jo da, det er nok litt sympatistemmer som er grunnen til den overlegne rekorden de nå har i seerstemmer, men de hadde også en virkelig fengende låt som kombinerer moderne elementer med etniske elementer på en eksemplarisk måte og jeg syns oppriktig at Ukraina var en av de topp 5 låtene i år. Jeg syns også det er bra at Norge kom blant topp 10 (riktignok så vidt siden vi havnet på tiendeplass, men likevel) og jeg syns egentlig de aller fleste låtene i år hadde gode kvaliteter. Om jeg kunne endra noe så syns jeg Australia fortjente litt bedre plassering enn 15de plass, men jeg anerkjenner at det også var et tilfelle der jeg ble mer rørt av Sheldons historie og imponert av antrekket hans enn jeg faktisk brydde meg om låta. Dessuten tror jeg at han ville gjort det bedre om han var en av et par ballader og ikke enda en ballade i et år der det var så mye ballader at selv jeg, som liker ballader veldig godt i Eurovision, syns det var litt for mye av det gode. Jeg syns ellers det er litt gøy at de fem landene som er direkte kvalifisert også i år la seg på hver sin ende av skalaen for i fjor så havna Italia først og så kom Frankrike på andre plass, mens Tyskland, Spania og UK var helt i bunnen og i år så gjorde UK, Spania og Italia det ganske bra, mens Frankrike (dels ufortjent) og Tyskland (som nevnt forventet) det veldig dårlig. Og jeg liker at det landet som gjorde det best sammenliknet med fjoråret definitivt var UK for igjen, Sam Ryder er awesome og jeg digger ham og jeg går rundt og synger Space Man for meg selv fortsatt <3

*

Nå tenkte jeg å dele noen bilder fra 17 mai :)


Her er et lite forsøk på å ta et stilig bilde av skyggene til statuene i Frognerparken (som jeg var innom fordi jeg leste om et arrangement der i går, som jeg imidlertid ikke fant, så det ble en bomtur, men en fin bomtur i finværet)


Her er litt mer Frognerparken, denne gangen med svart hvitt filter fordi jeg syns det ble litt elegant.


Mens en del av meg av og til skulle litt ønske at jeg hadde en sånn familie som samles på dager som 17. mai, så er egentlig de eneste ønskene mine for dagen å spise snacks og det fikk jeg muligheten til først med popcorn.


Og deretter med brownies og sjokoladekake og alt smakte fortreffelig =D 


Fint rosa tre på Hasle.


Lunsjen min på Egon på Storo, strategisk valgt basert på en teori om at det ikke ville være så fullt der som f.eks. i sentrum.


Og et bilde jeg tok av Luna som døste i sola på mammas balkong og der halen hennes så ekstra lang ut.

*

Nå er det 18 mai, jeg skal snart på jobb og burde prioritere lunsj nå og neste blogginnlegg kommer om noen dager. Vi bables og god fornøyelse :)

Kommentarer

  1. Eg oppriktig elska Australia si låt! Mykje fine låtar i år, om enn litt vel mange balladar, men diverre litt kjip scene-miksing som gjorde at mange sleit i semien. Skulle så veldig ønskje at San Marino kom vidare, fordi det showet særleg var min desiderte favoritt!

    SvarSlett
  2. Jeg beklager at jeg ikke fikk lest Eurovision-innlegga dine, men det har vært så mye for meg i det siste, så jeg har ikke hatt tid verken til å lese noe særlig, verken blogger eller andre ting, skrive eller følge med på Eurovision. Håper du koste deg litt med ESC-ukene likevel.

    Jeg syns det er imponerende at du orka å dra via sentrum på 17. mai, haha, og det var et veldig fint rosa tre og søt katt :) Personlig er ikke 17. mai min greie i det hele tatt og jeg hadde det veldig bra med å slappe helt av (for det har det som sagt vært lite av for meg i det siste).

    SvarSlett
  3. Likte Australias låt godt selv, men må innrømme at San Marino ikke var helt min greie, selv om den skal ha at den hadde et ganske godt sceneshow.

    Og du trenger ikke beklage Kristine for ja, jeg savnet deg litt, men jeg koste meg med Eurovision uansett. Og jeg hadde en veldig fin 17 mai, men jeg ble litt gal av å sitte på t-banen når det var så mye folk, det må sies.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg