Oppsummering av november og smakebit på søndag og slikt :)
Heisann og velkommen desember <3 November har kommet og gått, jeg vant Nanowrimo også i år og nå er jeg klar for å riktig kose meg med adventstid og julestemning (som begynner om en halvtime da jeg skal bake årets første pepperkaker) =D
Og ellers er det ikke så mye spennende å melde, men jeg har det fint, jeg har skikkelig mye fint å lese på fremover og jeg har allerede i dag deltatt på flere julekalenderkonkurranser ;) Og jeg har også planer om å ha noen egne julekalenderprosjekter, men de har jeg ikke kommet helt i gang med enda.
Men nå tenkte jeg først å være med på smakebit på søndag før jeg oppsummerer november og boka jeg skal starte desember med er denne:
Det er boka "This was our pact" av Ryan Andrews og jeg har hatt lyst til å lese den lenge fordi coveret minnet meg om Stranger Things. Visstnok har boka i seg selv likevel ikke så mye Stranger Things-vibes, i følge anmeldelser på Goodreads er det mer Studio Ghibli-stil, men det i seg selv er jo interessant nok og jeg gleder meg for jeg liker fargepaletten og atmosfæren bare av å ha bladd i denne boka veldig godt.
Her er to smakebiter:
Og så skal det altså handle om vennskap og magi og snakkende bjørner blant annet så det blir nok fint :)
Flere smakebiter finnes hos Astrid Terese :)
*
Og da skal jeg raskt oppsummere november, som var en måned da jeg faktisk rakk ni bøker selv om jeg nedprioriterte lesing pga. Nanowrimo litt av tida. Her kommer oppsummering og så kommer neste blogginnlegg om noen dager :)
Og ellers er det ikke så mye spennende å melde, men jeg har det fint, jeg har skikkelig mye fint å lese på fremover og jeg har allerede i dag deltatt på flere julekalenderkonkurranser ;) Og jeg har også planer om å ha noen egne julekalenderprosjekter, men de har jeg ikke kommet helt i gang med enda.
Men nå tenkte jeg først å være med på smakebit på søndag før jeg oppsummerer november og boka jeg skal starte desember med er denne:
Det er boka "This was our pact" av Ryan Andrews og jeg har hatt lyst til å lese den lenge fordi coveret minnet meg om Stranger Things. Visstnok har boka i seg selv likevel ikke så mye Stranger Things-vibes, i følge anmeldelser på Goodreads er det mer Studio Ghibli-stil, men det i seg selv er jo interessant nok og jeg gleder meg for jeg liker fargepaletten og atmosfæren bare av å ha bladd i denne boka veldig godt.
Her er to smakebiter:
Og så skal det altså handle om vennskap og magi og snakkende bjørner blant annet så det blir nok fint :)
Flere smakebiter finnes hos Astrid Terese :)
*
Og da skal jeg raskt oppsummere november, som var en måned da jeg faktisk rakk ni bøker selv om jeg nedprioriterte lesing pga. Nanowrimo litt av tida. Her kommer oppsummering og så kommer neste blogginnlegg om noen dager :)
Oppsummeringsinnlegg for november 2019
Bøker
Bøker
- Kom og sett meg i orden av Kristian Bergquist
Litt for banal diktsamling etter min smak, men ypperlig for ungdom som sikkert vil føle seg sett når de leser denne boka. Terningkast 3!
- Heartstopper Volume 2 av Alice Oseman
Adorabel og veeeldig søt grafisk roman om kjærlighet og slikt. Terningkast 5!
- Definisjonen av umulig av Camilla Sandmo
Herlig språk i en god og engasjerende ungdomsbok. Litt forutsigbar, men det går bra. Terningkast 5!
- The Imaginary Corpse av Tyler Hayes
Original og fantasirik krim med usynlige venner og dinosaurdetektiver. Terningkast 5!
- Diary of a somebody av Brian Bilston
Fornøyelig bok som ga meg rim på hjernen og hadde mye poesi og sær humor. Terningkast 5!
- The Zombie Gnome Defense Guide av Shaenon Garrity
Underholdende og artig guide som gjør meg forberedt om zombie-gnomer skulle dukke opp. Terningkast 5!
- The accidental highwayman av Ben Tripp
Tørt skrevet, men underholdende nok røverhistorie. Terningkast 4!
- Vi var en gang av Monica Steinholm
Sår, lettlest og fint fortalt ungdomsbok. Terningkast 5!
- Guardians of Magic av Chris Riddell
Fint illustrert og interessant, men litt sært fortalt dramaturgisk sett. Terningkast 4!
FILMER
- Maleficent 2
Klassisk eventyrfilm, tilfredsstillende og pen. Terningkast 4!
- Klaus
Himla søt og nydelig animert julefilm som alle bør se. Terningkast 5!
- Shaun the Sheep: Farmageddon
Artig, søt og fornøyelig. Terningkast 5!
Det så ut som en stilig tegneserie. Jeg liker den tegnestilen og drar fort med meg hjem fra biblioteket bøker som er tegnet på den måten :-)
SvarSlettHa en riktig fin adventssøndag!
Tack för smakbiten!
SvarSlettTack för smakbiten. Illustrationerna är väldigt tilltalande.
SvarSlettTack för smakbiten!
SvarSlettHoppas pepparkakorna smakade bra!
SvarSlettDet där verkar vara en riktigt härlig seriebok - vetenskap, magi och pratande björnar! Vad kan gå fel?!
SvarSlettDet var en herlig bok ja <3 Takk for kommentarene og ja, pepperkakene smakte topp!
SvarSlett