Der jeg poster bursdagsønskeliste :)

Heisann! Det er onsdag, sola skinner for øyeblikket og jeg skal jobbe om noen timer, men akkurat nå kan jeg ta det kuli. Og ellers skjer det ikke så mye spennende, men jeg leser og fargelegger og prøver i teorien å skrive mens jeg i praksis syns det er veldig vanskelig (hvordan kan man ha lest sååå mange bøker og likevel syns at å fortelle en historie er så mission impossible, jeg mener jeg kjenner karakterene, jeg vet hvem som skal være mistenkte, men å skrive handlinger er så vanskelig og jeg innser at siden jeg prøver å skrive for barn så ER det faktisk litt essensielt at det er fremdrift i stedet for bare masse sære tankespill).

Ellers fant jeg i går en video der Kate Miller-Heidke, som deltok for Australia i ESC i år, fremfører en akustisk versjon av sangen sin mens hun spiller piano og jeg syns det er utrolig fint. Jeg elsket hvordan Zero Gravity ble løst på scenen, men melodien kommer veldig mye bedre frem i denne versjonen:



Med tanke på sangen som vant lurer jeg litt på om Australia fortsatt hadde kommet på niende plass om de hadde gått for noe mer neddempet som dette. Det er en av de tingene man aldri kommer til å vite svaret på.

Og ellers liker jeg at det er Kristi Himmelfart i morgen for det er kanskje ikke spådd spesielt godt vær, men en ekstra fridag er jo ikke noe man klager over, dessuten kan jeg ta en lunsj ett eller annet sted og jeg kan alltids finne et og annet å drive med så det blir nok kjekt.

Uansett, jeg har egentlig ikke så mye spennende å blogge om for å oppsummere mai tenkte jeg å ta meg av på lørdag (har en og en halv bok jeg ser for meg å lese ut innen juni begynner uansett antakelig) og jeg kunne bablet om bøker jeg har tenkt å bestille i morgen som tidlig bursdagsgave fra meg selv til meg selv, men det kan jeg egentlig også ta mer for meg på lørdag.

Det jeg derimot KAN gjøre er å poste bursdagsønskeliste siden jeg kjenner folk som er interessert og det bare er en måned til bursdagen min. Så det tenkte jeg å poste nå og så kommer neste innlegg på lørdag. Vi bables og god fornøyelse:


Bursdagsønskeliste 2019

-       Penger!!!
-       Tegne og skrivesaker
-       Nye joycon-kontroller til Nintendo Switch selv om det er ganske dyrt (fordi de jeg har er slitte og funker dårlig i håndholdt modus som er modusen jeg foretrekker å spille i)

Gavekort på

-      Billettservice (fordi musikaler jeg vil se er det masse av)
-      Kino
-      Platekompaniet (fordi filmer, spill og musikalcder)
-      Lindex (fordi fine klær)
-      Bokhandel (Tanum, Ark, Norli og Outland er noen ideer)

Teaterbilletter

-       Sound of Music på Folketeateret (fordi det tross alt er klassisk musikalhygge på Folketeateret og slikt er alltid kos)
-       Charlie og sjokoladefabrikken på Det Norske Teatret (fordi jeg har veldig lyst til å se alt av nye musikalproduksjoner på Det Norske Teatret selvsagt)
-       Optimist på Chateauf Neuf (fordi nyskrevet Jahn Teigen-musikal høres artig ut)
-       Legally Blonde på Lillestrøm Kultursenter (fordi det er en musikal jeg er veldig glad i og trenger å se)

Bøker

-       Vikingene og orakelet (Nordlys 2) av Malin Falch (fordi oppfølger til veldig fint illustrert grafisk roman)
-       Dette er ikke oss av Neda Alaei (ny ungdomsbok som jeg har hørt mye fint om)
-       The Priory of the Orange Tree av Samantha Shannon (engelsk Fantasy som virker interessant og hvis jeg eier den så blir jeg nødt til å komme over den «vil ikke lese fordi over 800 sider og da rekker jeg kanskje å lese færre bøker i løpet av en måned enn rundt 8-9 stykker»-greia)

Tv-spill

-       Super Mario Maker 2 til Nintendo Switch
-       Yoshi’s Crafted World til Nintendo Switch

Cd-er

-       Amidst the Chaos med Sara Bareilles (fordi jeg vil ha den i fysisk format og, fine cden)

Filmer

-       Spider-Man: Into the Spider-Verse (fordi skikkelig supert animert og flott film)

Klær
-       Fine skjørt (gjerne i brunt eller mørke nyanser av grønt fordi jeg mangler skjørt i de fargene for tiden og hadde det før, men mye er fint)
-       Genserjakke (á bomberjakke for eksempel, fordi jeg mangler gode jakker å bruke om sommeren som man kan ha rundt livet eller bruke som en litt mindre varm genser)

Bonusmateriale (ting jeg litt mer uoffisielt ønsker meg fordi det er dyrere og mer urealistisk og strengt talt ikke ting jeg egentlig trenger på samme måte som en del andre ting på denne ønskelisten)

-       Billetter til en teaterproduksjon et annet sted i Scandinavia (f.eks. å se musikal i Gøteborg eller København)
-       Å besøke Legoland eller Dyreparken i Kristiansand igjen (fordi det virker artig og er veldig mange år siden sist)

Kommentarer

  1. Jeg kjenner meg faktisk skikkelig igjen i det at det er vanskelig å konstruere en historie, for det er akkurat dét jeg syns er vanskeligst når jeg skriver òg. Jeg syns sjøl jeg er flink på dialog, beskrivelser og generell stemning, men akkurat dette med en narrativ struktur – som jo romaner bør ha – er noe jeg sliter skikkelig med, og det var jo også hovedgrunnen til at Oktober ikke ville gi ut Mjuke, svarte stjerner den gangen jeg prøvde meg der. Noen av de nyeste novelle jeg har skrevet – jeg kaller dem noveller selv om det kanskje ikke er riktig – mangler egentlig alt mulig som utgjør et narrativ, men har alt annet. Hvis jeg hadde vært Tomas Espedal eller Knausgård eller noe, kunne jeg sikkert levert hva som helst til et forlag selv om det ikke fulgte noen klassisk oppskrift og de ville godtatt det, men det er liksom ikke bare-bare når man ikke er en etablert forfatter...

    Ellers fine ønsker, jeg håper du får masse av det du ønsker deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Interessant at du kjenner deg igjen i historiekonstruksjonsproblematikken og tenk om man bare kunne våknet en morgen og vært etablert forfatter, det kunne vært praktisk. Og takk, fint at det er fine ønsker :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg