17 mai og en smakebit :)

Heisann og gratulerer med dagen =D

Her er noen bilder fra i dag:


flagging hos mamma :)


jeg har anskaffet bunad i Animal Crossing for å feire ;)


løvetann <3


fargelegging jeg ble ferdig med i stad


Luna <3


Fine trær utenfor blokka mi :)

Og så langt har jeg ikke gjort så mye i dag, men jeg har begynt så vidt på bollebakst i og med at den eneste store forskjellen på 17. mai i år og ellers for min del er at jeg ikke kan dra innom skoler for å kjøpe hvetebakst og kake. Nå skal jeg bake egne boller i stedet, jeg har nettopp deltatt på å synge nasjonalsangen sammen med hele landet kl. 13:00 og utover det skal jeg kose meg med is og brus etter hvert :) Det blir fint nok!

Av annet nytt så er en litt teit ting at den ene musetasten på dataen min er litt for løs, men moren min hadde en gammel mus som jeg har arvet og da er det ikke et veldig stort problem, da kan jeg i hvert fall drøye det litt lenger med å bruke masse penger på reparasjon og sånt. En annen dum ting var at jeg ble veldig skuffa over det programmet de sendte i stedet for Eurovision i går, jeg syntes det bare var deprimerende og at det ikke tilfredsstilte det spor. Heldigvis sendte de en Eurovision-greie på fredag som moren min tok opp og som jeg så på etterskudd i går kveld og det var ganske kos. Dessuten fant jeg ut at Island var favoritt hos så mange lands alternative kåringer at jeg kan late litt som om de ville ha vunnet ;)



Og ååå, jeg håper det blir vanlig Eurovision neste år. Det har gått fint at ting ble annerledes i år, men enda et år uten Eurovision hadde vært veldig fælt.
*
Nok om det, nå tenkte jeg å være med på smakebit på søndag og boka jeg leser nå er denne:


Det er Deeplight av Frances Hardinge og her er Goodreads sitt synopsis:

The gods are dead. Decades ago, they turned on one another and tore each other apart. Nobody knows why. But are they really gone forever? When 15-year-old Hark finds the still-beating heart of a terrifying deity, he risks everything to keep it out of the hands of smugglers, military scientists, and a secret fanatical cult so that he can use it to save the life of his best friend, Jelt. But with the heart, Jelt gradually and eerily transforms. How long should Hark stay loyal to his friend when he’s becoming a monster—and what is Hark willing to sacrifice to save him?

Og jeg liker denne boka. Den er atmosfærisk, velskrevet og engasjerende og jeg liker at Frances Hardinge skriver sær fantasy som ikke minner om noe annet, noe som også er tilfelle med denne boka. Her er noen smakebiter:

Human fear has a terrible power. It changes everything, distorts everything, maddens everything. Fear is the dark womb where monsters are born and thrive.

“What does that story tell us about the Cardinal? It tells us that he could soften or harden his flesh at will. How did he do that? For a long time I had no idea. Then I listened to the stories again, and noticed how many of the translucent gods screamed like the Cardinal, or sang like the Gathergeist. They used sound - vibrations - to change their own bodies."
It crossed Hark's mind that people could be softened the same way. You said the right thing, and struck the right chord, and then they were easier to manipulate. Bringing up Vyne's great success seemed to have sounded the right note.
"That is the trick of it," remarked Vyne. "Listening to someone's story, and hearing what lies behind it. People always tell you more than they realize.”

*
Flere smakebiter finnes hos Astrid Terese :) 
*
Og ellers er det ikke så mye nytt å melde, men jeg har det fint og jeg håper alle får en fortsatt super 17. mai <3 

Kommentarer

  1. Fina bilder, söt katt! Känner till författaren men har inte läst något. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  2. En helt okänd bok för mig. Väldigt fint omslag. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  3. Vilket omslag! Brukar inte läsa så mycket fantasy, men den här blir jag ändå nyfiken på. Ha en fin kväll!

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarer. Bra at bildene var fine og ja, boka er verdt å sjekke ut. Omslaget er flott ja :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg