Topp 5 Let's Play-kanaler for øyeblikket :)

Heisann! Det er mandag, en ny uke er i gang og livet er fint fordi jeg lørdag blir topp med både biblioteket og spillkveld som jeg kan glede meg til. Dessuten vurderer jeg å dra på quiz på torsdag, men vi får se om det blir noe av, uansett liker jeg ideen om å finne på noe på torsdag utenom tv-serier og Nintendo hele kvelden slik det ofte blir.

Og ellers så skjer det ikke så mye spennende, men jeg leser i vei, skriver på ymse prosjekter i ny og ne, fargelegger og har som regel noe å drive med så det er jo kjekt.

Uansett. Jeg tenkte at jeg nå kunne dele mine topp fem Let's Play-kanaler på Youtube fordi det ER en ting jeg ser på veldig mye, jeg har alltid likt veldig godt ikke bare å spille tv-spill, men også å se på at andre gjør det. Og det er en helt egen greie på Youtube så nå tenkte jeg å tipse om mine fem favorittkanaler for øyeblikket så da setter jeg i gang :)

Topp 5 Let's play-kanaler 

- Chuggaaconroy




Den første Let's Play-kanalen jeg begynte å følge fast var Chuggaaconroy, mye fordi han har en positivitet og en sjarm som virkelig appellerer, dessuten spiller han først og fremst Nintendo og er utover det opptatt av ting som Mario og Zelda akkurat som meg. Hvis man vil følge noen som har full oversikt over alt og som ellers har mye flaks og mye entusiasme så er Chugga verdt det og som et fint utgangspunkt har vi Super Mario 64 DS-serien hans.

- Masae Anela



Masae Anela oppdaget jeg på Tv Tropes i 2015 eller noe sånt der hun ble nevnt og så tok jeg en titt og nå er hun en jeg har fulgt Let's Play-kanalen til i flere år. Og akkurat som Chugga ligger appellen for min del i entusiasmen og sjarmen og hvordan man alltid kommer i litt bedre humør av videoene hennes. Masae Anela har dessuten en søt latter, en fin sangstemme som av og til titter frem og et fint fokus på Nintendo som videre funker fett om man, som meg, liker Nintendo best. For å vise et fint førsteinntrykk har vi Captain Toad: Treasure Tracker-serien hennes.

- Stephen Georg



En litt nyere oppdagelse for meg er Stephen Georg som jeg begynte å følge da jeg fikk dilla på Morning Mario-serien hans der han spiller leveler folk har laget i Super Mario Maker. Og grunnen til å følge Stephen Georg sin kanal er hvor sympatisk han virker. Han virker rett og slett som en oppriktig trivelig Nintendo-fan og har flere serier som er verdt å følge, deriblant Smash Bros Ultimate sammen med kona si Mallory, en serie som er et godt utgangspunkt. Utover det er Stephen Georg en fin kanal å følge fordi han alltid har veldig mange ulike prosjekter gående samtidig, så det er alltid noe for en hver smak å finne.

- Kwingsletsplays

Der Stephen, Masae og Chugga vanker litt i de samme kretsene og har egne sider på Tv Tropes, så er Kwing en litt mer ukjent kanal som jeg kom over ved en tilfeldighet på Youtube og som jeg vet mye mindre om. Det som jeg faktisk vet er at denne kanalen eies av et par som har vært sammen i massevis av år og jeg vet at dette er en kanal som er verdt å sjekke ut fordi dette er folk med fin humor som i tillegg spiller litt andre spill enn mange andre Let's Play-ere. For eksempel koser jeg meg veldig med Mario Rabbids Kingdom Battle-serien deres, godt hjulpet av at jeg selv spiller det spillet en del for tiden, men likevel. Svakheter er at det at de er litt mindre etablert enn de andre betyr at de har flere reklameavbrudd enn de foregående tre, men det er et lite problem og hovedinntrykket for min del er grundighet og entusiasme og et godt samspill som gjør alt verdt det.

- Game Grumps

Den siste kanalen jeg tenkte å trekke frem i dag er Game Grumps, som også er en ganske ny oppdagelse. Dette er også en litt mer ukjent kanal sånn jeg har forstått det som er eid av to kamerater som jeg vet veldig lite om. Og likevel, jeg har kost meg en del med denne kanalen, først og fremst fordi de har spilt gjennom Breath of the Wild og den spillserien jeg liker aller best å se på at andre spiller, det er Zelda-spillene fordi de er så himla atmosfæriske og jeg elsker ideen om Zelda-spillene nesten enda mer enn å spille spillene selv om det gir mening. Uansett, Game Grumps har litt mer barnslig humor enn de andre jeg har nevnt og er enda lettere underholdning enn de andre kanalene jeg har valgt å trekke frem, men det er ganske underholdende og fin moro om man er i den riktige modusen selv. Yay!
*
Og det var fem av kanalene jeg følger som jeg nå har tipset dere om. Takk for oppmerksomheten og så kommer neste innlegg om noen dager.

Kommentarer

  1. Jag har inte kollat så många spelkanaler på sista tiden, det har blivit mer bokgrejer men de jag kollar mest på när jag kollar är nog Markiplier och 8-BitRyan :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke prøvd de spillkanalene du nevnte, men takk for tips, kanskje jeg sjekker dem ut :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg