A Strange Loop og ymse annet :)

Heisann! Det er lørdag og livet er fint fordi det er sol og vår og lunsj på Peppes Nydalen etterpå som jeg gleder meg til.

Utover det så var det en tegning jeg tegna for litt siden som jeg hadde store planer om å poste på bloggen min og så glemte jeg det, så her:


For det var en tweet jeg kom over som presenterte en ide om at korps skulle dukke opp brått og uventet rundt omkring i Oslo som geriljaer og den inspirerte meg til å se for meg korpsninjaer med kornett. Så ja, her er en korpsninja, det er dette vi må være på vakt overfor på 17. mai, å så fornøyd jeg ble med denne tegningen. Jeg liker når jeg aldri har tegnet noe før og så leter jeg opp eksempler og så tegner jeg og plutselig blir jeg et sånt menneske som kan tegne både ninjaer og kornetter ;)

Ellers så ble Pulitzer-prisen delt ut forleden dag og i år ble prisen for drama for tiende gang delt ut til en musikal med A Strange Loop :) Det er ikke så ofte musikaler vinner den prisen, så jeg syns jo dette var veldig kult. A Strange Loop er for øvrig den første gangen Pulitzer-prisen for drama går til en afroamerikansk musikalforfatter og det er også den første gangen prisen går til en musikal som kun er satt opp Off-Broadway og ikke på Broadway.

Og selv skal det innrømmes at jeg etter litt lytting til A Strange Loop ikke forstår humoren helt og jeg har ikke blitt hundre prosent overbevist av denne musikalen enda, men musikken skal ha at den er veldig fengende og at det er øyeblikk som er litt magiske.

Som denne sangen:


Denne sangen heter Second Wave og jeg har fått litt dilla på den i det siste. Det er noe med tekstene i A Strange Loop, en sånn greie med at de først virker litt for grove for meg (jeg er en prippen gammel dame som ikke liker banning og slikt), men når man ser forbi det så er det øyeblikk der de er veldig mye dypere og mer følsomme og såre enn førsteinntrykket tilsier. Og utover det så bare liker jeg melodien til Second Wave utrolig godt og jeg syns Larry Owens fremførere denne sangen helt fantastisk.

Uansett, jeg er litt fascinert av A Strange Loop selv om jeg ikke forstår den helt og her er en annen grunn:


A Strange Loop handler om en homofil afroamerikansk mann som skriver en musikal om en afroamerikansk homofil mann som skriver en musikal, det er det som gir musikalen tittelen "A Strange Loop" og denne sangen, som heter A Strange Loop og er den siste sangen på musikalcden, er generelt sett den mest introspektive sangen i musikalen, om man kan kalle en sang introspektiv. Denne sangen er personlig og tankefull og sår og veldig, veldig fin. Det er en monotoni her på et vis, melodien går på en måte i ring og det føles likevel som det aller mest riktige av alt.

Jeg vet ikke om jeg har noen konklusjon egentlig, jeg måtte bare bable litt om A Strange Loop, en musikal som jeg ikke forstår helt, men jeg er fascinert og det er jo fint nok i seg selv :)
*
Og ellers så er det ikke så mye interessant å nevne, men jeg liker Animal Crossing, jeg har mye fint å lese på og Ben Platt ga nylig ut en ny singel som heter So Will I som er elsk og som jeg tenkte å avslutte dette innlegget med å poste. God fornøyelse og så bables vi om noen dager:



Kommentarer

Populære innlegg