Om Stavern 2019 og slikt =D

Heisann! Jeg kom i stad hjem fra Stavernhytteparadiset og det er synd fordi ååå, det er så fint å være der <3 Heldigvis har jeg av ymse grunner ganske mye ferie igjen og om bare tre dager drar jeg til København fra torsdag til søndag så livet er i grunnen ikke så verst =D

Her er noen bilder fra Stavern:


Her har vi utsikt fra terrassen der jeg satt og løste forbausende mye kryssord (jeg har i utgangspunktet mer lyst til å like kryssord enn jeg liker kryssord, men denne ferien fikk jeg midlertidlig helt dilla på kodekryss.)



Fargene er bedre i virkeligheten, men se ny fargelagt Steamwork-katt med ild og is-design som jeg syns ble veldig stilig =D


Luna som vil ut. Som i fjor har Luna fått lov til å bli på Stavern litt til mens hun passes av onkel A og Mr. D frem til jeg og mamma i neste uke en dag får anledning til å hente henne. 


Sist, men ikke minst har vi Kuzco og Obama i Foldvik Familiepark som var en trivelig liten park med et lite utvalg dyr og ymse ting og tang å titte på. Og jeg likte særlig lamaene som jeg ga egne popkulturelle navn som jeg følte meg veldig fornøyd med.


Ellers tok jeg litt flere bilder, men jeg tenkte å dele et lite utvalg her. Og ellers har Stavern vært besøk av bror med samboer og min innmari adorable nevø i noen dager, maaaange runder maxi-yatzy med mamma, noen runder andre brettspill med onkel A og Mr. D. som kom opp på Stavern på lørdag og nå har Stavern-ferie (og til høsten må jeg prøve å finne klubber eller andre steder å spille brettspill fordi jeg aldri blir lei og brettspillkveldene på Humanismens Hus eller spilling med folk i familien i ny og ne ikke er nok for meg, dessuten virker det som en fin setting å bli kjent med andre folk i). Ferien har også vært bøker (jeg har lest fem bøker på hytta og den jeg likte best var "Dette er ikke oss" av Neda Alaei), Donald-pocketer, en hel del bringebær, de første fem episodene av tredje sesong med Stranger Things (har sett én episode nå i ettermiddag og det blir nok minst en til i løpet av kvelden) fordi vi har litt internett og jeg ikke klarte å dy meg, to onsdagsmarkeder i sentrum av Stavern og generelt å kose meg. Og det er noe med at selv å kjede seg er bedre på hytta enn noen andre steder for det er liksom deilig sommerkjedsomhet og ingen forpliktelser.

Så ja, Stavern var fint og det er rart å være hjemme, men det går bra. Dessuten har jeg mye å drive med her også (som å se mer Stranger Things og når jeg er ferdig med det fortsette andre sesong av Supergirl, som å skrive mer for jeg trives best med å skrive når jeg gjør det på denne dataen min og kan ha helt optimal formatering etter min mening og alt er ideelle forhold og som å spille Nintendo fordi jeg både har Yoshi og Baba is you jeg har begynt på, dessuten fikk jeg Mario Maker 2 i bursdagsgave av broren min så vips er det enda mer å kose seg med) så jo da, alt er ganske kjekt.

Her er for øvrig en fin video jeg har sett i det siste der Luke Islam på tolv år synger "She used to be mine" fra musikalen Waitress helt fantastisk:



Med en slik stemme og en slik kjærlighet overfor musikaler og å opptre håper jeg Luke Islam blir Broadways neste store stjerne, i alle fall er jeg svært imponert =D
*
Uansett, her har jeg delt litt bilder og slikt om Stavern og neste innlegg kommer om noen få dager da det er ganske så sannsynlig at jeg vil bable litt om høydepunkter fra 2019 så langt siden året er litt over halvveis nå. Utover det er det ganske sannsynlig at jeg drar på kino og ser live-action Lion King på premieren fordi jeg jo er nysgjerrig, men anmeldelse av den kommer nok ikke før i neste uke i så fall. Uansett, livet er fint, ferie er kos og nå skal jeg spise middag og kose meg vel så mye med det. Yay!

Kommentarer

  1. Du er heldig som har ei hytte å tilbringe sommeren på! Familien min hadde hytte før da jeg var yngre, men den har blitt solgt. Nå hadde vi hytte i skogen, da, og sjøl er jeg nok uansett er glad i skogen enn kysten. Jeg har faktisk vært på hytteferie på (i?) Stavern for over ti år siden, men det var på vinteren. Hyttene lå litt for tett for min smak, men jeg kan se for meg at det er skikkelig fint der om sommeren :) Høres uansett ut som at du har kost deg skikkelig, og koselig med både katt og lama!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet jeg er heldig, det er veldig herlig (og generelt sett er jeg nok mer glad i skog enn kyst selv, men med hytter føles å ha det ved kysten best, for øvrig så er man ganske skjermet egentlig selv om hyttene ligger forholdsvis tett). Og ja, jeg har kost meg skikkelig og ja, det er koselig med både katt og lama :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg