40 kjappe =D

Heisann! Det er fredag, det er sol og jeg gleder meg til i morgen da jeg først skal se live-action Dumbo på kino og deretter skal på spillkveld på Humanismens Hus. I tillegg har jeg, til tross for blakkhet, greid å finne råd til å se Hand to God i Teaterkjelleren lørdag 6. april og jeg har fortsatt ambisjoner om å få vært på En kveld med/Musikkteaterprisen 8. april på et eller annet vis fordi jeg er litt for sta til å bare akseptere at jeg ikke har råd eller mulighet til å få med meg alt jeg ønsker å få med meg, dessuten har jeg vært på det arrangementet to ganger før og det var sååå gøy. Ellers har jeg vunnet litt konkurranser denne uka, noe som har resultert i 100 000 kinoplusspoeng, en genser i posten og at det ligger to billetter til Fuglane på Riksteateret 11. april og et påskeegg i billettluka der så det er jo gøy. Noe annet fint er at det bare er en uke til Sara Bareilles gir ut nytt album og i mellomtiden kan jeg jo kose meg med at Ben Platt ga ut album i dag der dette er sangen jeg liker aller best:



Denne sangen heter "Ease my mind" og jeg elsker melodien, dessuten er stemmen til Ben Platt utrolig behagelig å lytte til. Og jeg har lyttet raskt gjennom cd-en hans på Spotify allerede og mens ikke alle sangene fenger like mye så er det musikk som gir et fint univers å være i om man kan si det sånn, mye fordi Ben Platt har en ganske egen stemme som jeg liker skikkelig godt.

Men nå tenkte jeg å svare på en liste jeg fant her: https://enkelst.no/2019/03/28/40-kjappe/ fordi det virket gøy og så kommer neste innlegg antakelig første april (og da vil det ikke være en aprilspøk selv om det kunne ha vært det). God fornøyelse!
.  
  1. 40 kjappe 

  2. Tre ord om meg er kreativ, positiv og entusiastisk
  3. Det første jeg gjør om morgenen er å sette på dagens første kopp te <3
  4. Når jeg hører på radio blir jeg bevisst på hvor vanskelig det er å svare på dette spørsmålet siden jeg omtrent bare lytter til radio i bilen til moren min eller faren min, ergo har jeg ikke nok radiolyttingserfaring til å ha kjent på hva jeg føler når jeg lytter til radio
  5. Jeg gleder meg til påsken og til den dagen jeg har en mer stabil økonomi for jeg tenker jo at en dag må jo det skje
  6. Klesskapet mitt er fullt av klær jeg av ymse grunner ikke bruker lenger som gjør at jeg tidvis tenker at jeg burde gå gjennom ting, men så bare finner jeg ikke tiden til sånt fordi det er så kjedelig
  7. Når jeg skal pynte meg pleier jeg i grunnen å kle meg veldig likt som ellers siden jeg bruker skjørt nitti prosent av tida uansett
  8. Jeg har medlemskap på en del for mange spørreundersøkelsessider fortsatt, men det pleide å være verre
  9. En liten hemmelighet om meg er at jeg bruker litt for mye tid på å være misunnelig på musikalartister fordi det virker så gøy å være så flink til både sang, dans og teater at man kan leve av det, dessuten er det jo sikkert både hardt og krevende, men det betyr også at musikalartister er folk som virkelig har en lidenskap overfor det de driver med og jeg skulle ønske jeg klarte å være like lidenskapelig overfor for eksempel skrivingen at det førte med seg resultater som for eksempel bøker. I tillegg har musikalartistene jeg følger på Instagram så Instagramvennlige liv, det virker som om de får til alt med venner og familie og å få med seg det de vil av kulturelle arrangementer så godt og jeg tenker noen ganger at jeg gladelig skulle jobbet kjempehardt om jeg kunne jobbe med musikaler på en eller annen måte, en del av meg har nesten litt mer lyst til å være del av teatermiljøet enn litteraturmiljøet om sant skal sies.
  10. Jeg føler meg best når jeg sitter i en teatersal og det spilles musikk og det er rett før en musikal skal begynne <3
  11. I kaffebaren bestiller jeg varm sjokolade 
  12. I baren bestiller jeg Cola (jeg drikker ikke, men jeg er ganske glad i brus og særlig nå for tiden da jeg vanligvis bare drikker brus torsdager og lørdager utenom i ferier og ved spesielle anledninger)
  13. I vennegjengen er jeg usikker på hvem jeg er siden jeg egentlig ikke har en vennegjeng. Jeg har i det hele tatt ganske få venner og litt av grunnen er dårlige erfaringer fra tidligere vennskap som har blitt litt for intense på enkelte måter uten at jeg har tenkt å gå mer i detalj
  14. I familien er jeg hun som sjelden har muligheten til å betale hvis vi finner på ting sammen, men jeg er også hun som gjerne gir bort ting jeg har fargelagt eller skrevet som del av gaver og hun som inderlig håper på å kunne ta med verdens fineste nevø på alt av barneteater og slikt om noen år. 
  15. Jeg kan ikke leve uten te 
  16. Barn er den viktigste målgruppen om man skriver fordi det er som barn man lærer å lese og jeg håper jeg en dag kan skrive noe som gjør noen til en skikkelig bokorm (og at dette noe på et eller annet vis handler om gatelykter eller månedstroll)
  17. Om natten sover jeg heldigvis ganske godt.
  18. I vesken har jeg alltid med meg boka jeg leser på, notatbok, fargeleggingsbok, tegnesaker, mobil, lommebok og nøkler
  19. Trening er jeg ikke noe flink til, men jeg går på spinning minst én gang hver uke om jeg er hjemme og jeg er ganske fornøyd med at jeg i det minste har klart å gjøre det til en vane
  20. Politikk er viktig og jeg syns alltid at det er teit når folk irriterer seg over det når kunst blir politisk eller når kunstnere eller filmskapere eller forfattere osv. har en klar politisk mening om noe og folk er sånn "hold deg til film eller bøker eller andre ting" fremfor å kommentere noe fordi kunstnere og kunsten må få lov til å bruke kraften som finnes i å skape til å si noe om samfunnet. Og jeg innser jo at jeg er hyklersk fordi jeg selv irriterer meg over det når det blir for mye fokus på politikk i forhold til Eurovision, som jeg naivt har lyst til å tenke på som underholdning og samspill, men ja, jeg syns det er bra når kunstnere har en klar mening om noe og tør å si det selv om de risikerer å miste noe av fansen. Og jeg syns kunsten er en viktig plattform for å si noe om politiske ting fordi det er pakket inn i en ramme som gjør det mer forståelig på sett og vis enn om ting sies rett ut, jeg vet ikke om dette gir mening.
  21. Kjærlighet er noe jeg har lite erfaring med uten at det egentlig gjør så mye
  22. I vår skal jeg unne meg ting jeg egentlig ikke har råd til teatermessig sett og jeg skal også unne meg lunsj på Peppes hver uke fordi man skal ha lov til å kose seg
  23. I nattbordskuffen har jeg veldig masse rot
  24. På kjøkkenet er jeg ingen mester, men jeg er så glad i Fjordlands-pakninger med grøt og boksmat at jeg klarer meg ganske greit
  25. Jeg er dårligst til å takle forandringer 
  26. Jeg er flinkest til å være positiv og til å finne grunner til å smile igjen fort om jeg er trist, sur eller frustrert. Jeg er dessuten flink til å fargelegge, til å skrive påskekrim og å vinne Nanowrimo og jeg er flink til å tenke at alt kommer til å løse seg til slutt
  27. Jeg elsker mennesker som brenner for noe
  28. Jeg ønsker å bruke min posisjon til å glede andre. Jeg elsker når andre blir glade på grunn av meg
  29. Jeg beundrer personer som kan jobbe med det de har aller mest lyst til å jobbe med 
  30. Når jeg jobber er jeg dårlig til å holde på konsentrasjonen, jeg blir ganske lett distrahert
  31. Min verste uvane er at jeg peller for mye på ting som ikke bør pelles på, dessuten er jeg flink til å sammenlikne meg selv med andre og det taper man bare på i lengden
  32. Jeg brenner for musikaler og bøker. Førstnevnte nok til at jeg i snart to år har hatt egen musikalgruppe på Facebook og musikalobsesser masse, sistnevnte nok til at jeg alltid leser på noe og har en enda lenger liste over bøker jeg vil lese
  33. Jeg tror på at astrologi kan stemme. Jeg tror lite på horoskoper, men jeg føler at mye med astrologi og stjernetegnene er veldig interessant og at det er mulig at ikke alt som har med astrologi å gjøre er bare tull
  34. Du visste kanskje ikke at jeg vant ærespris da jeg gikk på Folkehøgskole og for første gang følte at folk som ikke kjente meg virkelig satte pris på at jeg var den sære, rare personen som jeg er
  35. På kvelden insisterer jeg på å sitte oppe til rundt midnatt selv om jeg bare blir mer og mer a-menneske med årene
  36. Som kjæreste er jeg sikkert et eller annet jeg ikke har tenkt å finne ut på en god stund siden jeg i grunnen trives ganske greit med å være singel
  37. Når jeg har fri finner jeg på ting og tang og er som regel i aktivitet med et eller annet
  38. Noe av det beste jeg vet er norske bringebær om sommeren, nybakte hveteboller på loppemarked, svenske sjokoladeboller, hvitløksbaguetter, stekte poteter, taco og tortillachips, tikka masala på indisk restaurant, skikkelig gode cherrytomater, Hockey Pulver, innmari salte drops, julebrus, frukt-te, Cola servert i glassflaske på uteserveringer og popcorn på kino
  39. Det er lov å lyve hvis noen du ikke kjenner begynner å prate med deg ubedt på t-banen og spør hva du heter og hvor du bor 
  40. Om fem år er jeg ideelt sett i en jobb der jeg tjener bedre enn nå (eventuelt i en annen jobb i tillegg til den jeg har nå hvis jeg mot all formodning fortsatt jobber som telefonintervjuer om fem år). Forhåpentligvis har jeg en mer stabil økonomi og det hadde vært innmari kult om jeg var publisert forfatter da.
  41. Akkurat nå har jeg brukt skikkelig lang tid på noe som kalles 40 kjappe, men det får gå. Snart skal jeg opp på biblioteket og prøve å rekke å lese raskt gjennom dagens aviser før jeg må ta t-banen i retning jobb. 

Kommentarer

  1. Gratulerer med hell i konkurranser! Jeg har også skikkelig lyst til å se Hand to God, håper jeg rekker å få den med meg!

    Jeg syns alltid det er gøy å lese sånne lister. Jeg liker at jeg blir kjent med litt andre sider ved deg enn det jeg ellers får muligheten til :) Det er jo alle de bagatellmessige detaljene ved oss som gjør oss til de vi er. Kjenner meg forøvrig igjen i det med vennskap. De vennene jeg har i dag som jeg har hatt lengst, har jeg egentlig bare kjent i sånn åtte år, som jo egentlig ikke er så mye når man sammenligner med andre jeg kjenner som har hatt de samme vennene sine barne- og ungdomstida og sånn. Jeg har også et par intense, dramatiske tidligere vennskap bak meg som faktisk har vært ganske traumatiserende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gratulasjon og håper du får sett Hand to God og :) Fint at du likte listen, men synd at du kjente deg igjen med intense dramatiske vennskap, det er ikke noe kjekt.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg