Elvelangs 2019 og sånt :)

Heisann! Det er fredag og jeg kunne venta med neste blogginnlegg til i morgen, men akkurat nå har jeg ikke noe annet å drive med uansett så hei. Fin ting: siden Nintendo Switch-kontrollene mine er ekstra dumme for tiden har jeg besluttet å bytte ut tiden jeg ville brukt på Nintendo med å skrive i oktober og november, i alle fall til en viss grad. For jeg har tenkt å forsøke å skrive en gotisk roman om et mystisk mord, spøkelser, musikaler og vennskap i oktober og i november er det jo Nanowrimo (og jeg har ingen anelse om hva jeg skal skrive i november enda utenom at siden målgruppen i oktober ikke er barn så vil jeg at barn skal være målgruppen i november) og mens jeg tenker at det går an å finne en fin balanse der man både finner tid til skriving og tv-spill, så tenker jeg også at når det finnes tekniske irritasjonsmomenter som uansett gjør at å spille Nintendo ikke blir så gøy som det er ment å være, så kan man like godt bruke den tiden på noe såpass produktivt som å prøve å skrive bøker. Ellers er det fint at jeg skal se nye Sabeltann-filmen på kino i morgen, sånn i tillegg til å dra på spillkveld på Humanismens Hus. Og det bekymrer meg at det går ut supermasse penger i forbindelse med husleie på tirsdag (og nå kan jeg ikke tigge penger hos mamma for hun brukte nettopp masse penger på ny mobil til seg selv, dessuten kan jeg ikke lage ny Spleis-innsamling allerede nå siden jeg laget det i august så jeg vet ikke helt hvordan dette skal gå, men ting har ordnet seg før og da gjør det sikkert det nå og), men jeg skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd og heller leve i nuet.

For øvrig fant jeg en skikkelig stilig video i stad:



Det er Kristy Sellars, som nylig vant Australias Got Talent, og hun får pole dancing til å se eksepsjonelt stilig ut, godt hjulpet av animasjoner i bakgrunnen som gjør det til en hel historie. Jeg tenker jo uansett at pole dancing har fått et litt dårlig rykte av at det av mange forbindes med strippere for det er ingen tvil om at det krever at man er skikkelig myk og veltrent og som Cirque du Soleil og her Kristy Sellars viser så kan det skape noe jeg vil kalle kunst. Det er i alle tilfeller uansett skikkelig stilig og jeg syns ikke det er det spor rart at Kristy vant, dessuten vil jeg nå at hun skal være del av Australias bidrag under Eurovision neste år for det kunne vært sååå tøft :)

Ellers så er jeg veldig glad for at regnværet ventet til i dag fordi det i går var Elvelangs, noe jeg nå skal dele litt bilder fra (sånn i tillegg til litt bonusmateriale bildemessig sett). God fornøyelse og så kommer neste innlegg på ma :)

Elvelangs 2019 og litt bonusmateriale



La oss starte med litt bonusmateriale i form av bilde av boka Udyr av Kristine Tofte. Hun spurte på Twitter om noen visste om noen som ville lese og anmelde og jeg meldte min interesse og i går fikk jeg denne boka i posten. Så nå har jeg en klar "lese og anmelde"-plan i oktober. Og nå skal jeg ikke prate mye om premisset, men her handler det blant annet om et veddemål mellom de norrøne gudene Odin og Loke og det er et premiss som gjør at jeg tror dette kan bli skikkelig fornøyelig lesning. Yay!


Og SÅ ble jeg ferdig med å fargelegge denne i går og fargene er jo bedre in real life, men jeg syns fortsatt at det var noe litt elegant med fargepaletten her som jeg ble veldig fornøyd med :)


Her er ellers første bildet fra Elvelangs og la oss da se i gjennom fingrene med at dette rent teknisk sett er det siste bildet jeg tok i går siden jeg tok det ved Nydalen. Jeg føler egentlig alltid at jeg burde fortsette å gå når jeg kommer til Nydalen etter å ha gått fra Frysja, men så blir det å komme seg hjem alltid litt ekstra kronglete etter Nydalen fordi det tar en stund før man finner en buss eller trikk eller noe som fører deg til en t-bane til Stovner og på Nydalen er det så enkelt, der går det t-bane rett til Stovner så derfor ble det slik uansett om det ofte finnes kule ting å se på etter Nydalen.


Et tre ved en restaurant ved Nydalen som var fint pyntet <3


Skyggekunst.


Stilig luftdans i magisk fargespill.


Fossen som bruste forbi.


Man er ikke ordentlig Karoline om man ikke tar bilde av en gatelykt eller lampe som strengt talt ikke er del av underholdningen, men så er den så fin at den må tas bilde av uansett.


Musikk som skapte god stemning. 



Disse to bildene var noe av det mest geniale for det var lyse vegger man kunne gå bak for så å stille seg opp og lage et skyggebilde folk kunne ta bilde av, men det var så stilig og effektivt og enkelt, men brilliant :)


Med effektene jeg brukte på mobilen i ettertid syns jeg særlig treet her fikk noe Theodor Kittelsen-aktig ved seg. Det føles logisk at det her finnes troll i nærheten. 

Og ellers inneholdt Elvelangs en svele, en hvetebolle, noen veldig dyre drops og en innmari dyr brus på en kiosk der folkene sikkert godtet seg etterpå over å være alternativ a-å basically om man ville kjøpe en brus og drops underveis. Elvelangs inneholdt også en glede over at det nå begynner å bli kaldt nok til jakke og strømpebukse fordi ja, jeg liker sol bedre enn regn og varme bedre enn kulde sånn generelt sett, men det er noe veldig riktig med kulden som kommer når vi nærmer oss oktober og høsten virkelig kommer for fullt. Og snart er det oktober og om ikke så lenge er det Grorud-versjonen av Elvelangs som jeg liker enda litt bedre enn Elvelangs i går og ja, det er mye å se frem til og det er jo fint :)

Kommentarer

Populære innlegg