Der jeg deler en melodramatisk liten novelle om sjokoladeboller og babler om ymse annet :)

Heisann! Det er onsdag, sola stråler gjennom vinduet mitt og livet er fint selv om det er en veldig stor del av meg som har lyst til å bruke penger på et nytt spill til Switch eller teaterbilletter, noe jeg ikke helt kan forsvare å ta meg råd til. Denne problemstillingen har jeg i det siste løst med å ha gjensyn med spill jeg ikke har spilt på lenge som Yoshi Island (kjempegøy, men på ingen måte sunt for meg å spille siden jeg blir for innbitt og anspent og får vondt i fingrene av å spille det) og De Blob (en gammel favoritt som i mine øyne er særdeles undervurdert). Ellers venter jeg fortsatt på å få Worlds Within Worlds i posten (fordi alt jeg vil er å fargelegge og da helst noe nytt som jeg ikke har fargelagt før), jeg leser i vei (leser The Poppy War av R.F. Kuang nå og den er super og utrolig godt skrevet, absolutt en original Fantasy som er verdt å sjekke ut) og jeg setter pris på fine ting som dette:



Angelina Jordan vant ikke på America's Got Talent: The Champions, men hun kom blant topp 10 og det er jo bra i seg selv. Dessuten liker jeg denne opptredenen under finalen der hun synger mens en annen finalist, Tyler Butler-Figueroa, på 13 år spiller fiolin og Kseniya Simonova (som var med på forrige sesong av America's Got Talent: The Champions og tidligere har vunnet den ungarske versjonen av konkurransen) laget sandkunst i bakgrunnen. Og sandkunst i seg selv syns jeg er utrolig fascinerende, godt hjulpet av at det er så sjeldent man ser det, men så er det også godt sunget og fint spilt og bare et veldig fint øyeblikk.
*
Ellers så handler mye av tiden om å forsøke å skrive og utfordringen nå for tiden ligger i at jeg har en historie og jeg vet hovedtrekkene og hva det skal handle om og hvilke karakterer det skal handle om og sånt, men jeg sliter med å skape spenning og konflikt i historien. For jeg er veldig komfortabel med å skrive søte små historier der det er lite som står på spill og alt er veldig koselig og sympatisk, men med en gang jeg skal bevege meg bort fra indre monologer og fokusere mer på handling og dialoger og skape en god antagonist så blir det mye mer vanskelig.

Her hadde jeg en novelle som ikke er her fordi jeg har sendt den inn et annet sted. Kanskje den postes her igjen siden, vi får se

Kommentarer

Populære innlegg