My Boyfriend is a Bear og ymse annet :)

Hei, det er tirsdag, å være tilbake til hverdagen har så langt gått greit (det hjelper litt at det er sånn veldig hverdag også, jeg er tilbake til å være litt blakkere enn ønskelig, været har allerede kommet i høstmodus, slike ting) og jeg har sett den aller siste episoden av Orange is the new Black og den var fin og en verdig avslutning på en serie som jeg aldri har fått helt dilla på, men som jeg fortsatt syns var veldig viktig og engasjerende. Utover det handler livet om å skrive på rare ting som jeg ikke tør å dele med noen, å fargelegge, å lese i vei og å se Supergirl blant annet.

Dessuten kan jeg se Morning Mario der det spilles baner fra Mario Maker 2 på Youtube og det er også artig:



Og ellers er det liksom ikke så mye spennende å melde. Jeg er litt nervøs for jobb i morgen (tenk om jeg har glemt alt jeg har lært om å være en god telefonintervjuer denne sommeren og er håpløs, tenk om tiden går supersakte hele tiden), men det går nok greit, jeg koser meg med Nintendo og fargelegging og jeg syns livet er ok nok og noen ganger så er det nok.

Ellers så er en praktisk ting at hvis jeg ikke vet helt hva jeg skal blogge om så har jeg lest så mye fint de siste månedene at det alltids er bøker jeg kan anmelde og nå tenkte jeg å anmelde denne:


Det er den grafiske romanen "My boyfriend is a bear" og jeg tenkte nå å dele en liten anmeldelse og så kommer neste blogginnlegg om noen dager. God fornøyelse og så bables vi  :)


My boyfriend is a bear av Pamela Ribbon og Cat Farris

Nora has bad luck with men. When she meets an (actual) bear on a hike in the Los Angeles hills, he turns out to be the best romantic partner she’s ever had! He’s considerate, he’s sweet, he takes care of her. But he’s a bear, and winning over her friends and family is difficult. Not to mention he has to hibernate all winter. Can true love conquer all?
*
Det over er synopsis for en bok jeg vurderte å anskaffe i våres fordi det hørtes så herlig sært ut, men så lot jeg være og så fant jeg denne boka i København og tolket det som at den var ment for meg.
Og ja, det er enkelt og greit så lett plott at dame har hatt mange dårlige erfaringer med menn, men så finner hun sin store kjærlighet i en helt ekte bjørn og så byr dette på utfordringer, men kanskje kan kjærligheten seire likevel.
Fin ting; jeg likte denne grafiske romanen veldig godt. Og jeg vil anerkjenne at hvor mye man liker denne boka kommer veldig an på om man kjøper premisset for hvis tanken på å elske en bjørn er et konsept du ikke kan kjøpe så hjelper det ikke det spor at det er smart skrevet og fint tegnet. Selv aksepterte jeg premisset dog ganske raskt og ga meg hen til en raskt lest, men absolutt minneverdig liten kjærlighetshistorie.
Og det beste med denne boka er hvor himla søt den er. Fortellerstilen, tegnestilen, alt underbygger denne gjennomborende følelsen av adorabelhet og jeg liker dette veldig godt.
Videre er det faktisk ganske smart skrevet, det er mange artige detaljer i bildene og Nora er en god hovedperson i tillegg. Og til tross for at det i hovedsak er en søt og morsom bok, så har den sine såre og rørende øyeblikk i tillegg, noe som er et pluss.
Om noe så kunne bjørnen som karakter vært utdypet litt mer og Noras kjærlighet overfor bjørnen oppstår i tillegg litt for brått. Dette er heller ikke en sånn bok man virkelig trenger å lese sånn jeg ser det.
Og likevel, denne boka var noe av det søteste jeg har lest på lenge og hvis man vil kose seg med en random og skjønn historie så er dette absolutt et fint valg.
Terningkast 5!

Kommentarer

Populære innlegg