Ideen om en fugl og fuglen selv (og ymse annet) =D

Heisann! Det er tirsdag og i går var en skikkelig fin mandag fordi jeg var på lanseringsfest for Benny går berserk, der jeg fikk truffet fine forfattere som jeg fikk tak i autografen til, dessuten fikk jeg drukket gløgg og spist sjokolade og det var rett og slett en fin kveld. I tillegg fikk jeg en bok og en fargeleggingsbok av en jeg kjenner, jeg vant endelig en konkurranse igjen (jeg vet ikke hva det er med Bryn Senter, men i går var femte gang på tre år at jeg har vunnet et gavekort der, så de liker meg visst skikkelig godt) og jeg fant ut at vegoboller med poteter og tyttebærsyltetøy var ganske enkelt og godt og har derfor funnet en vegetarisk rett som jeg ikke bare liker, men også ser for meg at jeg kommer til å lage forholdsvis ofte.

Og ellers handler livet om å se Grey's Anatomy, fargelegge, lese og tegne og sistnevnte vil jeg snart komme tilbake til, men først tenkte jeg å klage bittelitt over været, siden å klage hjelper litt. For det største problemet er egentlig ikke at det har vært veldig mye gråvær i oktober og at det skal regne hele denne uka (selv om det er noe jeg misliker siden jeg ikke er spesielt glad i regn), men mer at det kommer nå i midten av oktober. For jeg skulle ønske vi kunne hatt solfylte, friske høstdager nå der man virkelig kunne nyte fargespillet i trærne og fikk lyst til å være ute, og at regnet og gråværet kom i november i stedet. November er jo uansett kjip, dessuten er jeg i november opptatt med Nanowrimo så været er ett fett, så ja, problemet med været er timingen fordi jeg akkurat nå vil ha vakkert og inspirerende høstvær og ikke novemberværet som jeg syns bare kunne drøyet til november. Sukk...

På den positive siden så er det noe med gårsdagen som gir meg veldig tro på denne uka for jeg var litt skeptisk til denne uka i utgangspunktet og det skyldtes til dels været som var spådd, men også at dette er en sånn uke der det går ut over 4000 kr i forbindelse med regninger og månedskort og ymse andre teite ting så det er en økonomisk teit uke i tillegg. Men så startet uka jo så fint med i går som var en av de fineste mandagene hele denne høsten og da tenker jeg at det føles sannsynlig at også resten av denne uka blir desto finere enn forventet. For mye er jo hva man gjør det til og når en helt alminnelig mandag kan bli superfin, så kan grå onsdager, torsdager og fredager bli finfine de og satser jeg på ;)
*
Ellers så tenkte jeg nå å dele tre tegninger fordi jeg har hatt et tegneprosjekt de siste dagene. La meg presentere "Ideen om en fugl" :)

Ideen om en fugl

Noe jeg har tenkt mye på i år er hvor forskjellig ideen om en ting og tingen selv kan være. Og inspirert av den tanken har jeg tegnet de tre kuleste fuglene jeg vet om, nemlig en ugle, en pingvin og en papegøye. Twisten her er at jeg først har tegnet hver fugl med bakgrunn til uten å se etter noe (for jeg må ofte lete opp bilder for å tegne ting) og derfor tegnet ideen om fuglen. Noe som var lettere med noen fugler enn andre for å si det sånn (ugler har jeg tegnet før og har en klar ide om, papegøyen derimot var mer vrien). Deretter har jeg søkt opp bilder på Google Images og sett etter sånn at man kan sammenlikne ideen om en fugl med den fugletegningen jeg får til når jeg har sett eksempler først. Jeg syns det var et litt artig prosjekt og en fin utfordring og jeg syns tegningene ble ganske fine så yay for det, dessuten er det jo en sånn ide jeg kan bygge videre på med å tegne ideen om en katt og deretter en katt etter å ha lett opp eksempelbilder (eller tegne en elefant eller godteri eller andre ting og tang), så det er også fint. Uansett, her er tegningene mine, god fornøyelse :)


Her har vi ideen om en pingvin til venstre og en pingvin som er tegnet etter å ha googlet "cute penguin" og tittet på eksempler til høyre. Selv syns jeg egentlig at begge disse tegningene har sin sjarm, men en del av meg liker looken til "ideen om en pingvin" bedre enn den pingvinen jeg fikk til å tegne etter å ha sett på eksempler fordi den har mer personlighet og fremtrer mer karolinsk. Uansett liker jeg pingviner og det var kos å tegne. 


Her har vi ideen om en ugle til venstre og en ugle som er tegnet etter å ha googlet "cute owl" (ja, jeg liker søte ting) og tittet på eksempler til høyre. Og hva angikk ugler så er det noe jeg mange ganger har prøvd å tegne og hadde en klar ide om, så jeg vil påstå at uglen min antakelig er det tilfellet der ideen om tingen likner mest på selve tingen. Med det sagt så syns jeg uglen til høyre som jeg tegnet etter å ha tittet litt på eksempler ble veldig søt og det føler jeg meg skikkelig fornøyd med. Og så liker jeg hvordan jeg løste treet på høyre side. 


Og her har vi ideen om en papegøye til venstre og en papegøye som er tegnet etter å ha googlet "papegøye" og tittet på eksempler til høyre. I dette tilfellet ble det å tegne ideen om en papegøye litt vanskelig siden jeg glemte litt hvordan en papegøye så ut da jeg tegnet den papegøyen vi ser til venstre, som ikke er tegnet etter noen eksempler. Dessuten har jeg aldri tegnet papegøyer før, jeg bare liker papegøyer (sikkert litt fordi jeg elsker og alltid har elsket sangen "Jeg er en papegøye fra Amerika") og syns det er den tredje kuleste av alle verdens fugler etter ugle og pingvin (jeg vurderte å tegne en spurv og en flamingo i tillegg, men konstaterte at tre fugler fikk holde i denne omgang) og derfor måtte det tegnes som del av prosjektet. Og papegøyen til høyre likner jo veldig mye mer på selve fuglen papegøye, men en del av meg liker den fantasifulle vrien på fuglen til venstre veldig godt også så det er litt vanskelig. Uansett kan jeg nå med sannhet si at jeg har tegnet papegøyer ;)
*

Og med det tenkte jeg å avslutte dette lille blogginnlegget og så kommer neste innlegg om noen dager. Vi bables og god fornøyelse :)





Kommentarer

Populære innlegg