Hope never dies :)

For det første fant jeg nettopp dette der theme til Smash Bros. Ultimate spilles av fullt orkester og det er så flott:




Å dele dette er en fin begynnelse på innlegget til en Karoline som spiller for mye Smash Bros. altså, sånn når jeg ikke leser og skriver og driver med alt det andre jeg fyller dagene med.

Ellers var det Golden Globe i går og jeg har ganske få formeninger siden jeg strengt talt ikke har sett særlig mange nominerte filmer, men jeg ER veldig fornøyd med at "Spider-Man: Into the Spider-Verse" vant beste animasjonsfilm for det er en sånn film som er verdt å se bare fordi den er så stilig og malerisk animert, dessuten er det faktisk en av de beste Spider-Man-filmene som er laget, noe som i seg selv er imponerende siden det er laget seks andre Spider-Man-filmer dette årtusenet, han er jo egentlig litt oppbrukt som karakter. Og likevel, Spider-Man-animasjonsfilmen er veldig verdt å se og det er en svært verdig vinner. Og selv om jeg elsker Disney og Pixar syns jeg også at det var litt gøy at et annet filmselskap vant for Disney og Pixar vinner jo beste animasjons-priser i ni av ti tilfeller. Jeg var også først litt skuffet over at Mary Poppins Returns ikke vant noen priser, men for ikke så lenge siden så jeg den på kino for annen gang og ble ikke like overbevist som den første gangen selv om den selvsagt fortsatt var veldig fin. Men jeg tror jeg burde se de fleste filmer jeg elsker første gangen jeg ser dem minst en gang til for å vite om det er selve filmen jeg elsker eller ingrediensene med den som gjorde den til noe jeg elsket om det gir mening.

Nok om det. Her er en bok:

Denne boka er relevant siden jeg nylig leste den ut og nå tenkte jeg å dele min anmeldelse av denne boka og så kommer neste innlegg om noen dager. Vi bables og god fornøyelse :)


Hope never dies av Andrew Schaffer

This mystery thriller reunites Vice President Joe Biden and President Barack Obama for a political mashup full of suspense, intrigue, and laugh out loud bromance.
Det over er hentet fra synopsis til denne boka på Goodreads, en bok jeg bare måtte lese da jeg hørte om premisset som basically er at Obama og Biden slår seg sammen som detektiver. Dessuten elsket jeg coveret. Og fint nok var denne boka faktisk ganske så fornøyelig.
Selv likte jeg særlig Joe Biden som karakter i denne boka. Både han og Obama føles som interessante og sympatiske karakterer og hvor realistisk skrevet de er kan jeg ikke gå god for, men det funket for meg. Jeg liker også storyen for jo da, den er ikke verdens beste plott og den bruker kanskje litt for lang tid på å komme i gang, men det holder likevel godt på interessen hele veien og blir etter hvert ganske så spennende. Dessuten er det noe fint med å lese om Obama for jeg likte ham så godt og det gir boka et snev av sårhet når man tenker på hvor mye mer håpløs president vi har i USA nå.
Og greia er at nei, dette er ikke en sånn bok som man må lese eller noe som vil vinne en masse litterære priser, dessuten tror jeg det krever en viss type leser for å tenke «ja, noe som rett og slett kan beskrives som Biden/Obama-fanfiction, det er det jeg ikke visste at jeg ønsket meg».



Heldigvis var jeg en slik type leser og tross småting som kan kommenteres på, likte jeg denne boka så godt at jeg gir den terningkast 5 og anbefaler den til alle som vil lese en lett og smart bok som først og fremst er fornøyelig. Yay!

Kommentarer

Populære innlegg