Der jeg poster bursdagsønskeliste og litt tanker :)

Heisann! Det er torsdag og livet er fint, men det er noen ting som har irritert meg i det siste. For det har vært mye alvor i år, først pga. korona og nå i det siste pga. demonstrasjonene i USA og i forbindelse med det så har jeg sett en del "dette er så viktig at det føles usolidarisk om jeg fokuserer på noe fint". Med det mener jeg folk jeg følger på Youtube som pleier å poste Let's Play-videoer, men nå har tatt en pause fra det eller jeg mener tegneutfordringen jeg er med på inne på Twitter der noen først kastet seg på, men nå har droppet å poste tegninger eller f.eks dette som skulle arrangeres på Broadway.com, men som nå utsettes. Og det var ikke det at jeg hadde tenkt å se det arrangementet eller at jeg ikke forstår responsen, men det viser også en fundamental forskjell på meg og mange andre i at jeg syns alt som er positivt bare blir ekstra viktig når mye er vanskelig. Som på Twitter i går der en person posta om at hun hadde bursdag, men at det føltes feil å glede seg over når det er så mye som er fælt. Og det kan hende mitt forsøk på å finne håp eller ting å glede seg over er usolidarisk og overfladisk, men det er også å lete etter lyspunkter som har gjort at jeg har holdt ut denne våren og for meg er det slik at når jeg begynner å tenke at alt er håpløst, da blir jeg ikke motivert til å gjøre noe som helst. Dessuten føler jeg at vi trenger noen som oppmuntrer også, noen som sprer positivitet og glede, jeg føler at man har ulike styrker og å oppmuntre er en sånn ting jeg føler at jeg faktisk er ganske flink til. Noe som også er litt av grunnen til at jeg ikke deltok på blackouttuesday eller har delt like mye linker som mange andre. Det og også det at jeg vet at jeg så lett kunne lurt meg selv til å tenke at det var nok om jeg postet et svart bilde på Instagram og jeg har lyst til å lese meg opp på ressurser, men bare gjøre det i det stille gjennom hele året. Og jeg vet ikke om jeg har noe klart poeng her, jeg bare syns det er så synd at responsen på at ting er fælt er at da er det feil å fokusere på de tingene som er bra, når det etter min mening gjør de tingene som faktisk er fine bare desto viktigere. Og det er slike greier som gjør at jeg syns moren min, som omtrent ikke bruker sosiale medier, egentlig er litt heldig for i perioder syns jeg den følelsen av at alt man gjør er feil, som er en sånn følelse man kjenner på veldig mye hvis man er mye på internett, er veldig slitsom. Det virker tidvis lettere å bare være i verden utenfor nettet uten alt presset som man lett kan føle på fordi man så gjerne vil gjøre alle til lags og det er så lett å trå feil.

Uansett, her er en tegning jeg tegnet til tegneutfordringen jeg er med på den dagen da dagens ord var "fish pants", jeg håper den er til fornøyelse:


Det er en hai som har skikkelig lyst på et par hippie-bukser =D Yay!
*
Og ellers så har denne uka vært irriterende fordi arbeid i blokka mi som betød at jeg måtte rømme til moren min fordi det ikke var strøm her (men på den positive siden ga det meg ekstra tid til å kose med katten Luna, så det var ikke bare fælt), men den har vært fin fordi bøker og Nintendo (leser for eksempel på en biografi om Robin Williams for øyeblikket og den er så interessant og fin).

Nå tenkte jeg å poste bursdagsønskelisten min (fordi 28. juni er under en måned til) og så kommer neste innlegg om noen dager. Vi bables :)

Bursdagsønskeliste 2020

-       Penger!!!
-       Hockey Pulver, Bonbon Kloakkslam og denne typen Tyrkisk Pepper (https://www.tax-free.no/produkter/1122153/tyrkisk-peber-hot-sour/?setStore=5111)
-       Tegne og skrivesaker
-       Svenske sjokoladeboller (se eksempel: https://www.axa.no/oppskrifter/bakeoppskrifter/sjokoladeboller/)

Gavekort på
-      Billettservice (fordi musikaler jeg vil se er det masse av)
-      Kino
-      Platekompaniet (fordi filmer, spill og musikalcder)
-      Lindex (fordi fine klær)
-      Bokhandel (Tanum, Ark, Norli og Outland er noen ideer)
-      Teatre sånn i tilfelle korona ødelegger for teaterhøsten også, noe jeg dog satser på at ikke skjer

Teaterbilletter
- Bienes Historie på Det Norske Teatret (fordi nyskrevet norsk musikal som høres utrolig interessant ut og som jeg trenger å se)
- Jersey Boys på Chateau Neuf (fordi mye fengende musikk og musikal som ikke er satt opp i Norge før)
- Så som i Himmelen på Lillestrøm Kultursenter (fordi jeg skulle ha sett denne musikalen i våres, men så gikk det ikke og derfor vil jeg gjerne ta det igjen alt til høsten i Lillestrøm)
- Den utrolige historien om den kjempestore pæra på Nationaltheatret (fordi fargerik familieforestilling som også vil være lærerik for meg som skribent)
- Tolvskillingsoperaen på Det Norske Teatret (fordi klassisk musikal fortalt på nytt vis som jeg ønsker å lære å kjenne)

Bøker

-       Bienes Historie av Maja Lunde (fordi jeg vil lese boka før jeg ser teaterstykket)
-       Ti kniver i hjertet av Nora Dåsnes (grafisk roman for barn og unge med LGBT-tematikk, me like)
-       Jeg foreslår at vi våkner av Beate Grimsrud (fordi kult cover og en historie som høres ganske interessant ut)
-       Kreativitet av Hilde Østby (fordi jeg har lest andre ting av samme forfatter før og likt det godt, dessuten er bøker om kreativitet sikkert kjekt for noen som virkelig ønsker å være kreativ)


Klær
-       Fine skjørt (gjerne i brunt eller mørke nyanser av grønt fordi jeg mangler skjørt i de fargene for tiden og hadde det før, men mye er fint, i tillegg ønsker jeg meg flere utsvingte skjørt som skiller seg litt ut og som man ikke finner overalt)
-       Dette skjørtet spesifikt fordi det er utrolig fint (https://www2.hm.com/no_no/productpage.0807770002.html)
-       Eventuelt dette skjørtet fordi det og er superfint
-       Er ellers glad i t-skjorter med fint trykk

Dyre ting
- Ny veske med god plass til bøker, notatbøker, fargeleggingsbøker og alt jeg insisterer på å drasse rundt på alltid

- Besøk på enten Dyreparken i Kristiansand, Tusenfryd, Kongeparken eller noe annet gøy 


Kommentarer

  1. Håper du får masse av det du ønsker deg til bursdagen din! Sjøl er jeg glad i å få gavekort i teorien (hvis jeg får penger, går det liksom bare inn i hverdagsbudsjettet og jeg ender med å bruke dem på dagligvarer), men ofte glemmer jeg å bruke dem før de går ut.

    Og det du skriver først her minner meg om noe jeg så på Instagram tidligere i dag: https://twitter.com/Lindss_tastic/status/1266763433560756225 Og jeg trur det kan hjelpe å huske på at vi alle takler kriser av ymse slag på forskjellige måter. Det er ingen riktig og feil måte å reagere på når man er i sorg eller har opplevd et traume, selv om sorgen eller traumet ikke nødvendigvis angår en personlig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for den tingen fra Instagram, det er veldig viktig å tenke på og å ikke glemme at vi takler situasjoner forskjellig og at en reaksjon ikke er noe mer riktig enn en annen. Og takk, håper jeg får mange av tingene jeg ønsker meg selv :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg